Gå til innhold

Hva hadde du gjort om du begynte på ny jobb og merket at dine kollegaer og forgjengere bare lyver og bullshitter for å holde det gående?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå handler ikke dette om meg nå, men er kjent med slike situasjoner fra litt forskjellige hold. 

Jeg er en seriøs og ærlig medarbeider, så personlig sliter jeg med BS. Ikke særlig flink løgner av meg. 

Hva ville dere gjort om dere startet i en jobb hvor nesten alt måtte gjøres fra scratch for at det skal være " ekte" og det var vanlig å bare lyve og bullshitte for å holde ting gående? Presentere fine " bilder og tekster" som egentlig er langt fra sannheten. 

Anonymkode: acac5...95e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke glad i at folk lyver hele tiden. Kan tåle at noen tar en spansk en i blant og jeg er ikke helt regelrytter, men direkte lyving hele tiden hadde jeg ikke orket. Vet ikke om jeg forstår deg riktig, men hvis det er sånn at det tas snarveier med produkter slik at kunden til stadighet ender opp med noe som er dårligere enn det de betaler for så kunne jeg ikke vært med på det. Ville sett meg om etter en annen jobb.

Anonymkode: 16d18...950

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Anonymkode: 8562b...0ca

Altså mulig det kun er folk so. Jobber i private produksjons selskaper som forstår hva jeg mener. 

Man har en del krav og hvis mye er bare BS og når en eventuelt blir kontrollert må man bare være flink til å avlede, lure kontolløren og vise pyntede tester med masse fine ord men uten noe dom helst substans. 

Mulig dette er vanlig🤷‍♀️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg jobber privat og har gjort det hele veien og jeg skjønner ikke hva du mener TS. 

Prøver du si de pynter på resultatnene eller at de manipulerer leveranser eller lager ppt presentasjoner som ikke er riktige eller hva? 

Endret av Carrot
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt jobb. De går snart konkurs og da får du ikke lønningen din når fi skal. 

Anonymkode: 73e1b...ef6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg skjønner absolutt ikke noe av hva du mener her, men det er uansett så enkelt som at hvis du ikke trives med jobben så finner du deg en ny. 

Det virker som du mistrives med alt, oppgavene, kollegene, ledelsen, og selve driften, muligens også bransjen, og da er det like greit bare finne seg noe annet enn å forvente at alle andre skal endre seg for å tilpasse seg deg. 

Anonymkode: 6c2b4...442

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

jeg skjønner absolutt ikke noe av hva du mener her, men det er uansett så enkelt som at hvis du ikke trives med jobben så finner du deg en ny. 

Det virker som du mistrives med alt, oppgavene, kollegene, ledelsen, og selve driften, muligens også bransjen, og da er det like greit bare finne seg noe annet enn å forvente at alle andre skal endre seg for å tilpasse seg deg. 

Anonymkode: 6c2b4...442

Hvorfor snakke sånn til meg. Ble jo nevnt at dette ikke er min situasjon, og jeg har ikke klaget om noe sånt som du nevner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet offentlig og kjenner litt til hva du mener.  Jeg kom inn i ny jobb og hadde så ulikt syn på hvordan man løser oppgaver at det ble oppfattet som truende. Her kom jeg med masse tidsbesparende løsninger som gjorde at jeg fikk gjort mye mer og fikk tydelig beskjed av kollegaer at «sånn» gjorde man ikke der. Dette og dette var prosedyren. F.eks skulle det skrives ut lister og manuelt kryssjekkes, mens jeg brukte excel til det på brøkdelen av tiden gjøre det samme. Jeg fikk beskjed om at jeg jukset.   De presenterte jobben sin som tidkrevende, men givende til lederne, jeg oppfattet det som totalt mangel på tekniske ferdigheter, de fikk lederne til å tro de jobbet så hardt at de noen ganger ikke engang rakk lunsj.   

Anonymkode: 763f7...715

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg har jobbet offentlig og kjenner litt til hva du mener.  Jeg kom inn i ny jobb og hadde så ulikt syn på hvordan man løser oppgaver at det ble oppfattet som truende. Her kom jeg med masse tidsbesparende løsninger som gjorde at jeg fikk gjort mye mer og fikk tydelig beskjed av kollegaer at «sånn» gjorde man ikke der. Dette og dette var prosedyren. F.eks skulle det skrives ut lister og manuelt kryssjekkes, mens jeg brukte excel til det på brøkdelen av tiden gjøre det samme. Jeg fikk beskjed om at jeg jukset.   De presenterte jobben sin som tidkrevende, men givende til lederne, jeg oppfattet det som totalt mangel på tekniske ferdigheter, de fikk lederne til å tro de jobbet så hardt at de noen ganger ikke engang rakk lunsj.   

Anonymkode: 763f7...715

Neida, det er ikke det jeg mener i det heletatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Neida, det er ikke det jeg mener i det heletatt. 

Kan du kanskje komme med noen konkrete eksempler på hva du mener?

Jeg også sliter litt med å forstå problemstillingen. Ikke sikkert jeg har vært borti sånt før i arbeidslivet.

Anonymkode: 127d6...3ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er provosert fordi jobben er mye fasade samtidig som det skorter på den egentlige kunnskapen?

Anonymkode: 949d8...4d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dette man har internrevisjoner til å avdekke.

Jeg har vært borti mange verdensmestere i Power Point, ti i stil og null i innhold. 

De må leie inn konsulenter til å gjøre jobben de er ansatt til å utføre, men kjeften - den er i orden.

En av disse forårsaket at bedriften jeg jobbet i fikk så dårlig likviditet at de med minste margin klarte og utbetale lønn. 

Konsernsjefen sitter på samme plass den dag i dag, men burde blitt stilt til ansvar da dette skjedde. 

Hvis du ikke på noen måte har sjans til å rydde opp i din nye jobb - bytt igjen!

Endret av Hareena
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...