AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #1 Del Skrevet 23 timer siden Jeg skal hjem til familien til jul, som bor 2t unna. Også har jeg en pus på 2 år som jeg lurer på om jeg burde ta med meg eller la han være hjemme og ordne noen som kan se til han? Tenker blir han med, så kunne vi reist lillejuleaften og blitt til andre-tredje juledag, mens hvis han skal være alene, så synes jeg ikke at jeg kan la det gå noe lenger enn at jeg reiser ca midt på dagen juleaften og hjem igjen 1.. Bor som sagt ett stykke unna familie, og synes det er noldus å skulle spørre venner om de kan være så snille å ta av sin egen jul for å sjekke på min katt.. Problemet er at han hater å kjøre bil, og vi flyttet på starten av året i år, så er redd det blir krøll? Har noen erfaringer? Anonymkode: 86b37...f53 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #2 Del Skrevet 23 timer siden Sprøs veldig på katten, kan du ha den på et rom der han er hele oppholdet ? Å la den gå rundt i alle rom blir for mye for de fleste katter. har erfart at jo mer de kjører bil jo mer roer de seg, hadde en katt som var ofte hos dyrlegen, taxisjåførene trodde alltid han var dopa for han var så stille. Men det begynte ikkje slik 😅 Anonymkode: ede6f...849 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #3 Del Skrevet 23 timer siden Jeg har alltid med meg min frøken når jeg skal på besøk til familien uavhengig av om det er jul eller andre ting, men nå har hun ingen problem med verken bil eller andre former for transportmiddel så jeg slipper jo den utfordringen. Men jeg har vokst opp med katter som er livredd for bil så jeg ser jo definitivt problemet og jeg hadde nok valgt å la ha bli hjemme og heller ta kortere juleferie selv. Anonymkode: bde5d...aa7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #4 Del Skrevet 8 timer siden Katten vår er en nervøs og sky type, så vi kan dessverre ikke ta han med bort på sånne ting. Derfor ordner vi "besøksvenn" til han de få dagene vi er borte som sjekker mat, toalett, vann og sjekker at han har det bra fysisk, eventuelt kos/lek hvis han har lyst. Da spør vi pent nær familie som bor i nærheten så det ikke tar for stor bit ut av dagene deres. Vi tilbyr betaling også selvfølgelig, men de takker som regel pent nei. Katten vår blir bilsyk (kaster opp) og mistrives sterkt i bur (tisser seg ut og bæsjer seg ut). Mareritt å ta han med til veterinæren hvert år, men det må jo gjøres samme hva han syns selv 😅 Derfor tar vi hensyn til at hans "allmenntilstand" blir sterkt redusert ved å reise bort så da blir det heller kortere ferier for oss så både han og vi skal ha det fint. Anonymkode: f8f54...6ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #5 Del Skrevet 8 timer siden jeg ville valgt å la pus bli hjemme og ta kortere besøk, en pus klarer seg fint hjemme om den har tilgang på mat, vann og kattedo fra lunsj ene dagen til utpå kvelden neste dag.. det er mindre stress for pus enn å bli med. Anonymkode: d98c3...392 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå