AnonymBruker Skrevet 3. desember #21 Del Skrevet 3. desember AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Du linker til en artikkel, ikke en studie. Her har du en studie, den er heller ikke 14 år gammel og går i dybden på hvilke genetiske faktorer som i alle tider har blitt skjøvet på kvinnen som deres feil men som altså har vist seg svært mye oftere å være kromosomfeil, autisme, trisomi osv. pga mannens sperm. I tillegg er det en dobling i spontanabort for kvinner med partnere over 35, samt større risiko for tidlig fødsel og lav fødselsvekt. Når far er over 45 øker risiko for dødfødsel med 48% kontra fedre under 30. Justert for mors alder, ser det fortsatt ikke ut som at det er råtne egg som er hovedproblemet, men gammel mutert sperm:) Den biologiske klokken tikker, gutta. https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC9957550/ Anonymkode: 274cf...380 Takk for at du linket noe som bekrefter det jeg sa. Du har ikke lest det du linket har du vel? 64 år gammel mann = 42 år gammel dame når det kommer til autisme. Det du linket til viser også at barn fra eldre menn lever lengre. Anonymkode: 81d00...689 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ænema Skrevet 3. desember #22 Del Skrevet 3. desember Herregud så mange vulgære folk i en tråd 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember #23 Del Skrevet 3. desember ufiltrert skrev (15 minutter siden): Bullshit mamma og pappa var 22-23 eller noe og jeg er "høyt fungerende autist". Men fortsett å spre fittespya di! Jeg kastet akkurat en terning og den havnet på 6, det betyr at terninger havner alltid på 6 når man kaster den. Høyt fungerende autist, også tilbakestående ser det ut som. Anonymkode: 81d00...689 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ufiltrert Skrevet 4. desember #24 Del Skrevet 4. desember AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg kastet akkurat en terning og den havnet på 6, det betyr at terninger havner alltid på 6 når man kaster den. Høyt fungerende autist, også tilbakestående ser det ut som. Anonymkode: 81d00...689 Det er faktisk neurotypicals som bruker være tilbakestående og naive og PSYKOPATISK SYKELIG REDSEL for å bli KRENKA! Burde vært IQ krav på 115 for å få skrive på internett. (ja jeg kvalifiserer, men det gjør nok ikke DU) 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember #25 Del Skrevet 4. desember AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg kastet akkurat en terning og den havnet på 6, det betyr at terninger havner alltid på 6 når man kaster den. Høyt fungerende autist, også tilbakestående ser det ut som. Anonymkode: 81d00...689 Enig i at anekdotiske bevis som regel er irrelevante. Men den du siterer svarte en som sa at man slapp autistiske barn med mor på 25. og da holder det med ett eksempel for å motbevise påstanden. Anonymkode: 25314...93f 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sitronterte Skrevet 4. desember #26 Del Skrevet 4. desember Min mor var 34 da hun ventet meg. Vet om at det finnes mange kvinner som får barn i alder av 40-50 år. Hvorfor, forstår jeg egentlig ikke. Mange menn gjør kvinner gravide, når de selv er ganske gamle. Og dette har også mer å si for barnets utvikling enn det tidligere er antatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember #27 Del Skrevet 4. desember AnonymBruker skrev (8 timer siden): Takk for at du linket noe som bekrefter det jeg sa. Du har ikke lest det du linket har du vel? 64 år gammel mann = 42 år gammel dame når det kommer til autisme. Det du linket til viser også at barn fra eldre menn lever lengre. Anonymkode: 81d00...689 Nei, det bekrefter ikke det du sa, jeg har lest både denne og flere studier. Nå står det på deg å vise hvor i studien det bekreftes at damer over 25 gir autistiske barn, hittil har du hevet en del stråmenn inn i tråden. Det siste er i tillegg irrelevant for det du hevder i tråden her, og handler om at barn fra eldre foreldre har lengre forventet levealder, men også forhøyet risiko for kreft; noe som gjelder generelt hos mennesker. Anonymkode: 274cf...380 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ins0mniac Skrevet 4. desember #28 Del Skrevet 4. desember Er ganske sikker på at genetikk er viktigere enn alder når det kommer til autisme. Mamma var 19 da hun fikk meg. Jeg fikk mine to i tjueårene. Autister hele gjengen. 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember #29 Del Skrevet 4. desember AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei, det bekrefter ikke det du sa, jeg har lest både denne og flere studier. Nå står det på deg å vise hvor i studien det bekreftes at damer over 25 gir autistiske barn, hittil har du hevet en del stråmenn inn i tråden. Det siste er i tillegg irrelevant for det du hevder i tråden her, og handler om at barn fra eldre foreldre har lengre forventet levealder, men også forhøyet risiko for kreft; noe som gjelder generelt hos mennesker. Anonymkode: 274cf...380 Nå er det vel de færreste damer som er under 25 år som vil ha barn... Anonymkode: c981c...f48 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember #30 Del Skrevet 4. desember Du satser på en person som du virkelig liker og har lyst å tilbringe livet med TS. Det er ikke en hest du kjøper, eller en baby-maker. Det er et menneske som du skal elske, ære og leve sammen med. Anonymkode: c981c...f48 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember #31 Del Skrevet 4. desember AnonymBruker skrev (9 timer siden): Du satser på en person som du virkelig liker og har lyst å tilbringe livet med TS. Det er ikke en hest du kjøper, eller en baby-maker. Det er et menneske som du skal elske, ære og leve sammen med. Anonymkode: c981c...f48 Ts her. Jeg er 100 prosent enig. Men vil man også stifte familie så kan jo alder være noe å tenke over. Men ikke sikkert at 37 år gammel kvinne er noen alder? Anonymkode: 532c5...a22 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember #32 Del Skrevet 4. desember AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Ts her. Jeg er 100 prosent enig. Men vil man også stifte familie så kan jo alder være noe å tenke over. Men ikke sikkert at 37 år gammel kvinne er noen alder? Anonymkode: 532c5...a22 Hun må sjekke om hun kan få barn. Men om hun ønsker, så regner jeg med hun allerede har sjekket. Kjenner flere som har fått barn i den alderen og senere. Anonymkode: 42c8f...7fc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember #33 Del Skrevet 4. desember AnonymBruker skrev (20 timer siden): Overgangsalder starter rundt 35 for mange Anonymkode: 33f72...b5b Nei. Om man er 35 så er man hele 10 år yngre enn «normalen», sånn statistisk sett i befolkningen. Å være ti år tidligere ute med noe er IKKE normalt. Det er faktisk så unormalt at samfunnet bruker betegnelsen «tidlig overgangsalder” om alle under 40 år. Blir litt som om du sier det er normalt for jenter å havne i puberteten når de er type 7 år. Anonymkode: 43828...112 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember #34 Del Skrevet 4. desember AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jeg har truffet ei dame som er i øvre del av 30-årene, jeg er noen år yngre. Er denne kvinna for gammel å satse på mtp. å få barn? Hører gjerne andres erfaringer om det😊 Anonymkode: 69073...718 De fleste kan bli gravide i 30- årene. Hilsen dame på 37 som er gravid med mann på 30 Anonymkode: 5ffb7...40a 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Gnom Skrevet 4. desember #35 Del Skrevet 4. desember AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jeg har truffet ei dame som er i øvre del av 30-årene, jeg er noen år yngre. Er denne kvinna for gammel å satse på mtp. å få barn? Hører gjerne andres erfaringer om det😊 Anonymkode: 69073...718 Snakk med henne. Hvis det ikke lar seg gjøre av fysiske eller andre grunner, så kan man alltids adoptere også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember #36 Del Skrevet 4. desember AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Ts her. Jeg er 100 prosent enig. Men vil man også stifte familie så kan jo alder være noe å tenke over. Men ikke sikkert at 37 år gammel kvinne er noen alder? Anonymkode: 532c5...a22 Enhver kvinne som ikke tidligere har fått barn aner lite til intet om hvordvidt hun evner bli gravid, fullføre graviditeten og føde et barn som er levedyktig. Man ruller ikke inn kvinner og sjekker dem, liksom. Og like dan aner ingen kvinne som alt har fått barn som nevnt over om hun evnet gjøre det igjen. For den del: vet du at du kan få (egne) barn, ts? Å henge seg opp i om en potensiell partner kan eller ikke kan få (altså egne) barn er noe søkt dersom du ikke er sikker på om du kan få barn eller ei, liksom.. Anonymkode: 43828...112 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember #37 Del Skrevet 4. desember i utg.pkt vil jeg si, ja, hun er for gammel. Høres ut som om dere nettopp har blitt kjent, og da setter man jo ikke igang babyproduksjonen med det samme. Man ser det an noen år. også noe å tenke på (I tillegg til alder); finnes det mange arvelige sykdommer/alkoholisme/vold i familien hennes? Anonymkode: 55501...ad5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember #38 Del Skrevet 4. desember AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jeg har truffet ei dame som er i øvre del av 30-årene, jeg er noen år yngre. Er denne kvinna for gammel å satse på mtp. å få barn? Hører gjerne andres erfaringer om det😊 Anonymkode: 69073...718 Menn er veldig glade i å påpeke at de kan befrukte kvinner uansett hvor gamle de er, men alle unnlater å nevne at majoriteten av menn har sjans på en kvinne som er 15+ år yngre. Ser du for deg et liv med denne kvinnen så er det bare å kjøre på. Er du usikker og vil bruke litt mer tid, så kan du nok det, om du tenker at du kan finne noen som er "yngre og bedre". Vet om mange kvinner på 30+ som har fått friske, flotte barn. Kjenner også noen kvinner i 40-årene med små barn (under 10 år). Friske unger. Vet ikke om noen som har syke barn eller barn med downssyndrom. Anonymkode: 0e4ba...1cc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember #39 Del Skrevet 4. desember AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jeg har truffet ei dame som er i øvre del av 30-årene, jeg er noen år yngre. Er denne kvinna for gammel å satse på mtp. å få barn? Hører gjerne andres erfaringer om det😊 Anonymkode: 69073...718 Jeg møtte mannen da jeg var 33, fikk første barn som 35 åring og tredje barn like før jeg bikket 40. Har hun barn fra før? Hvis ikke er det stor sannsynlighet hun vil ha barn Anonymkode: d3637...659 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember #40 Del Skrevet 4. desember AnonymBruker skrev (21 timer siden): Overgangsalder starter rundt 35 for mange Anonymkode: 33f72...b5b For de som har dårlige gener i utgangspunktet Anonymkode: 0b142...590 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå