Gå til innhold

Er dette urimelig? Svigerinnens mann sur og forbanna på henne for noe HAN foreslo

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Søsteren til min mann har vært gift i 20 år. De har tre barn (tenåringer) og ellers et godt a4-liv. Mannen hennes har kommet inn i midtlivskrisa, ser det ut som. Det skal leves i nuet, masse nytt skal prøves, og det gjelder også det intime. Plutselig kom det masse forespørsler om ting han aldri har snakket om tidligere, og som svigerinnen ikke ønsker å være med på. Da blir mannen hennes sur, og sier at hvis hun ikke vil dekke hans nye behov i halmen, så må han finne ei annen å gjøre det med. Han ønsker derimot ikke å skilles, for de har det fint som par og familie.

Etter mye snørr og tårer takket hun ja til opplegget. Men da med ett forbehold - at begge skal kunne ha sex med andre. Begge to registrerte seg på Tinder, og da gikk alt skeis for hennes mann. Hun fikk jo masse tilbud fra normale menn uten ekstreme preferanser, og har vært på flere dates. Hun har ikke ligget med noen av disse mennene, men synes dates er morsomt, med oppmerksomhet, flørt og gode samtaler.

Mannen vet jo ikke hva som foregår på disse datene, så nå er han kjempesjalu og sint på henne. Han mener at hun sa nei til hans forslag i senga ene og alene for å presse ham til å åpne forholdet, slik at hun skal kunne ligge med andre. Han har ikke fått en eneste napp, blant annet fordi damer flest selvfølgelig får avsmak av tidlig sexprat og skremt av at han lufter ganske så ekstreme preferanser på dag to eller tre som de prater (ei felles venninne har chattet med ham, og sier at han er jo helt rabiat). 

Hva synes dere? Har en mann rett til å være forbanna og sint på kona når HAN sa at hun ikke var nok i senga, og krevde å åpne forholdet? Bare fordi hun får napp, men ikke han?

Anonymkode: 2b612...686

• Liker 5
  • Hjerte 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Et offentlig åpent forhold når de har tenåringer? De er blåste begge to 

Anonymkode: e59d3...10b

• Liker 11
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at dette er noe de to må ordne opp i seg imellom og ikke noe du uoppfordret skal blande deg inn i.

Men ut i fra det du beskriver oppfører begge to seg som noen umodne tullinger og bør kanskje bruke mer tid på å ordne forholdet eller avslutte det.

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Et offentlig åpent forhold når de har tenåringer? De er blåste begge to 

Det har ikke et offentlig åpent forhold, nei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det har ikke et offentlig åpent forhold, nei. 

Tinder og dates... Det er offentlig 

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Søsteren til min mann har vært gift i 20 år. De har tre barn (tenåringer) og ellers et godt a4-liv. Mannen hennes har kommet inn i midtlivskrisa, ser det ut som. Det skal leves i nuet, masse nytt skal prøves, og det gjelder også det intime. Plutselig kom det masse forespørsler om ting han aldri har snakket om tidligere, og som svigerinnen ikke ønsker å være med på. Da blir mannen hennes sur, og sier at hvis hun ikke vil dekke hans nye behov i halmen, så må han finne ei annen å gjøre det med. Han ønsker derimot ikke å skilles, for de har det fint som par og familie.

Etter mye snørr og tårer takket hun ja til opplegget. Men da med ett forbehold - at begge skal kunne ha sex med andre. Begge to registrerte seg på Tinder, og da gikk alt skeis for hennes mann. Hun fikk jo masse tilbud fra normale menn uten ekstreme preferanser, og har vært på flere dates. Hun har ikke ligget med noen av disse mennene, men synes dates er morsomt, med oppmerksomhet, flørt og gode samtaler.

Mannen vet jo ikke hva som foregår på disse datene, så nå er han kjempesjalu og sint på henne. Han mener at hun sa nei til hans forslag i senga ene og alene for å presse ham til å åpne forholdet, slik at hun skal kunne ligge med andre. Han har ikke fått en eneste napp, blant annet fordi damer flest selvfølgelig får avsmak av tidlig sexprat og skremt av at han lufter ganske så ekstreme preferanser på dag to eller tre som de prater (ei felles venninne har chattet med ham, og sier at han er jo helt rabiat). 

Hva synes dere? Har en mann rett til å være forbanna og sint på kona når HAN sa at hun ikke var nok i senga, og krevde å åpne forholdet? Bare fordi hun får napp, men ikke han?

😂 

Anonymkode: af881...aad

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tinder og dates... Det er offentlig 

Selvfølgelig ikke. Visste du ikke at du kunne ha ikke-søkbar profil på Tinder? Det hadde jeg da jeg var singel. Man betaler en liten sum, og forsvinner fra listen. De eneste som ser profilen din, er de DU sveiper på. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

han truet og det slo tilbakepå han, nå må han akseptere konsekvensene 🤦‍♀️

- hadde jeg skulle brutt mine egne prinsipper om å ikke blande meg men gitt råd til noen i denne settingen ville det være "bli voksen og snakk sammen" 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor er du så engasjert i sexlivet til søsteren til din mann?

Anonymkode: c8e01...add

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Selvfølgelig ikke. Visste du ikke at du kunne ha ikke-søkbar profil på Tinder? Det hadde jeg da jeg var singel. Man betaler en liten sum, og forsvinner fra listen. De eneste som ser profilen din, er de DU sveiper på. 

Andre folk på tinder har ikke akkurat taushetsplikt. Jeg vet at min gifte nabo er på tinder uten at jeg selv er det. Sånt snakkes det om. Og jeg omgås ikke folk som sladrer mye, men dette har to venninner nevnt når de har sett han utafor huset. Tihi liksom. 

Naboen har ikke barn heldigvis 

• Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyren er vistnok helt rabiat, så galle at TS sin vennine har snaket om det. Da er det ingen grun til å tro at andre ikke snaker også. Tenåringene merker vel også at det er dårlig stemning mellom mor å far her. Det funker aldri å åpne forholdet for å redde det, da fører det bare til mer sjalusi og biterhet. Så har man barn er det bedre å bare bryte opp før en hater hverandre, en å først skape drama og dålrig sammarbeid. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor er du så engasjert i sexlivet til søsteren til din mann?

Hun er ei nær venninne, og deler en god del ting med meg. Er du ikke engasjert i dine venninners liv?

• Liker 2
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Pippi Lotta skrev (2 minutter siden):

Fyren er vistnok helt rabiat, så galle at TS sin vennine har snaket om det. Da er det ingen grun til å tro at andre ikke snaker også. Tenåringene merker vel også at det er dårlig stemning mellom mor å far her. Det funker aldri å åpne forholdet for å redde det, da fører det bare til mer sjalusi og biterhet. Så har man barn er det bedre å bare bryte opp før en hater hverandre, en å først skape drama og dålrig sammarbeid. 

Men han ville jo absolutt ikke skilles. Hun foreslo det, men han blånektet. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han kan da ikke nekte henne skilsmise? Det er uanset ikke lurt å skape sjalusi og krangling med barnets far, dette går bare ut over barne med eller uten skilsmise. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hun er ei nær venninne, og deler en god del ting med meg. Er du ikke engasjert i dine venninners liv?

Ikke nok til å lage en tråd på nett 😂 tenk om tråden havner på fb også leser de om seg selv der 😂

Anonymkode: 6fd8e...c90

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Og de private samtalene deler du med resten av Norge..? Jeg håper nesten at du har diktet opp hele historien, for snakk om dårlig venninne.

Anonymkode: 75f07...195

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og de private samtalene deler du med resten av Norge..? Jeg håper nesten at du har diktet opp hele historien, for snakk om dårlig venninne.

Anonymkode: 75f07...195

Hun ba om det. Men jeg burde kanskje nekte for å være en god venninne. For hennes del gjør det ingenting om det havner på FB.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hun ba om det. Men jeg burde kanskje nekte for å være en god venninne. For hennes del gjør det ingenting om det havner på FB.

Hun ba deg om å lage en tråd på kg om det? 

Det er litt spesielt. 

Hvor gamle er dere forresten?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Det kan da ikke han bestemme?

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er ikke helt uvanllig at noen foreslår å bringe nye elementer inn i sexlivet, og så viser det seg at virkeligheten ikke er like spennende eller like lett å takle som fantasien.

Han burde være moden nok til å innse at han startet dette og ikke bli sur på kona, men de burde også kunne kommunisere godt nok med hverandre (enten alene eller med en tredjepart) til å finne en løsning de begge kan leve godt med. Enten det er et fortsatt åpent forhold, eller de går tilbake til å bare være de to samtidig som han godtar at det ikke er greit å presse noen til noe de ikke vil eller de bestemmer seg for å skille lag.

Anonymkode: 58e1c...f87

• Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...