Gå til innhold

Tips til fuktighetskrem

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg trenger tips til en god fuktighetskrem. Jeg får litt hormonelle kviser, spesielt på haka og i det området, så det må være en krem som ikke forverrer kvisene (såklart 😅). Samtidig så må den være fin under sminke og gi mye fuktighet. 

Jeg har ganske god erfaring med koreansk hudpleie, men det er liksom så mye reklame på så mange forskjellige at det blir vanskelig å velge. 

Huden min er ganske normal, men blir litt ekstra tørr på vinterstid. Så vil vel si at jeg har kombinert hudtype. Men den er lite oljete/fet.

Noen som har spesifikke tips? Helst ikke altfor dyr (maks 500 kr)

Anonymkode: d0e02...eb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tilgode å finne, så jeg bruker to ulike som jeg eventuelt tilsetter squalene/olje:

For min del The Ordinary HA og Inkey List peptide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krem alene hjelper lite mot problemhud og vinterkulde. Riktig rens, essenser og aktive ingredienser, og kjemisk peeling. Gjerne også retinol. Er det som virkelig gjør en forskjell. 

Anonymkode: cf8aa...a8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

beste fuktighetskremen jeg noengang har prøvd er faktisk O'keeffe's, føler jeg har prøvd alt men ingenting kommer i nærheten.

Anonymkode: 12159...7c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.vita.no/hudpleie/dagkrem/hyaluronic-acid-moist-cream?v=230706023&gad_source=1&gclid=CjwKCAiAmMC6BhA6EiwAdN5iLXZw_4dGLuZ1qjDLSbylCdUEvlA3QgRiVfNGRWCfetuXfoFk0zrUxhoC75kQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Denne er fantastisk, elsker den. Finnes også som gel om du er fetere i huden. Ikke så dyr, så prøv 🫶🏻🫶🏻

Anonymkode: 92c4e...137

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

https://www.vita.no/hudpleie/dagkrem/hyaluronic-acid-moist-cream?v=230706023&gad_source=1&gclid=CjwKCAiAmMC6BhA6EiwAdN5iLXZw_4dGLuZ1qjDLSbylCdUEvlA3QgRiVfNGRWCfetuXfoFk0zrUxhoC75kQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Denne er fantastisk, elsker den. Finnes også som gel om du er fetere i huden. Ikke så dyr, så prøv 🫶🏻🫶🏻

Anonymkode: 92c4e...137

Dreiv faktisk å vurderte denne 😊 Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kiehl's ultra facial cream er god krem, den er dessuten på 50% på dagens luke hos Kicks

Anonymkode: 438d5...4fc

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg elsker denne
La Roche-Posay Hydraphase HA UV SPF25 Light, 40 ml - Dagkrem - Farmasiet.no

Nå bruker ikke jeg sminke, men jeg pleide få veldig glinsende hud spesielt på sommeren. Det har jeg ikke fått med denne :) 

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Krem alene hjelper lite mot problemhud og vinterkulde. Riktig rens, essenser og aktive ingredienser, og kjemisk peeling. Gjerne også retinol. Er det som virkelig gjør en forskjell. 

Jeg synes det er greit å foreslå hudkrem til de som etterspør tips til det, uten at man må ha med en full hudpleierutine. 
Mange har full kontroll på resten av rutinene og produkter, og trenger faktisk kun forslag til ansiktskrem. 

Anonymkode: 40f71...076

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Kiehl's ultra facial cream er god krem, den er dessuten på 50% på dagens luke hos Kicks

Anonymkode: 438d5...4fc

Du får 125 ml krukke for 380 i staden for 700,- så her er det berre å løpa og kjøpa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.12.2024 den 18.10):

Jeg trenger tips til en god fuktighetskrem. Jeg får litt hormonelle kviser, spesielt på haka og i det området, så det må være en krem som ikke forverrer kvisene (såklart 😅). Samtidig så må den være fin under sminke og gi mye fuktighet. 

Jeg har ganske god erfaring med koreansk hudpleie, men det er liksom så mye reklame på så mange forskjellige at det blir vanskelig å velge. 

Huden min er ganske normal, men blir litt ekstra tørr på vinterstid. Så vil vel si at jeg har kombinert hudtype. Men den er lite oljete/fet.

På natten kan du bruke Vitapan krem fra apoteket. Den har avitminsyre i seg. 

Anonymkode: 0d93d...a7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt CeraVe sin Moisturising Lotion https://www.farmasiet.no/catalog/hud-og-har/kroppspleie/cerave-moisturising-lotion4,5007173?gad_source=1&gbraid=0AAAAADSYjGEPBg4T5xUBdYSu-0szcN5or&gclid=EAIaIQobChMIzITdr6WRigMVCguiAx1q1ghZEAQYASABEgIFwvD_BwE i stor pumpeflaske i mange år. Veldig rimelig løsning med både hyaluronsyre og ceramider. På morgenen har denne også under solkrem uten problemer.

Anonymkode: 742ea...d0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 5.12.2024 den 19.28):

På natten kan du bruke Vitapan krem fra apoteket. Den har avitminsyre i seg. 

Anonymkode: 0d93d...a7e

Vitapan er fin som nattkrem til tørr hud, men den inneholder kun en liten andel av et svært svakt retinoid kalt retinyl palmitat, så man kan ikke forvente noen "hudforyngende" effekt, selv om produsenten hevder dette. Riktignok inneholder kremen karbamid/urea, som har en mildt eksfolierende effekt og derfor kan bedre strukturen på hudoverflaten. Det er dessverre gått inflasjon i påstander om at diverse kremer etc. inneholder retinol, a-vitaminsyre osv., uten at produktene faktisk inneholder et retinoid som faktisk har effekt, i en tilstrekkelig konsentrasjon. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.12.2024 den 8.35):

Jeg synes det er greit å foreslå hudkrem til de som etterspør tips til det, uten at man må ha med en full hudpleierutine. 
Mange har full kontroll på resten av rutinene og produkter, og trenger faktisk kun forslag til ansiktskrem. 

Anonymkode: 40f71...076

Men nå listet TS også opp en rekke problemområder, som i at hun vil at kremen skal hjelpe på dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.12.2024 den 18.10):

Hvilken annen hudpleie bruker du? Som bl.a. AB#15 er inne på, så er det ikke sikkert at kun en krem - selv om den er tilpasset hudtypen din - vil være tilstrekkelig til å få huden din i balanse. Hvis du har en normal hudtype som oppleves tørr om vinteren, tenker jeg at huden din kanskje blir fuktfattig/dehydrert vinterstid - det er forholdsvis vanlig pga. vær- og temperaturforandringer, tørrere inneluft osv. 

En krem som kanskje kan passe til deg, er Beauty of Joseon Dynasty Cream. Den inneholder en god kombinasjon av fuktighetsgivende og fuktighetsbevarende ingredienser samt niacinamid, som bl.a. kan bidra til å dempe inflammasjon og regulere talgproduksjon. 

Andre kremer du kanskje vil like, og som jeg tror kan passe for deg, er:

First Aid Beauty Ultra Repair Firming Collagen Cream - ikke bry deg om at den heter "firming" ;) Denne kremen er fullpakket med gode ingredienser som glyserin, panthenol, kollodial havre (som er fuktgivende og beroligende), kollagen og ceramider, for å nevne noen. Den inneholder også niacinamide. 

Anua Pach 77% Niacin Enriched Cream - inneholder glyserin, ceramider, kollagen og panthenol for fukt, niacinamide og probiotika som styrker hudbarrieren.

Når du bruker sminke, er det viktig at du renser huden godt om kvelden før du påfører evt. serum og fukt. Alle de kremene jeg har nevnt, kan også brukes som nattkrem. Jeg ville kanskje ha supplert med et fuktserum og/eller en ansiktsolje nå. Du kan også forsøke å bare rengjøre ansiktet med lunkent vann om morgenen, det er ofte ikke nødvendig å bruke et renseprodukt med mindre man har fet/uren hud. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...