Gå til innhold

Plutselig skudd i nakken😳 hva gjør jeg ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det var så vondt at jeg hylte til. Det var ikke sønn da jeg stod opp men kom i ei stilling der det smalt i nakken. Har en utfordrende fysisk jobb så må være hjemme såklart. Kan nesten ikke ta på kaffe eller sitte/ligge. Hvor lenge varer dette og hva fikk jeg? 

Hjelp😱 er kvinne på 34

Anonymkode: 7e520...2cf

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du tar det veldig pent til det ikke gjør vondt lenger. Hvis du har smerter slik at du ikke holder det ut eller ikke får sove ringer du legekontoret ditt.

Anonymkode: 1460c...95e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du tar det veldig pent til det ikke gjør vondt lenger. Hvis du har smerter slik at du ikke holder det ut eller ikke får sove ringer du legekontoret ditt.

Jeg tok ibux som gjorde at jeg klarte å sette på kaffe. Er bare redd jeg må sette på " plass" nakken igjen. Det kjentes ut som den kom ut av ledd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stråler det ut i en eller begge armer? Min nakkeprolaps kom som et skudd. 

Anonymkode: d1bf0...053

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tigerbalsam og legg noe over for å holde det varmt. Ring kiropraktor så fort som mulig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vent litt du. Det beste er å ta det med ro, og se om det går over.

Anonymkode: 2504b...b85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glemte helt å si hva jeg hadde gjort. Jeg hadde uten tvil ringt lege om jeg var betydelig hemmet. I mitt tilfelle ble det videokonsultasjon fra senga og å ligge å vente til pappa kunne hjelpe meg opp av senga etter jobb. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Stråler det ut i en eller begge armer? Min nakkeprolaps kom som et skudd. 

Det strålte ut i høyre arm. Nå etter at jeg tok ibux så klarte jeg å puste bedre. Det stakk ned mot midten av ryggen... først var det intens smerte, ikke ofte jeg gråter av smerte men det gjorde jeg. Fikk panikk av å ikke kunne bevege meg. Kontorene er ikke åpne nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som da jeg fikk en prolaps. Men jeg fikk i tillegg beskjed om at man ikke skal være redd for å bevege seg. Om man er redd for å bevege seg så stivner man jo gjerne enda mer. Men dette fikk jeg høre etter at jeg ble diagnostisert med prolaps da og ikke før de visste hva det var.

Anonymkode: cf395...c32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Høres ut som da jeg fikk en prolaps. Men jeg fikk i tillegg beskjed om at man ikke skal være redd for å bevege seg. Om man er redd for å bevege seg så stivner man jo gjerne enda mer. Men dette fikk jeg høre etter at jeg ble diagnostisert med prolaps da og ikke før de visste hva det var.

Får litt panikk for det gjør vondt hele tiden 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge det varer er jo umulig for oss å si. Vet en på jobben har vært sykemeldt i 1 mnd nå pga prolaps i ryggen. Personen er nærmest lenket til sofaen og sengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får litt panikk for det gjør vondt hele tiden 

Forstår deg så godt. Husker enda jeg gråt av smerte når mannen forsøkte å hjelpe meg med av/påkledning for ikke å snakke om det å finne en god stilling for å sove i på natten.

Håper det går fort over for deg🌟

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Gå til kiropraktor idag. 

Anonymkode: b96ea...b34

Månde knekke da? Tar imot alt av råd, livredd for å bli sengeliggende. Det er smerter hele tiden, overdriver ikke 😢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Månde knekke da? Tar imot alt av råd, livredd for å bli sengeliggende. Det er smerter hele tiden, overdriver ikke 😢

Må de knekke , skulle det stå"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Forstår deg så godt. Husker enda jeg gråt av smerte når mannen forsøkte å hjelpe meg med av/påkledning for ikke å snakke om det å finne en god stilling for å sove i på natten.

Håper det går fort over for deg🌟

Off, jeg gruer meg. Kan ikke legge meg ned. Kan bevege armen men det kjennes ut som det har låst seg, og så stråler det fra nakken og ut i høyre arm. Så er helt mørbanket i høyre arm og delvis ned i ryggen. Fikk puste panikk ista, det er så typisk meg🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du skal jo ikke til kiropraktor med prolaps. Om noe skal du til fastlegen. Du kan få smertestillende som hjelper mot inflammasjon og får musklene til å slappe av. Du skal ikke tøye på dette nå, bare ta det pent til det ikke gjør vondt lenger. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Du skal jo ikke til kiropraktor med prolaps. Om noe skal du til fastlegen. Du kan få smertestillende som hjelper mot inflammasjon og får musklene til å slappe av. Du skal ikke tøye på dette nå, bare ta det pent til det ikke gjør vondt lenger. 

Jeg håper jo det bare er en skikkelig kink og ikke prolaps. Kink kan være forferdelig smertefullt det også. Det hjalp med ibux og varm klut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er heldig. Nakkeskudd er omtrent alltid dødelig.

Anonymkode: 5f241...8e3

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...