Gå til innhold

Synes han gamer litt vel mye

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Heisann!

Typen og jeg har vært sammen snart 1 år nå og vi har det fantastisk sammen. Vi har avstandsforhold nå mens han går et årsstudium, men har snakket om å flytte sammen til sommeren. Vi har også hvert vårt barn fra tidligere forhold (jeg har mitt barn 50%, mens han har sitt 100%). Begge barna er 6 år gammel. Men det er en ting jeg reagere veldig på, og det er hvor mye han gamer. 

Vet ikke helt hvordan han ligger an til eksamenene sine nå til jul, men jeg blir ikke overrasket hvis han stryker i et fag eller 2. Han virker ikke veldig positiv selv. Og jeg tror mye er på grunn av gamingen hans. Han sier at han har lært at han må bruke tiden når sønnen er på skolen til å gjør skole selv, fordi etter sønnen kommer hjem får han ikke gjort noe. Likevel ser jeg støtt og stadig at han drar hjem og legger seg igjen etter å ha levert sønnen på skolen (siden han satt for lenge oppe dagen før) eller bruker tiden sin på gaming eller serie. Nå har sønnen vært syk i noen dager og han klager som bare det over «så dårlig timing at han skal bli syk nå i eksamensperioden, er umulig å få gjort noe skole når han er hjemme», samtidig som jeg ser at han sitter å gamer i timesvis mens sønnen ser tv og slapper av. Er heller ikke sjeldent at mesteparten av tiden fra sønnen kommer hjem fra skolen til han legger seg blir brukt på gaming (mens sønnen gamer selv eller ser noe på iPaden).

Jeg vet jeg ikke har noe med hva han styrer med når jeg ikke er der engang, men synes det er turn of og bekymringsfullt. Spesielt med tanke på hvor mye tid han bruker på gaming mens sønnen er hjemme. Overreagerer jeg?

Anonymkode: afc97...082

Du må tenke på hvordan du ønsker ditt liv skal være. 

Vil du ha en partner som er voksen, som er evner å stå i jobb, som tar sin del på hjemmebane, som er et partner og ikke  et ekstra barn? Når han nå viser deg hvordan han er, så tro på han. Dette er hva du får. Han har allerede ansvaret for et  barn, og ikke engang det er viktigere enn gaming for han, da vet du hvor du havner på den lista. Alle de egenskapene du anser som viktige for at du skal ha et fint og stabilt liv, det må være der fra start.

Det er og bare han som kan gjøre valg for hvordan han vil ha det, og hvordan han skal prioritere sin tid, og om dette ikke er i tråd med hvordan du ser for deg din framtid så er det ikke liv laga. 

Anonymkode: a0ab2...008

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

anon01 skrev (14 minutter siden):

Skjerp deg. Dette er en kvalm holdning.

De som spiller litt dataspill er også gode foreldre.

Like gode foreldre som de foreldrene som sitter time etter time å ser på tv, og spiller candy crush på mobilen.

Du synes man er en god forelder om man sitter i timesvis å gamer hver dag? Du synes kjæresten til ts høres ut som en god forelder?

Synes ikke man høres ut som en god forelder om man sitter i timesvis å ser på tv og spiller dandy crush på mobilen heller. Barn trenger foreldre som er gode rollemodeller, som vil leke med de, aktivisere de og gi de den oppmerksomheten de trenger. Barn skal ikke trenge å kjempe om oppmerksomheten til fordel for en skjerm, uansett om det er en pc, tv eller mobil. Det er trist hvordan verden har blitt.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pilleville skrev (5 minutter siden):

Men de fleste foreldre gjøre vel heller aktiviteter inne og ute med barna? Så da kan du heller samanlikne med de da.

Nå er jo barn ett vidt begrep alt for 0 til 18 år.

Selvfølgelig burde mange foreldre heller være i aktivitet med barna, men det er ikke vanlig. Det er nok mer normalt der barna leker med venner og andre barn i nabolaget, mens foreldrene surrer hjemme. Og da er det også ekstremt normalt at foreldre gjør sine hobby ting.

Jeg sier IKKE at man skal la hobbyen gå ut over barna, men tv titting eller scrolling på mobilen er ikke noe bedre enn spilling, og det er det jeg skal frem til her!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjokoladeelskeren skrev (1 time siden):

Du synes man er en god forelder om man sitter i timesvis å gamer hver dag? Du synes kjæresten til ts høres ut som en god forelder?

Synes ikke man høres ut som en god forelder om man sitter i timesvis å ser på tv og spiller dandy crush på mobilen heller. Barn trenger foreldre som er gode rollemodeller, som vil leke med de, aktivisere de og gi de den oppmerksomheten de trenger. Barn skal ikke trenge å kjempe om oppmerksomheten til fordel for en skjerm, uansett om det er en pc, tv eller mobil. Det er trist hvordan verden har blitt.

Jeg synes man KAN være en god foreldrer selv om man sitter og gamer i timesvis.

TS skriver ett relativt kort innlegg, der hun er noe frustrert over sin kjæreste. Det lille innlegget kan ikke si noe om han er god foreldrer eller ikke. At spillingen går utover samlivet og barnet, YES ABSOLUTT.

Men du tar alle som spiller dataspill under én kam, og det reagerer jeg på. Og kvinneguiden har en stor overflod av folk som mener at menn som gamer er det jævligste som finnes.

Endret av anon01
Autocorrect.....
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke liker det så sier du jo i fra? Min mann trener mye hver dag. Sykler flere timer. Og i helg så er det lang turer. Men jeg trives så godt alene at det er perfekt for oss. Han var flink med barna når dem var små med å ta dem med på ting da. Men for oss så fungerer dette kjempe godt. Men hadde jeg vært en super sosial så hadde dette ikke fungert. Men jeg har ikke noe behov for å ha han siden av meg og holde meg i hånda. 

Anonymkode: eead0...5f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

anon01 skrev (3 timer siden):

Jeg synes man KAN være en god foreldrer selv om man sitter og gamer i timesvis.

TS skriver ett relativt kort innlegg, der hun er noe frustrert over sin kjæreste. Det lille innlegget kan ikke si noe om han er god foreldrer eller ikke. At spillingen går utover samlivet og barnet, YES ABSOLUTT.

Men du tar alle som spiller dataspill under én kam, og det reagerer jeg på. Og kvinneguiden har en stor overflod av folk som mener at menn som gamer er det jævligste som finnes.

Man er ingen god forelder om man sitter å gamer i timesvis med ungen til stede nei. Da setter man sine egne behov og latskap over det å faktisk være mentalt til stede med barnet sitt. Barn trenger og skal ha mye oppmerksomhet. De skal leke og ha det gøy, fremfor å selv bli plassert foran en skjerm slik at mamma/pappa får game i fred.

Har du barn selv? Hvor mye tid bruker du på gaming?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både jeg og samboer gamer «mye»- dvs om vi har barnefri en helg vil vi trene/gå lang tur (har hunder) så kose oss med hver vår data. Men vi er også tydelige på både leggetider og tid sammen- når gamingen tar overhånd for eksempel om man starter et nytt spill så setter gjerne den andre foten ned.

vi overholder både leggetid og jobber/studier og barna får ikke lov å bruke skjerm i ukedager - mao så spiller vi ikke når barna er våken eller hjemme. 

dette er krav jeg hadde vært klinkende klar på , og jeg hadde ikke vært sammen med en mann som ikke respekterte det,

en sjelden gang om vi er slitne/masse aktivitet så kan vi kanskje ta oss en «skjerm» kveld alle sammen hvor barna koser seg med tv og vi spiller men det er omtrent med en boks som krysses av «nå har dette skjedd to ganger denne mnd så da gjør vi ikke dette» 

han fyren høres ut som en strukturløs tafatt viljeløs mann som skylder på mye annen rundt seg.  Ta virkelig en nøye vurdering - slike ting endrer seg sjeldent.

Hilsen som som har gamet siden tenårene. 

Anonymkode: 74368...040

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva er det han spiller?

Anonymkode: a3652...894

Som regel CS

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaming hører ikke hjemme med barne til stedet. Det er min mening. Barn nå til dags sitter alt for mye foran skjerm, og hvis foreldrene skal gjør det samme lærer man barna opp til at det er helt greit å sitte timesvis foran pc-skjermen for å spille.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Gaming hører ikke hjemme med barne til stedet. Det er min mening. Barn nå til dags sitter alt for mye foran skjerm, og hvis foreldrene skal gjør det samme lærer man barna opp til at det er helt greit å sitte timesvis foran pc-skjermen for å spille.

Enig! Hvis man absolutt må game, vent til barna er lagt…

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går an å game selv om man har barn. Du har ikke så mye med hva han gjør på når du ikke er til stede en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...