AnonymBruker Skrevet 5. desember #41 Del Skrevet 5. desember AnonymBruker skrev (16 timer siden): Mitt inntrykk er i hvert fall det. Menn har 1 stor forelskelse/kjærlighet ila livet sitt, og alle andre damer blir såkalt "sloppy seconds" i forhold til denne personen. Hva er deres inntrykk? Anonymkode: dceec...960 Aner ikke, men eksen min som jeg dumpa, ble sammen med ei som jeg vet ikke var hans type kroppsmessig/utseendemessig, og han lagde en stygg sang om meg i etterkant. 🤡 Anonymkode: 28b86...dcb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember #42 Del Skrevet 5. desember Jeg har vært forelsket en gang og det er over 20 år siden. Ingen hat fått meg til å brenne så sterkt som henne. Det tok flere år før jeg klarte å gå videre i livet, og når jeg omsider gjorde det så innså jeg at jeg ville aldri føle så sterkt for noen igjen. Og det har jeg heller aldri gjort. Det er den eneste gangen jeg virkelig har tenkt hvor urettferdig livet kan være. Anonymkode: f704e...239 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember #43 Del Skrevet 5. desember The great white buffalo.. Det stemmer nok for min del. Aldri hatt noe så ekte med en person og det skjer nok ikke igjen. Vi var uadskillelige og ble ertet for vi var litt vel klissete 😂 Den eneste gangen jeg har opplevd EKTE kjærlighet uten premisser og det gikk begge veier. Vi var dessverre alt for unge når vi møttes. Anonymkode: 3162c...cfc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember #44 Del Skrevet 5. desember Jeg har ikke det inntrykket, men jeg tror det er mange menn som sliter med å komme over brudd der de er den som har blitt forlatt. Da er det mer traumet med å ha blitt sittende igjen alene og minnene om forholdet (da det fungerte) som de ikke har bearbeidet. Og da kan det vel framstå som om de savner den de var sammen med. Kanskje tror de selv også at det er sånn det er. Anonymkode: ddcb2...17f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember #45 Del Skrevet 5. desember Jeg tror mange her oppfatter dette helt feil. Ja, mange menn kontakter gamle flammer og ekser med svulstige setninger og lovnader om gull og grønne skoger når de er single. Men det betyr ikke at du er "the one who got away." Det betyr at du er en av mange fisker de kaster et snøre til for å få bekreftelse. Anonymkode: d1066...4c1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 5. desember #46 Del Skrevet 5. desember AnonymBruker skrev (På 4.12.2024 den 9.51): Mitt inntrykk er i hvert fall det. Menn har 1 stor forelskelse/kjærlighet ila livet sitt, og alle andre damer blir såkalt "sloppy seconds" i forhold til denne personen. Hva er deres inntrykk? Anonymkode: dceec...960 Hvis det stemmer at det oftest er kvinner som går ut av et forhold, er det grunn til å tro at det statistisk vil være et flertall av menn som har vært i et forhold der han ble forlatt. Gitt at det vil øke risikoen i forholdene han har etterpå, vil han treff flere single kvinner og derfor bli en statistisk anomalitet. Så de er ikke mange, men ettersom du blir eldre, er det større og større odds for at du vil du møte en av dem. OG gitt det er menn som har en romantisk tilknytning til lang relasjon, betyr det at du underbevist prioriterer denne gruppen i utgangspunktet. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember #47 Del Skrevet 6. desember AnonymBruker skrev (På 4.12.2024 den 10.53): Ene dagen beskyldes vi for å ta alt med puls, neste dagen er vi kresen og kommer ikke over en tidligere kjærlighet? Anonymkode: 0d629...4e3 Det er da ingen motsetning her? Være åpen for å date mange uten forpliktelser OG ikke komme seg virkelig over eksen er jo den perfekte match. Anonymkode: 7d034...f13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember #48 Del Skrevet 6. desember AnonymBruker skrev (På 4.12.2024 den 18.34): ...Det er nok også litt at hvis en mann får høre noe sånt av dama si, så trekker han på skuldrene og tenker ikke noe videre på det... Anonymkode: d6f8e...ac5 Synes jeg hører min kjære hvis jeg hadde sagt noe som kunne tolkes LITT i retning av varme og dype følelser for en annen mann jeg har pleid å ligge med. Anonymkode: 7d034...f13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember #49 Del Skrevet 6. desember Jeg lider definitivt av det😅 Jeg er fortsatt ikke over eksen 3 år etter at hun gjorde det slutt, selvom forholdet bare varte i 3.5 år. Har prøvd å date i ettertid, men det virker som det er umulig for meg å få følelser eller bli tiltrukket, selvom det var lett for meg før... Hookup culture gidder jeg heller ikke delta i, så får vel bare være alene til jeg endelig kommer meg over henne. Anonymkode: 404e6...a4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember #50 Del Skrevet 6. desember Det er jo litt interessant om man ser dette fenomenet i lys av tilknytningsteori. Menn har oftere enn kvinner en unnvikende utrygg tilknytning. En av tingene som kjennetegner denne formen for tilknytningsproblemer, er at man idealiserer tidligere partnere og måler den nye opp mot det idealiserte bildet av eksen, slik at den nye alltid kommer til kort. Sånn sett kan de beskytte seg mot det de syns er skummelt ved intimitet. Kanskje det er noe i det. Anonymkode: 752e3...f43 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember #51 Del Skrevet 6. desember Jeg (M33) har overhodet ingen sånn følelse. Har heller aldri hørt en kompis ytre et ord i den retning i det hele tatt, og jeg har nok av kompiser jeg snakker åpent med om følelser. Enig med andre her i at det er påfallende at kvinne etter kvinne i denne tråden er helt enig i TS' hypotese, mens de aller fleste (om enn ikke alle) menn som svarer her knapt skjønner hva det er snakk om engang. Dette forekommmer sikkert, hos både menn og kvinner, men her tror jeg nok også det er en smak av både hobbypsykologi og bekreftelsesfeller. Anonymkode: c13b4...5ce 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember #52 Del Skrevet 6. desember AnonymBruker skrev (På 5.12.2024 den 12.11): Jeg tror mange her oppfatter dette helt feil. Ja, mange menn kontakter gamle flammer og ekser med svulstige setninger og lovnader om gull og grønne skoger når de er single. Men det betyr ikke at du er "the one who got away." Det betyr at du er en av mange fisker de kaster et snøre til for å få bekreftelse. Anonymkode: d1066...4c1 Dette. For ikke å snakke om alle dem som returnerer til eksen når de finner ut at det ikke fungerte med den nye, spennende damen. Det betyr ikke nødvendigvis at eksen er den de aller helst vil ha, bare at de er livredde for å være alene og starte på nytt. Da er det bedre å gå tilbake til det kjente og kjære, og så tar det kort tid før de ønsker seg vekk igjen. Anonymkode: ddcb2...17f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
makkapakka Skrevet 6. desember #53 Del Skrevet 6. desember Bare hersketeknikk det der! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå