AnonymBruker Skrevet 4. desember 2024 #1 Del Skrevet 4. desember 2024 Jeg handler fast økologiske poteter til 20 kr/kg, og ganske rimelig rå honning også, på gårdsbutikk (husker ikke prisen). Sist jeg var der tok jeg med meg et gresskar og en purre også. I sesongen pleier jeg å kjøpe mer grønnsaker fra dem, pluss at jeg dyrker litt selv. Det er billigere og ofte bedre kvalitet enn i butikken, særlig når det gjelder økologisk, som er det jeg er mest interessert i å kjøpe. Pleide å handle på rekoring før, men etter at denne lokale gårdsbutikken dukket opp har jeg ikke hatt behov for det. Hva handler du? Tipper det er mange som handler kjøtt og egg, men jeg er veganer så har aldri kjøpt det... Anonymkode: 43b69...02d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2024 #2 Del Skrevet 4. desember 2024 Kverna kjøtt, egg, grønnsaker i sesong, eplemost, hjemmebakst. Anonymkode: b5958...f37 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2024 #3 Del Skrevet 4. desember 2024 Jeg betaler for 12 brett egg fra beitehøns hos en lokal bonde, henter ut 1-2 brett før jeg kjøper nytt . Kjøper også diverse kjøtt fra ham. Både rent kjøtt og foredlet. På rekoringen er det også kjøtt/kjøttprodukt det går i. Honning er det eneste andre jeg har kjøpt. Her jeg bor er det en relativt liten rekoring. Jeg spiser nesten ikke grønnsaker og frukt, så det pleier å utgå. En venninne bor i Oslo. Hun kjøper også fisk og jeg vet hun har kjøpt iskrem der. Anonymkode: d0f3f...948 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2024 #4 Del Skrevet 4. desember 2024 Egg, rotgrønnsaker og poteter i sesong, kylling og kalkun, stykningsdeler av okse, noe hjort (men får også fra jaktlag), stykningsdeler av svin. Alt av lam i sesong. Skalldyr og fersk fisk, om de er der. Julepålegg og middagspølser. Burgere og kjøttkaker. Plommer og epler for sylting/safting. Så mye kjøtt, ja. Om ikke hadde jeg nok bare funnet et alternativ for egg og rotgrønnsaker, da Reko krever litt timing og logistikk. Anonymkode: d6ead...42b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2024 #5 Del Skrevet 4. desember 2024 Det aller meste av kjøtt, egg, melk, rømme, grønnsaker i sesong og frukt. Bakst når noen kommer med det. Kaffe Anonymkode: 840ab...b0b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet 4. desember 2024 #6 Del Skrevet 4. desember 2024 Min nærmeste gårdsbutikk har ikke kjøtt, men egg og forskjellige poteter og grønnsaker. Det er ikke så lenge siden jeg oppdaget den, så jeg er litt usikker på hva de har. Den er rimelig i forhold til matbutikkene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå