AnonymBruker Skrevet i går, 21:45 #1 Del Skrevet i går, 21:45 Jeg har kjøpt klesplagg for snart 2 uker siden (har vippsa beløpet+porto til vedkommende) men så har jeg ikke hørt mer fra henne etter det, skrev etter et par-tre dager og spurt når hun skulle sende, da sa hun "i morgen" men nå har det gått 7 dager til uten at hun har sendt pakken eller tatt kontakt med meg med noe som helst update ang det. Synes det er utrolig useriøst og begynner å tro at jeg ble svindlet. Sendt en sms til henne og sa at hun kan bare vipps tilbake penger, så klart uten å få noe svar tilbake. Så hva kan man gjøre nå? Bortsett fra å skrive til finn om å fjerne brukeren hennes. Kan hun anmeldes til politiet? Anonymkode: 40bc0...bcc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #2 Del Skrevet 23 timer siden Anmeld til finn og politiet. Får politiet nok anmeldelser (om personen svindler/har svindlet andre tidligere) kan det hende de gjør noe med det. Men tro du skal se lenge etter pengene dine dessverre. Anonymkode: 30315...0e3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #3 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Anmeld til finn og politiet. Får politiet nok anmeldelser (om personen svindler/har svindlet andre tidligere) kan det hende de gjør noe med det. Men tro du skal se lenge etter pengene dine dessverre. Anonymkode: 30315...0e3 Det var det jeg regnet med, men det går helt greit det, jeg tok jo tross alt en sjangse der, men skal jeg da fylle ut det skjema om bedrageri? Vet du noe om det? Anonymkode: 40bc0...bcc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #4 Del Skrevet 23 timer siden Ta skjermbilder av annonse og samtale før du gjør noe som helst så har du ihvertfall bevis. Meld til finn og anmeld, meget mulig det blir henlagt, men hvis det er flere anmeldelser på samme person så kanskje de tar saken seriøst. Anonymkode: 181cf...e1e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #5 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har kjøpt klesplagg for snart 2 uker siden (har vippsa beløpet+porto til vedkommende) men så har jeg ikke hørt mer fra henne etter det, skrev etter et par-tre dager og spurt når hun skulle sende, da sa hun "i morgen" men nå har det gått 7 dager til uten at hun har sendt pakken eller tatt kontakt med meg med noe som helst update ang det. Synes det er utrolig useriøst og begynner å tro at jeg ble svindlet. Sendt en sms til henne og sa at hun kan bare vipps tilbake penger, så klart uten å få noe svar tilbake. Så hva kan man gjøre nå? Bortsett fra å skrive til finn om å fjerne brukeren hennes. Kan hun anmeldes til politiet? Anonymkode: 40bc0...bcc Hvilket kort har du tilknyttet vipps? Kredittkort? Da skriver du reklamasjon til banken kortet er utlevert fra. Alternativt du ringer kundeservice hos vipps i morgen på dagtid, de hjelper deg der. Anonymkode: f11a5...f05 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #6 Del Skrevet 22 timer siden Om hun var treg med sendingen så er ikke 7 dager lenge å vente i disse dager... Hør med henne når hun sendte det. Anonymkode: 7c84e...817 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #7 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Om hun var treg med sendingen så er ikke 7 dager lenge å vente i disse dager... Hør med henne når hun sendte det. Anonymkode: 7c84e...817 Hun har ikke sendt. Jeg ser i appen at hun har ikke bestilt sending engang. Og nå svarer hun ikke. Anonymkode: 40bc0...bcc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #8 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hun har ikke sendt. Jeg ser i appen at hun har ikke bestilt sending engang. Og nå svarer hun ikke. Anonymkode: 40bc0...bcc Da tar du kontakt med Finn. Anonymkode: 7c84e...817 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jaytee Skrevet 22 timer siden #9 Del Skrevet 22 timer siden Høres ut som en typisk svindelsak, ja. Du kan også legge ut et innlegg på Facebook (Svindlere i Norges land) mulig det er en kjenning som flere kjenner til. Men anmeld, meld fra til Finn og Vipps og får vedkommende nok anmeldelser på seg, så blir det opprettet sak. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #10 Del Skrevet 22 timer siden Glem Finn. De driter hundre null i at du blir svindlet. Blitt svindlet tre ganger og de gjør ikke en dritt. Anonymkode: 65714...dc7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #11 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Glem Finn. De driter hundre null i at du blir svindlet. Blitt svindlet tre ganger og de gjør ikke en dritt. Anonymkode: 65714...dc7 Men sletter de ikke brukeren? Anonymkode: 40bc0...bcc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jaytee Skrevet 22 timer siden #12 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men sletter de ikke brukeren? Anonymkode: 40bc0...bcc Har opplevd at de tar det seriøst og brukeren får brukeren sin deaktivert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #13 Del Skrevet 22 timer siden Alle seriøse selgere på Finn strekker seg langt for å sende raskt, sikkert og effektivt. Alt over ei uke uten sending er totalt useriøst. Så oddsen for att du har blitt svindlet er stor her. Kontakt i første omgang Finn, og ta det derfra. Og ta skjermdump av samtaler, så du har bevis. Jeg har selv blitt lurt bare en gang på Finn, og jeg har solgt og kjøpt mye, men da virket det som om selger var lettere tilbakestående som "solgte" for å få litt oppmerksomhet i hverdagen, og jeg fikk penger tilbake etter ei ganske krass melding. Stå på krava litt her, du er garantert ikke den første ho har prøvd seg på, og du blir ikke den siste, ho satser nok på att folk skal droppe handlinger mot ho, fordi det er snakk om mindre beløp og folk slutter tilslutt å bry seg, slike må få seg en smekk. Anonymkode: b2cef...459 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #14 Del Skrevet 22 timer siden Jaytee skrev (1 minutt siden): Har opplevd at de tar det seriøst og brukeren får brukeren sin deaktivert. Det var det jeg håpet på. Men når du ble svindlet, var det noen som var verifisert med bank id? Ser jo at profilen hennes ser legit ut. Anonymkode: 40bc0...bcc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #15 Del Skrevet 22 timer siden Jeg tenker i mitt hode at kanskje hun ikke svarer fordi det har skjedd noe eller hun har ikke sett meld eller vet jeg f*en hva, men samtidig tenker jeg at når JEG sender noe mot forhåndsbetaling så er jeg VELDIG på med oppdateringer og få sendt samme eller neste dag. Hun har vært veldig treig med info fra starten av (etter hun mottok betaling) Anonymkode: 40bc0...bcc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #16 Del Skrevet 22 timer siden Jaytee skrev (17 minutter siden): Høres ut som en typisk svindelsak, ja. Du kan også legge ut et innlegg på Facebook (Svindlere i Norges land) mulig det er en kjenning som flere kjenner til. Men anmeld, meld fra til Finn og Vipps og får vedkommende nok anmeldelser på seg, så blir det opprettet sak. Hva kan vipps gjøre i slike situasjoner? Vet du noe om det? Anonymkode: 40bc0...bcc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #17 Del Skrevet 21 timer siden Bruk fiks ferdig løsningen, da slipper du situasjoner som dette Anonymkode: 08758...2fd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #18 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Bruk fiks ferdig løsningen, da slipper du situasjoner som dette Anonymkode: 08758...2fd Dessverre er det litt for sent for det nå 😂men skal det fremover. Hun ville ikke bruke fiksferdig, nå skjønner jeg hvorfor🤣😖😥 Anonymkode: 40bc0...bcc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #19 Del Skrevet 14 timer siden Jeg skrev til hun at dersom hun ikke vippser umiddelbart så anmelder jeg ila formiddagen, da fikk jeg melding tilbake TVERT om at hun var syk og fikk penger i ettermiddag så vippser da, jeg har lite lyst å vente til ettermiddag da jeg tror hun bare drar ut tiden. Hva tror dere? Anonymkode: 40bc0...bcc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #20 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg skrev til hun at dersom hun ikke vippser umiddelbart så anmelder jeg ila formiddagen, da fikk jeg melding tilbake TVERT om at hun var syk og fikk penger i ettermiddag så vippser da, jeg har lite lyst å vente til ettermiddag da jeg tror hun bare drar ut tiden. Hva tror dere? Anonymkode: 40bc0...bcc Kan jo hende det er tilfelle at hun. har blitt syk. Siden du har ventet så lenge allerede ville jeg ventet litt til. Det er nok beste muligheten din til å få igjen pengene.. Anonymkode: 8608a...2c9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå