Gå til innhold

Dere som bestiller bøker på nett fra bokhandlere so Ark, Norli os

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ullvott skrev (19 minutter siden):

Jeg har opplevd det flere ganger fra både Ark og Nordli, som er de eneste nettbokhandlerne jeg pleier å handle fra. Siden jeg nesten alltid bestiller årets bøker, som er innbundne, er det som regel knørva hjørner som er problemet. Bøkene har tydelig fått hard medfart. Det synes jeg er skikkelig stusselig. Både fordi jeg ofte gir bøker i gave hvis noen ønsker seg det, og fordi jeg liker å behandle mine egne bøker pent. Skal jeg gi en bok i gave foretrekker jeg derfor som regel å gå i fysisk butikk og kjøpe den der. Da vet jeg hva jeg får. 

Jeg er helt med andre ord ikke helt enig med AB over som mener grunnen er at TS bestiller pocketutgaver av klassikere, som kanskje kan ha eksistert en stund. Det er i alle fall ikke eneste grunn. Mine erfaringer kommer fra rykende ferske hardcover-bøker. 

Det rare er at i den lange perioden jeg var bokklubbmedlem, var dette aldri noe problem. Netthandlerne behandler tydeligvis ikke bøkene på samme måte som bokklubben. Og jeg som trodde begge deler handlet om å sende ut bøker fra et lager! :eeeh: 

At nettbokhandlerne kan ha dårlig kvalitetskontroll har jeg enda ett eksempel på: en gang fikk jeg tilsendt et leseeksemplar av en bok. Boka var helt ny, og kun utgitt i innbundet format. Den boka jeg fikk tilsendt var en slags pocketversjon, med papp-permer og tydelig trykket "leseeksemplar" i kontrastskrift på forsiden! 

Det samme her, aldri en skramme da var med i bokklubb. 

Anonymkode: b8264...fd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bestiller fra adlibris, nå når book depository ikke lengre finnes. Adlibris importerer de mest finurlige bøker, og ingen av dem har vært det minste skadet. Adlibris sin nettside ser veldig «jalla» ut, men de leverer på kurrant vis og i kurrant utvalg det jeg har brukt dem.

Så om dere har dårlige erfaringer: hva med å bruke et annet firma?

Anonymkode: ca1cc...ae4

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg bestiller fra adlibris, nå når book depository ikke lengre finnes. Adlibris importerer de mest finurlige bøker, og ingen av dem har vært det minste skadet. Adlibris sin nettside ser veldig «jalla» ut, men de leverer på kurrant vis og i kurrant utvalg det jeg har brukt dem.

Så om dere har dårlige erfaringer: hva med å bruke et annet firma?

Anonymkode: ca1cc...ae4

Blir nok kanskje det neste gang men skeptisk når 68% gir 1 stjerne på trustpilot på den nettbutikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøkene får gjerne seg en trøkk under transport noen ganger… Det kan ikke bokhandlerene noe for.. 

Men er du misfornøyd, så gi beskjed til bokhandleren du bestilte fra.. 

Hvem av dem var det? Ark eller Norli?

Anonymkode: f8c6f...077

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro at bøkene sendes direkte fra Forlagssentralen. Hadde sommerjobb der for mange år siden. Det er ikke alltid bøkene blir behandlet så pent under plukking og pakking.

Anonymkode: 35416...7a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bøkene får gjerne seg en trøkk under transport noen ganger… Det kan ikke bokhandlerene noe for.. 

Jo, det kan de noe for. De pakker særs dårlig inn. Bøkene ligger å flyter oppi eskene.

Hadde de benyttet adekvat emballasje som finnes, ville ikke dette vært ett problem.

Anonymkode: 94288...4d0

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du kan velge hvor du ønsker å få pakkene dine levert i postens app.

Anonymkode: 0bf88...28a

Det har fungert i 0 tilfeller så langt. Ene gangen ble pakken sendt i retur. Og som regel får man heller ikke valgt om det er Posten eller noe annet rart som leverer. 

Anonymkode: 9d828...a69

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Blir nok kanskje det neste gang men skeptisk når 68% gir 1 stjerne på trustpilot på den nettbutikken.

Husk at det er oftest de som har klager som gir anmeldelser… jeg har brukt adlibris siden 2006 eller noe. Aldri hatt noe å klage på. Men, så var det 2 år siden siste gang så kan jo ha skjedd noe i det siste.. 

Kjøpte en brukt pensum- bok forrige uke på Finn. Den var i bedre skikk enn de du har lagt opp bilder på 😅 Hadde blitt lei meg og prøvd med på å klage og be om en rabattkode til neste gang eller noe.. Hvis jeg kjøper en ny bok og betaler for en ny bok så vil jeg at den skal se ny ut også. 

Anonymkode: 28342...57f

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dette handler mye om de individene som jobber i bokhandlerne også. Den med innkrøllede sider kan være pga en ansatt som har stappet boken inn i bokhyllen i butikken uten å sjekke at de ikke presser den oppi en metallstøtte. Evt en kunde - men slikt skal sjekkes regelmessig, og bøkene tas ut dersom de er ødelagte. 

Vi trippelsjekker alltid bøker før de skal til sending, dette er SÅ skuffende å se.. Vet noen bryr seg lite om jobben sin, men tenk å legge så lite ære i det. Vi hadde jo ikke tatt dem i retur hvis de var ødelagte engang, og så får noen seg til å SELGE dem i en slik tilstand? 

Noe kan selvfølgelig være under frakt, særlig sånne merker som kommer fra tydelige dunk osv - det hadde sannsynligvis ikke skjedd i butikk med mindre den falt i bakken.. 

Anonymkode: edc07...dff

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har veldig god erfaring med Adlibris. Har brukt dem siden den gang de kalte seg capris.no.

En gang forsvant pakken i posten, da sendte dem meg en ny kjapt.

Anonymkode: f311b...99a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestilt fra adlibris i årevis. Aldri hatt noen problemer med dem. 

Anonymkode: f0d7d...c6e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har bestilt fra adlibris i årevis. Aldri hatt noen problemer med dem. 

Anonymkode: f0d7d...c6e

Samme her. Har alltid bestilt fra dem, så lenge jeg kan huske. Var ikke klar over at de har så dårlig score på trustpilot, men det spiller ingen rolle for meg, jeg har aldri opplevd noe problematisk.

Har heller aldri mottatt bøker som ser slitte/skadet ut. 

Hvordan kommer disse bøkene innpakket? Det har jo også mye å si. 

Anonymkode: 52e4e...d51

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kun fått pene bøker fra adlibris. Ark og Norli derimot😩

Anonymkode: 2e974...751

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper noen bøker i mnd som leses. Varierer om jeg handler i fysisk butikk eller på nett, det er alt ettersom. Men har aldri opplevd at de ser sånn ut nei.

Anonymkode: 5fc38...65f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror dette handler mye om de individene som jobber i bokhandlerne også. Den med innkrøllede sider kan være pga en ansatt som har stappet boken inn i bokhyllen i butikken uten å sjekke at de ikke presser den oppi en metallstøtte. Evt en kunde - men slikt skal sjekkes regelmessig, og bøkene tas ut dersom de er ødelagte. 

Vi trippelsjekker alltid bøker før de skal til sending, dette er SÅ skuffende å se.. Vet noen bryr seg lite om jobben sin, men tenk å legge så lite ære i det. Vi hadde jo ikke tatt dem i retur hvis de var ødelagte engang, og så får noen seg til å SELGE dem i en slik tilstand? 

Noe kan selvfølgelig være under frakt, særlig sånne merker som kommer fra tydelige dunk osv - det hadde sannsynligvis ikke skjedd i butikk med mindre den falt i bakken.. 

Anonymkode: edc07...dff

I bestillingen av den boka, fikk jeg hele tre ødelagte bøker og måtte sende inn bilder og klager tre ganger fordi det måtte tre sendinger til før jeg fikk en bok som ikke var øydelagt. Angra på hele kjøpet når bok nummer to som kom, var enda mer ødelagt enn den første. Bok nummer tre likedan. Blir mye styr når må returnere nesten samtlige bøker man bestiller. 

• Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ark og Norli. Har bestilt seks bøker fra Norli. De som har kommet hittil, har alle vært skadd. Har bestilt sju bøker fra ark. Samtlige hittil med skader… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IMG_3210.thumb.png.35f0a30b5990822985f34ae6302c70c2.pngHar fått tilsendt denne som bokomslaget var øydelagt og revnet inni. 

ei bok jeg fikk, hadde blitt brukt som skriveunderlag, og det var tekst etter penn på bokomslaget. Da hadde bøker blitt sendt ut fra en bokhandel via nettbutikken, og kundeservice mente jeg «bare kunne» dra til den butikken og få byttet til ny bok i butikken. Problemet er at med tog frem og tilbake ville det ha kosta meg 400kr, er jo en grunn til at man bestiller på nett i stedet for å dra fysisk til butikken når man ikke bor rett ved. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Trustpilot er ikke særlig trustworthy i det hele tatt, etter min mening. Som andre her har påpekt: Stort sett de misfornøyde som skriver noe, og de skriver gjerne i "kampens hete", FØR kundeservice har rukket å behandle saken deres og alt.

Hvis du sjekker trustpilot for ulike norske apotekkjeder, for eksempel, så vil du se at de har alle svært lav score. Vil du anse for eksempel Apotek1 som en generelt useriøs aktør? Selvsagt ikke. Leser man anmeldelsene så ser man at folk har gitt 1 stjerne fordi det lokale apoteket der de bor har for mange utlendinger blant de ansatte (!) eller fordi de er utsolgt for en vaksine (som det er global mangel på grunnet krig i Midtøsten og Ukraina), altså bare tull og fjas.

Anonymkode: 0c2ba...137

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...