Gå til innhold

Dr. Greve Pro-Retinol anti-age?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har prøvd denne serien?

Er 51 og har bare latt huden leve sitt eget liv egentlig... Tenkte å gjøre en innsats, men vet ikke om jeg skal satse på denne?

Anonymkode: 961fa...243

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er grunnen til at du vurderer denne? For om ikke pris er ett spørsmål ville jeg nok heller vurdert medik8 crystal retinal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør nok ha litt sterkere/mer ordentelige  saker i den alderen for at det skal ha noen særlig effekt.

Anonymkode: d4d01...6ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mereo skrev (På 4.12.2024 den 16.41):

Hva er grunnen til at du vurderer denne? For om ikke pris er ett spørsmål ville jeg nok heller vurdert medik8 crystal retinal.

Vet ikke om jeg er interessert i å bruke så mye penger, gitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.12.2024 den 17.14):

Du bør nok ha litt sterkere/mer ordentelige  saker i den alderen for at det skal ha noen særlig effekt.

Har du forslag til hva da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Vet ikke om jeg er interessert i å bruke så mye penger, gitt...

The Ordinary eller COSRX kan være bedre alternativ enn Dr. Greve.

The Ordinary Retinal 0,2% Emulsion

COSRX The Retinol

Serum

The Ordinary Retinol 0.5% in Squalane

eller A-vitaminkrem på apoteket.

Bruk solkrem om dagen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 4.12.2024 den 16.27):

Noen som har prøvd denne serien?

Er 51 og har bare latt huden leve sitt eget liv egentlig... Tenkte å gjøre en innsats, men vet ikke om jeg skal satse på denne?

Den kremen som lovlig har mest avitaminsyre i seg er Vitapan fra apoteket, ifølge hudlege på en stor sykehusavdeling på hud. 
Om noe av dette har noen effekt det kommer vel helt an på hvem du spør og øynene som ser. 

Anonymkode: c982a...54b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Den kremen som lovlig har mest avitaminsyre i seg er Vitapan fra apoteket, ifølge hudlege på en stor sykehusavdeling på hud. 
Om noe av dette har noen effekt det kommer vel helt an på hvem du spør og øynene som ser. 

Vitapan inneholder faktisk ikke Retinol i det hele tatt, så hvorfor bringe den inn i tråden? 

Ingen anti-age effekt eller ingredienser, faktisk. Har du eksem, derimot. 

Anonymkode: ab6a0...7a5

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kaledonia skrev (5 timer siden):

The Ordinary Retinal 0,2% Emulsion

Enig, bruker denne og utifra hva jeg har lest meg til så er formuleringen effektiv og bra i forhold til prisen og dyrere merker. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.12.2024 den 10.52):

Vitapan inneholder en liten mengde retinyl palmitat, som er det svakeste retinoidet og ca 20% mindre effektivt enn retinol, så noen "anti- ageeffekt har den neppe. 

Det finnes derimot ca 50 års forskning og dokumentasjon på at tretinoin - som er ren a-vitaminsyre og reseptbelagt - og retinol, som er et mildere men fortsatt effektivt retinoid - kan redusere eksisterende rynker og reparere solskader, i tillegg til å forebygge for tidlig hudaldring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roci skrev (1 time siden):

Vitapan inneholder en liten mengde retinyl palmitat, som er det svakeste retinoidet og ca 20% mindre effektivt enn retinol, så noen "anti- ageeffekt har den neppe. 

Det finnes derimot ca 50 års forskning og dokumentasjon på at tretinoin - som er ren a-vitaminsyre og reseptbelagt - og retinol, som er et mildere men fortsatt effektivt retinoid - kan redusere eksisterende rynker og reparere solskader, i tillegg til å forebygge for tidlig hudaldring.

Hvordan er retinal ifht retinol og tretinoin?

Feks,hva gir best anti-age effekt av retinol 1% vs retinal 0.2%?

Anonymkode: cde07...c30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

https://utseende.no/blog/post/retinol-vs-retinal-hva-er-forskjellen?srsltid=AfmBOoosZofvSpwZmgBX_l_E2Kc9xyP_rQVlxzPHkZJzhvzt8WyyDfEl#

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Innlegget over gir en god forklaring. Sånn sett kan man si at retinal er mer effektivt, men man bør ikke starte verken med 1% retinol eller 0,2% retinal, dette er for "viderekomne. Det anbefales vanligvis å starte med 0,2-0,3% retinol og 0,01-0,03% retinal og bygge opp hudens toleranse gradvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...