AnonymBruker Skrevet 4. desember #1 Del Skrevet 4. desember Per nå er jeg sykemeldt. Og mulig jeg blir det videre da jeg ikke er bedre. Men skal jeg ta ut juleferie som normalt allikevel? Planen er jo uansett å ha fri da. Er ikke langtidssykemeldt sånn til info. Anonymkode: 0a71b...fc3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember #2 Del Skrevet 4. desember Hvis du fortsatt er sykemeldt til jul tar du jo ikke ut ferie. Anonymkode: 145dc...764 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember #3 Del Skrevet 4. desember Hvis du er 100% sykemeldt så kan du velge å utsette ferien. Eller du kan ta ferie som planlagt, da får du trekk i sykepenger fra nav og skal få feriepenger fra arbeidsgiver i stedet. Du må oppgi ferie på søknaden om sykepenger. Anonymkode: b6c11...529 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 4. desember #4 Del Skrevet 4. desember Man må skille på å ha fri og å ta ut ferie. Hvis du jobber et sted der alle har fri på røde dager og du har fast månedslønn, så er det ikke ferieuttak. Dersom du hadde planlagt å ta ut ferie på inneklemte dager må du enten søke om å utsette ferien hvis du fortsatt er 100% sykemeldt, eller ta ut ferien og forskyve sykemelding, som det skrives over. Hvis det ikke er langtidssykemelding er det lite poeng i å ta ut ferien og forskyve SM, hvis du kan få godkjent å utsette ferieuttaket i stedet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå