Gå til innhold

Aktiv leting etter kjæreste

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du burde virkelig se på premissene i ditt eget utsagn 😂. «Så det går nok opp i opp» er ikke et argument. Tilgjengeligheten er mye større enn tidligere. Muligheten for at det klaffer stiger jo proporsjonalt med antallet. Enig at det er vanskelig, men samtidig enklere enn før.

Anonymkode: 72633...8a2

Mange er svært uenig med deg. Det er argumenter for både at det er enklere og vanskeligere nå. Større tilgjengelighet på nettet er ikke nødvendigvis en fordel for mange. 

Å finne kjærlighet har aldri vært enkelt (bortsett fra at noen har flaks), og vil trolig aldri bli det. Så er det umulig å vite om Tinder og andre løsninger gjør det enklere eller vanskeligere enn tidligere, men en ting er iallefall sikkert; Det er myyyyyyyye mer frustrasjon (til direkte sinne) over hvor vanskelig dette er nå i forhold til det var tidligere. Min generasjon og tidligere generasjoner virket inneforstått med at det å finne kjærlighet er vanskelig og komplisert som yngre mennesker ikke har. Joda vi var også frustrert, og savnet og synes det var "umulig ", men vi visste også at dette var absolutt normalt. At det var slik for absolutt alle, bortsett fra noen få som fort hadde flaks. 

Endret av Trolltunge
Skriveleif
  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Alle som bare leter på apper, ikke bare let der. Det er en ukultur der inne som liksågodt kan være årsak til hvorfor det aldri blir noen.

Anonymkode: 98254...2b8

Man må jo nesten forholde seg til den verden man lever i dag. Appene forsvinner ikke selv om man ikke liker dem, og å droppe dem betyr bare at noen andre tar plassen din.

Anonymkode: 4c9cf...f8e

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Man må jo nesten forholde seg til den verden man lever i dag. Appene forsvinner ikke selv om man ikke liker dem, og å droppe dem betyr bare at noen andre tar plassen din.

Anonymkode: 4c9cf...f8e

Ja, å det gjelder den utenfor app også,syns du ikke det? Det er den du finnes i.

Jeg bryr meg ikke om å miste noen plass på en app, da app tuller såpass mye med hjernen til dem som er der, at det ikke er verdt det i lengden å være der uansett.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Trolltunge said:

Mange er svært uenig med deg. Det er argumenter for både at det er enklere og vanskeligere nå. Større tilgjengelighet på nettet er ikke nødvendigvis en fordel for mange. 

Å finne kjærlighet har aldri vært enkelt (bortsett fra at noen har flaks), og vil trolig aldri bli det. Så er det umulig å vite om Tinder og andre løsninger gjør det enklere eller vanskeligere enn tidligere, men en ting er iallefall sikkert; Det er myyyyyyyye mer frustrasjon (til direkte sinne) over hvor vanskelig dette er nå i forhold til det var tidligere. Min generasjon og tidligere generasjoner virket inneforstått med at det å finne kjærlighet er vanskelig og komplisert som yngre mennesker ikke har. Joda vi var også frustrert, og savnet og synes det var "umulig ", men vi visste også at dette var absolutt normalt. At det var slik for absolutt alle, bortsett fra noen få som fort hadde flaks. 

«Mange er svært uenig med deg»… igjen så konkluderer du på basis av personlig spekulasjon. Du virker relativt ung i formidlingsevnen, til tross for at du peker til din generasjon og er av den eldre garde. Jeg tror poenget gikk deg hus forbi. Jeg kan prøve å få det frem på en mer lettvint måte. La oss gi det en verdi. Om man i dette eksempelet sier at muligheten for å finne noen er 10%, så vil man i møte med 100 mennesker ha større sjanse enn om man møter 50. Igjen, tilgjengeligheten er større enn noen gang i historien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

«Mange er svært uenig med deg»… igjen så konkluderer du på basis av personlig spekulasjon. Du virker relativt ung i formidlingsevnen, til tross for at du peker til din generasjon og er av den eldre garde. Jeg tror poenget gikk deg hus forbi. Jeg kan prøve å få det frem på en mer lettvint måte. La oss gi det en verdi. Om man i dette eksempelet sier at muligheten for å finne noen er 10%, så vil man i møte med 100 mennesker ha større sjanse enn om man møter 50. Igjen, tilgjengeligheten er større enn noen gang i historien. 

Men folk er vel samtidig mye mer kresen? Dating i dag er litt mer flyktig, man tror man har så mye å velge mellom at man fort går videre til neste fordi man tror nestemann er enda bedre. Osv. 

Anonymkode: d933e...bd3

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er folk mer kresne? Hvor isåfall finner du denne statistikken? Man har mer å velge i. Det er ikke noe jeg personlig hevder. Det er et faktum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Du må også ta i betraktning at nettopp på grunn av denne tilgjengeligheten, så følger det tydeligvis med en overfladiskhet også. Man vil i mindre grad gi seg tid til å bli ordentlig kjent, da neste date bare er noen tastetrykk unna. 

Anonymkode: 13a30...27e

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde datet men vært singel i flere år før mannen min dukket opp. Eller han dukket egentlig ikke opp, han var i bekjentskapskretsen men noen jeg ikke så mer enn en gang i året helt til vi havnet på samme tur sammen. Etter det ble det en del meldinger og ny tur, å så etter en stund ble vi sammen. Nå var han nokk ikke helt som jeg hadde tenkt før og ble forelska når jeg ble bedre kjent med han. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Er folk mer kresne? Hvor isåfall finner du denne statistikken? Man har mer å velge i. Det er ikke noe jeg personlig hevder. Det er et faktum.

Det er jo riktig det du hevder, men samtidig er det flere single nå enn før. Hvorfor er det sånn tenker du? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en veldig kompleks problemstilling. Jeg vet ikke, men om jeg skulle gjette så tror jeg det går mye på selvbilde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nesten umulig i dagens tilstand tinder verden, for stort utvalg så ingen velges. Kvinner har som oftest fordelen at de klarte å få barn når de var unge til sjarmøren rømte til neste kvinne for flere barn. Menn uten barn har det trasig, finner ikke flere i voksen alder enn når de var i ungdommen. Strengt tatt er det penger eller utlandet som gjelder da.

Anonymkode: 1f543...df9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg konkluderer ut fra ganske så mange diskusjoner her på kg om at min generasjon og dem før meg hadde det så mye enklere enn de som nå er på let etter kjærligheten, og derfor i respekt for at en god del tydeligvis mener det var enklere for oss før i løypa. 

JEG VET IKKE! Jeg synes det er argumenter både for og imot, men vil si dette er vanskelig å måle og konkludere angående.

Det eneste jeg mener helt klart er at tidligere var folk mer inneforstått med at det å finne kjærlighet var svært vanskelig. Muligens fordi min generasjon og tidligere leste bøker? Filmer der alt løste seg i løpet av rundt 2 timers film var forsåvidt vanlig da jeg var ung også, men vi leste også. Folk "klaget" tidligere også, men mer som når man klager over regnet og er fullstendig inneforstått med at været kan man ikke styre. Altså mer hjertesukk enn å rase nærmest, eller å tro at det kun er en selv som opplever dette urettferdig og urimelig vanskelig. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er app ja,for daer det blind dating og fullstendig fremmede menensker som dater andre samtidig. 

Og også i den ekte verdenen, men på en annen måte. Når kroppen er i et fysisk sosialt miljø hvor den får peile seg frem i en gruppe, og får kjenne på samspill og gro følelser utifra det, så er ingen i like stor grad nødt til å være på datern med så mange som 50 mennesker. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Trolltunge said:

Nei jeg konkluderer ut fra ganske så mange diskusjoner her på kg om at min generasjon og dem før meg hadde det så mye enklere enn de som nå er på let etter kjærligheten, og derfor i respekt for at en god del tydeligvis mener det var enklere for oss før i løypa. 

JEG VET IKKE! Jeg synes det er argumenter både for og imot, men vil si dette er vanskelig å måle og konkludere angående.

Det eneste jeg mener helt klart er at tidligere var folk mer inneforstått med at det å finne kjærlighet var svært vanskelig. Muligens fordi min generasjon og tidligere leste bøker? Filmer der alt løste seg i løpet av rundt 2 timers film var forsåvidt vanlig da jeg var ung også, men vi leste også. Folk "klaget" tidligere også, men mer som når man klager over regnet og er fullstendig inneforstått med at været kan man ikke styre. Altså mer hjertesukk enn å rase nærmest, eller å tro at det kun er en selv som opplever dette urettferdig og urimelig vanskelig. 

Ja konklusjoner trukket fra tråder på kvinneguiden har virkelig en vitenskapelig tyngde. Det er ingen opplest og vedtatt sannhet. Det er utvilsomt lettere å finne kjærligheten i 2024 enn 1992. Folk møtes på mange fler arenaer enn før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ja konklusjoner trukket fra tråder på kvinneguiden har virkelig en vitenskapelig tyngde. Det er ingen opplest og vedtatt sannhet. Det er utvilsomt lettere å finne kjærligheten i 2024 enn 1992. Folk møtes på mange fler arenaer enn før. 

Har heller ikke påstått noe vitenskapelig ved det jeg skriver. Tvert imot har jeg skrevet at det er vanskelig å vite og at jeg ikke vet. At mange er uenig med deg er derimot kg en god kilde angående, og det du påstår her er din personlige mening, som mange helt reelt er veldig uenig med deg i. Det viser diskusjoner om slikt.

Jeg personlig er usikker. Vet verken om det er enklere eller vanskeligere nå. Jeg ser at ser at det er argumenter for begge deler. Det er du som liksom "vet". Good for you, men din sannhet er heller ikke opplest og vedtatt. 

Det var dette med flisa og bjelken... 😉

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det er utvilsomt lettere å finne kjærligheten i 2024 enn 1992. Folk møtes på mange fler arenaer enn før. 

Ja, det var jo også en påstand. Det er flere steder å lete, men det ser ikke ut som det gir oftere resultat. 

Anonymkode: 388db...2a9

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Men det er flere single. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Trolltunge said:

Har heller ikke påstått noe vitenskapelig ved det jeg skriver. Tvert imot har jeg skrevet at det er vanskelig å vite og at jeg ikke vet. At mange er uenig med deg er derimot kg en god kilde angående, og det du påstår her er din personlige mening, som mange helt reelt er veldig uenig med deg i. Det viser diskusjoner om slikt.

Jeg personlig er usikker. Vet verken om det er enklere eller vanskeligere nå. Jeg ser at ser at det er argumenter for begge deler. Det er du som liksom "vet". Good for you, men din sannhet er heller ikke opplest og vedtatt. 

Det var dette med flisa og bjelken... 😉

Nei, igjen, det er ikke noe jeg har som en personlig mening. Det er lettere å komme i kontakt med andre mennesker i dag enn før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, igjen, det er ikke noe jeg har som en personlig mening. Det er lettere å komme i kontakt med andre mennesker i dag enn før.

Nei det er det ikke. Føler du at du møter meg med å snakke med meg her? 

Vi bruker mindre tid på å være sosiale og når vi er sosiale er vi i større grad distrahert av skjerm. Samfunnet er mer sosialt lukket enn før.

Så ja, du kan få kontakt med noen i et større areal, men det fjerner samtidig kontakten du har der du er. Du får noe, men mister noe annet. Og den noe annet er samholdet i samfunnet. Flere er ensomme, flere er isolert. Flere er rådville fordi de kanskje også går rundt å tror på illusjonen at det skal være så enkelt, tastetrykk unna, så er det ikke sånn det utspiller seg for dem.

Noen få har sikkert mange muligheter, men alle andre har ikke og utnytter ikke det. 

Vi blir også i større grad observert nå enn før, og sammenligner oss mer. Så Flere er ubekvem med sitt eget vesen. Samtidig er det mer åpenhet, så det er rart at vi både har det bedre men også verre med oss selv. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nå var det ikke snakk om å komme i kontakt med, men å finne kjærlighet. 

Bare vær påståelig du, og kall andre det du selv er. Hvor smart det fremstår kan vurderes, men man er som man velger å være. Det er din sak.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...