Gå til innhold

Mannen ønsker seg gamingstol i julegave ...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Gaming = taper? Ok, deg om det. Her tror jeg du kunne hatt godt av å sette deg mer inn i hva gaming er. Og ikke gråte over at noen ønsker seg hobbyutstyr i julegave. 

Anonymkode: 8c5cc...db8

Problemet var vel ikke at han holdt på med gaming, men heller hvor mye tid som blir brukt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvem i all verden vil ha en voksen mann som sier opp halve jobben sin, gamer hele natta og sover halve dagen? Det handler jo ikke om fordommer. Er mannen syk, så må han vise vilje til å bli bedre ved å søke behandling. For gaming blir han ikke friskere av. Mener du at denne mannen er en god partner og far?

Anonymkode: 61b72...871

Jeg tenker at første steg er å snakke sammen ordentlig. Psykolog også muligens. Det virker som det er noe alvorlig galt her. Hvis dette bare kom over natten, hvor han sa opp halve jobben sin. Syntes ikke du også at dette er litt rart og at det er mye informasjon vi mangler? Men å kalle folk som driver med hobbyer for tapere er å dra strikken litt langt for min del.

Endret av Rosa Gnom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvem i all verden vil ha en voksen mann som sier opp halve jobben sin, gamer hele natta og sover halve dagen? Det handler jo ikke om fordommer. Er mannen syk, så må han vise vilje til å bli bedre ved å søke behandling. For gaming blir han ikke friskere av. Mener du at denne mannen er en god partner og far?

Anonymkode: 61b72...871

Jeg mener vel at det er noe galt. Enten med han,ts eller bare forholdet generelt. Enten så isolerer han seg. Det kan være depresjon. Henger ofte sammen med utbrenthet. Eller så kan det være at han er ferdig i forholdet,men ikke har baller til å snakke. Jeg føler at vi mangler en del informasjon. Hvis det viser seg at mannen faktisk er syk,så må han søke behandling ja. Isolasjon gjør bare vondt værre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaming hjelper ikke.

Anonymkode: e8195...5c8

Jo, det gjør absolutt det!!

Anonymkode: 2d66b...eb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres ut som du er gift med en 12 åring. gikk ned i stilling for å spille spill på datamaskinen. 

hva faen

Anonymkode: b5d25...faa

Det er jo ikke sånn det egentlig er. Det er jo noe underliggende. Og så forsøker han å mestre det på sitt vis. 

Anonymkode: 2d66b...eb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At en godt voksen barnefar velger å redusere sitt økonomisk bidrag til familiens underhold til fordel for en ren egotripp, er ille og tyder på umodenhet. Dette inntrykket blir jo ytterligere forsterket av egotrippen går ut på noe så infantilt som gaming, og at fyren ikke later til å være flau over det engang.

Anonymkode: c1ef1...efe

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Beklager langt innlegg, men jeg må bare få det ut, for nå koker det over inni meg.

Min mann er inne i en kjip periode for tiden. Han har gått ned i stilling etter eget ønske pga. mener han er "utbrent". Det er jo flott at han kunne gjøre det, og vi overlever greit økonomisk, men nå sitter han ganske mye hjemme på dagtid og kaller det "fritid". Jeg tenkte først at han kanskje bare trengte å "hente seg inn" litt før han kunne gå tilbake i full jobb, men det var før han begynte med gaming.

Nå driver han bare med gaming, og han snakker bare om gaming. Han sitter oppe til midt på natta, står opp først rundt lunsj lenge etter at jeg har levert ungene og dratt på jobb. Han kjører fortsatt ungene til fotballtrening, men det gjorde han jo da han var i full jobb også. Så resten av familien merker fint lite til denne "fritiden" han snakker om.

Jeg prøvde å se positivt på det og tenke at kanskje han bare trenger dette en liten stund, men det blir bare verre. Hele uka har jeg gått og hørt på ham snakke om gaming, og i dag toppet det seg for meg. Jeg forsøkte å snakke til ham som et voksent menneske og spørre hva han ønsker seg i julegave. Jeg tenkte kanskje vi to kunne ta en langhelg borte og kose oss borte fra alt sammen og være et ektepar. Han sendte meg melding tilbake med lenke til en forbanna gamingstol. Jeg måtte gå fra kontoret og ut i bilen for å gråte. Det føles som jeg er gift med en mann som VIL være en taper.

Jeg tjener godt og har godt med penger på konto, så det er null problem for meg å kjøpe den dyreste og flotteste gamingstolen de har, som han kan sitte i døgnet rundt på det som pleide å være mitt hjemmekontor. Men blir det ikke å belønne ham for at han lever som en tolvåring på sommerferie?

Vi er voksne folk. Jeg snakker jo med alle jeg kjenner om hva jeg får og gir til jul. Ikke for å skryte av noe, men fordi jeg er en helt normal voksen. Jeg må ha en samtale på jobben, med mine foreldre og med utallige venninner, med HANS foreldre, om hva som var under treet i år. Og han vil at jeg skal si jeg ga ham en gamingstol. Er det mulig? Han skjønner ikke at han ødelegger sitt eget og vårt felles liv med gamingen og må ødelegge julen og mitt sosiale liv også.

Har noen vært i samme situasjon og har noen råd? Og nei, jeg kan ikke gå fra ham. Han er far til mine barn og jeg elsker ham, enn så lenge, til tross for det han har blitt og er i ferd med å bli.

Anonymkode: 7a336...dd0

Jeg sluttet å lese på innlegget etter "en taper"

Den uttalelsen viser din innstilling til denne hobbyen. Dere passer rett og slett ikke sammen når du ser på gaming på denne måten og dermed din mann på denne måten.

Jeg begynner egentlig å lure litt på om det er andre årsaker til at mannen kan føle seg nedstemt. Kanskje han føler han ikke får lov til å ta seg tid for å dyrke hobbyen sin ellers.

Jeg har aldri hatt problemer med at noen har lagt seg opp i gaming, men jeg har hatt problemer med å bli kontrollert på andre ting. Alarmbjellene gikk derfor av med en gang her.

Selvfølgelig er det ikke bra at din mann holder på slik han gjør, men kanskje man kan bedre dette med p gi hverandre litt respekt og rom til å være seg selv?

Anonymkode: eaa52...cd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Beklager langt innlegg, men jeg må bare få det ut, for nå koker det over inni meg.

Min mann er inne i en kjip periode for tiden. Han har gått ned i stilling etter eget ønske pga. mener han er "utbrent". Det er jo flott at han kunne gjøre det, og vi overlever greit økonomisk, men nå sitter han ganske mye hjemme på dagtid og kaller det "fritid". Jeg tenkte først at han kanskje bare trengte å "hente seg inn" litt før han kunne gå tilbake i full jobb, men det var før han begynte med gaming.

Nå driver han bare med gaming, og han snakker bare om gaming. Han sitter oppe til midt på natta, står opp først rundt lunsj lenge etter at jeg har levert ungene og dratt på jobb. Han kjører fortsatt ungene til fotballtrening, men det gjorde han jo da han var i full jobb også. Så resten av familien merker fint lite til denne "fritiden" han snakker om.

Jeg prøvde å se positivt på det og tenke at kanskje han bare trenger dette en liten stund, men det blir bare verre. Hele uka har jeg gått og hørt på ham snakke om gaming, og i dag toppet det seg for meg. Jeg forsøkte å snakke til ham som et voksent menneske og spørre hva han ønsker seg i julegave. Jeg tenkte kanskje vi to kunne ta en langhelg borte og kose oss borte fra alt sammen og være et ektepar. Han sendte meg melding tilbake med lenke til en forbanna gamingstol. Jeg måtte gå fra kontoret og ut i bilen for å gråte. Det føles som jeg er gift med en mann som VIL være en taper.

Jeg tjener godt og har godt med penger på konto, så det er null problem for meg å kjøpe den dyreste og flotteste gamingstolen de har, som han kan sitte i døgnet rundt på det som pleide å være mitt hjemmekontor. Men blir det ikke å belønne ham for at han lever som en tolvåring på sommerferie?

Vi er voksne folk. Jeg snakker jo med alle jeg kjenner om hva jeg får og gir til jul. Ikke for å skryte av noe, men fordi jeg er en helt normal voksen. Jeg må ha en samtale på jobben, med mine foreldre og med utallige venninner, med HANS foreldre, om hva som var under treet i år. Og han vil at jeg skal si jeg ga ham en gamingstol. Er det mulig? Han skjønner ikke at han ødelegger sitt eget og vårt felles liv med gamingen og må ødelegge julen og mitt sosiale liv også.

Har noen vært i samme situasjon og har noen råd? Og nei, jeg kan ikke gå fra ham. Han er far til mine barn og jeg elsker ham, enn så lenge, til tross for det han har blitt og er i ferd med å bli.

Han kommer ikke til å slutte med det hvis du ikke gjør noe med det. Spill er avhengighet skapende. 

Anonymkode: ce484...6a2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg synes du høres kjipt ut.

Hvis han er sliten og utbrent er gaming en fin og sosial hobby, det virker som det er en lidenskap for han siden han snakker mye om det.

Og elsker du han og ønsker å støtte han ville jeg kjøpt en fin gamingstol og gjort han glad. Det vil komme i god favør for deg.

Vi alle har ulike hobbyer, og det må respekteres.

Det er mange og da mener jeg mange voksene mennesker som spiller spill på pc, playstation etc.

Så det er ikke bare "tolvåringer" som gjør det. Mange spill har aldersgrense i tillegg.

Selvfølgelig er det begrensinger, at han kan ikke la gamingen ta over livet hans. Men virker som han prøver å dele interessen med deg ved og fortelle. Prøv å virke interessert, det vil han sette pris på. Også synes jeg du skal legge bort fordommene dine.

Anonymkode: 9f7de...7b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortell det du skriver her til han og gjør en avtale. Han kan få gamingstolen i gave hvis han godtar å gå tilbake til full jobb.

Anonymkode: 13ee8...1ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg måtte gå fra kontoret og ut i bilen for å gråte.

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Vi er voksne folk.

Tja... Tror du er litt overfølsom jeg, og kanskje dette bidrar til din manns virkelighetsflukt gjennom spillingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...