Gå til innhold

Lider alle menn av "the one who got away"-syndromet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Mitt inntrykk er i hvert fall det. Menn har 1 stor forelskelse/kjærlighet ila livet sitt, og alle andre damer blir såkalt "sloppy seconds" i forhold til denne personen. Hva er deres inntrykk?

Anonymkode: dceec...960

Nei det tror jeg ikke. Kjenner meg i alle fall ikke så godt igjen i det. Alle jeg har hatt et forhold med har det vært noe veldig fint med. Så når jeg tenker tilbake på dem, så kan det godt hende jeg kjenner et lite savn i forhold til en episode eller en egenskap som var helt spesielt ved dem. Når det er sagt, så er det enkelt å komme tilbake på jorden igjen og se hvorfor det ble slutt. Så jeg søker ikke en «sloppy second», men den ene og alene på toppen

Anonymkode: 21c75...94e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Rart at bare kvinner bekrefter at 'ja min man har en sånn'.

Mens ingen mann skriver det .....

Ja ja ,det er lov å leve i sin egen boble.

Anonymkode: c4667...f15

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

😭To store duster som fortjener hverandre.

Anonymkode: 44e02...b15

Hun ville jo ikke ha ham som kjæreste. Hun ville bare få bekreftelse på at hun kunne "stjele" ham fra kona. Han var heller ikke interessert i henne etter at jeg tok ut separasjon. 

Anonymkode: 6dab7...fb0

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Etter min erfaring, så er det ofte slik. Flere av mine ekser var opphengt i en annen. Tror menn i større grad har en slik "the one that got away" enn hva kvinner har. Jeg har nesten alltid fått de jeg ville ha, eksene mine og kanskje menn generelt..not so much. 

Anonymkode: 91f31...219

Kanskje menn har mer følelser for kvinner enn motsatt? Du fremstår i alle fall litt nonsjalant.

Anonymkode: 561e3...7e6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har aldri opplevd noe sånt med de jeg har vært sammen med, må være godt skjult da. Tror ikke det har noe med kjønn å gjøre i allefall.

Anonymkode: f35f6...fcc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Mitt inntrykk er i hvert fall det. Menn har 1 stor forelskelse/kjærlighet ila livet sitt, og alle andre damer blir såkalt "sloppy seconds" i forhold til denne personen. Hva er deres inntrykk?

Ene dagen beskyldes vi for å ta alt med puls, neste dagen er vi kresen og kommer ikke over en tidligere kjærlighet?

Jeg slet med å komme over en tidligere kjæreste, så fikk jeg det litt på avstand, og så ser jeg at det aldri kunne fungert uansett. Så om du er på dater'n, så tror jeg det handler om tid for mange. De er for fort der ute og dater nye, mens de egentlig ikke er klare for det. Er ikke verre enn som så. 

Anonymkode: 0d629...4e3

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Erfaringsmessig, ja. Har datet mange menn som har sin første kjærlighet som the one who got away. Jeg er også denne damen for mange menn, de sender meldinger, dann og vann, med at de savner meg og ymse kjærlighetserklæringer. Jeg er i et forhold, så jeg svarer dem aldri, men de gir seg ikke. Noen av dem er også i nye forhold, så synes synd i kjærestene deres. 

Det skal sies at jeg som dame også har hatt en slik mann, i mange år var han i tankene mine. Selv om jeg var sammen med en annen, og datet andre seriøst (mens jeg var singel). Til slutt fikk jeg «the one who got away». Hva skal man si? Det ble ikke langvarig før jeg gjorde det slutt med han, og fatter ikke hvorfor jeg følte så sterkt for han i så mange år. Nå er jeg «the one who got away» for han. Jeg tror at man ofte føler sånn rundt illusjonen man har av en person, eller om man har blitt played. Jeg følte han lurte meg første gang vi møttes, og jeg var nok veldig frem og tilbake når vi «endelig» kom sammen, fordi illusjonen brast, samtidig som jeg holdt fast ved den. Dermed ble han hektet i min løsrivelseprosess. 

Anonymkode: 87a2c...055

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Erfaringsmessig, ja. Har datet mange menn som har sin første kjærlighet som the one who got away. Jeg er også denne damen for mange menn, de sender meldinger, dann og vann, med at de savner meg og ymse kjærlighetserklæringer. Jeg er i et forhold, så jeg svarer dem aldri, men de gir seg ikke. Noen av dem er også i nye forhold, så synes synd i kjærestene deres. 

Det skal sies at jeg som dame også har hatt en slik mann, i mange år var han i tankene mine. Selv om jeg var sammen med en annen, og datet andre seriøst (mens jeg var singel). Til slutt fikk jeg «the one who got away». Hva skal man si? Det ble ikke langvarig før jeg gjorde det slutt med han, og fatter ikke hvorfor jeg følte så sterkt for han i så mange år. Nå er jeg «the one who got away» for han. Jeg tror at man ofte føler sånn rundt illusjonen man har av en person, eller om man har blitt played. Jeg følte han lurte meg første gang vi møttes, og jeg var nok veldig frem og tilbake når vi «endelig» kom sammen, fordi illusjonen brast, samtidig som jeg holdt fast ved den. Dermed ble han hektet i min løsrivelseprosess. 

Anonymkode: 87a2c...055

Ja, hva er greia med disse meldingene? Har også opplevd det flere ganger, også fra menn som egentlig ikke ønsket et forhold med meg da vi var på "dealer'n". En av dem ble kjent med meg etter en opprivende skilsmisse, og sa at han ikke var klar for forhold grunnet traumene ved bruddet med ekskona. Jeg orket ikke å vente på ham, og brøt. To måneder senere var han samboer med ei mye yngre jente. Hun ble gravid, og fikk to barn på rappen. Denne mannen bruker å skrive meldinger til meg på FB, sånn ca. en gang i året. HVORFOR? Jeg var ikke ansett som god nok for forhold, så hvorfor sende meldinger nå som han har en vakker kone og to barn med henne?

En annen en behandlet meg ganske så dårlig, og ønsket heller ikke noe annet enn pulings i ny og ne. Han sender også meldinger sånn ca. annethvert år. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De aller fleste, av begge kjønn, har opptil flere. Det er helt normalt.

Anonymkode: d6f8e...ac5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Ja, hva er greia med disse meldingene? Har også opplevd det flere ganger, også fra menn som egentlig ikke ønsket et forhold med meg da vi var på "dealer'n". En av dem ble kjent med meg etter en opprivende skilsmisse, og sa at han ikke var klar for forhold grunnet traumene ved bruddet med ekskona. Jeg orket ikke å vente på ham, og brøt. To måneder senere var han samboer med ei mye yngre jente. Hun ble gravid, og fikk to barn på rappen. Denne mannen bruker å skrive meldinger til meg på FB, sånn ca. en gang i året. HVORFOR? Jeg var ikke ansett som god nok for forhold, så hvorfor sende meldinger nå som han har en vakker kone og to barn med henne?

En annen en behandlet meg ganske så dårlig, og ønsket heller ikke noe annet enn pulings i ny og ne. Han sender også meldinger sånn ca. annethvert år. 

Fordi han bare rett og slett er en ulojal type og det er det. Handler ikke om kjærlighet i det hele tatt når det kommer til slike mennesker, de vil aldri være en god partner for noen.

Anonymkode: 638d8...402

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kvinner tror mye galt om menn, og menn tror mye galt om kvinner. Som regel basert på ens egen usikkerhet

Anonymkode: 21c75...94e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje mange menn er mere klønete og hensynsløse , og derfor sier det de tenker, mens kvinner kan tenke mye på eksen sin men ikke sier det?

Endret av oslomaraton
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
oslomaraton skrev (1 time siden):

Kanskje mange menn er mere klønete og hensynsløse , og derfor sier det de tenker, mens kvinner kan tenke mye på eksen sin men ikke sier det?

Det er nok litt det.

Det er nok også litt at hvis en mann får høre noe sånt av dama si, så trekker han på skuldrene og tenker ikke noe videre på det. Går det motsatt vei, lager hun et salig rabalder og kan fort ende med å dumpe ham.

Anonymkode: d6f8e...ac5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg har hørt flere menn vedkjenne seg slikt. 

Kanskje det er kvinner menn sier slikt til? Både på ekte og på løgn (smisk med ekser for å få et ligg?). Dessuten er det vel kvinner som opplever det sårt å oppdage at mannen har en de aldri glemte, og bestandig sammenligner med. 

Flere menn som har betrodd meg slikt hadde ingenting å vinne/tape på å betro seg til meg. De ekser som har sagt at jeg er den de ikke glemmer tar jeg derimot med en klype salt. Tror mest de ønsket en liten omgang i senga. 

Anonymkode: 15f08...60f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er en sånn dame. Har en "one who got away" er samtidig " the one who got away" for en håndfull menn. 

Men samtidig har de nok det best uten meg og jeg uten de..

Anonymkode: 88a37...ff7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

De menneskene som har dette, lider av noe som kalles limerence. Det er når man bygger livet/verden rundt en person, som man ikke er med, og ingenting annet kan liksom måle seg. Det er en flukt fra seg selv og livet sitt. Dersom de faktisk fikk denne personen de savner sånn/drømmer om, så hadde det gått til helvete når realiteten slår inn. 

Anonymkode: 8a637...d90

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vel rotet bort noen damer som kanskje kanskje ikke viste interesse i ungdommen. 

Jeg sammenligner ikke, lurer av og til på hvordan livet hadde vært med dem.  

Har ikke noen følelser for dem, kikker på dem på facebook et og annet år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Innså i skrivende stund at min eks faktisk var akkurat sånn. Jeg burde ha dumpa han lennnge før han dumpa meg så mye teit han skrev på facebook da facebook var skikkelig i vinden. Han trodde vel jeg var dum som et brød og ikke forstod en dritt av alle de merkelige, melankolske og kryptiske statusoppdateringene han postet. Men jeg visste. Og var jo litt dum allikevel som var sammen med ham lenger enn jeg burde. Finner meg ikke i sånt lenger. Derfor er jeg singel og trives med det.

Anonymkode: 0c533...9c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Innså i skrivende stund at min eks faktisk var akkurat sånn. Jeg burde ha dumpa han lennnge før han dumpa meg så mye teit han skrev på facebook da facebook var skikkelig i vinden. Han trodde vel jeg var dum som et brød og ikke forstod en dritt av alle de merkelige, melankolske og kryptiske statusoppdateringene han postet. Men jeg visste. Og var jo litt dum allikevel som var sammen med ham lenger enn jeg burde. Finner meg ikke i sånt lenger. Derfor er jeg singel og trives med det.

Når det er sagt har jeg en "one that got away" jeg også, men vi var aldri kjærester. Han hadde det meste jeg ser etter i en mann, bortsett fra vanlig folkeskikk, skuffende nok.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hva skrev han da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...