Gå til innhold

Tåler brunost å sendes i posten (utenlands)?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vil sende til et familiemedlem som tilbringer julen med å gjøre helsearbeid i et land i Midtøsten. Øverig sender jeg sjokolader, marsipan osv. Brunosten jeg lurer på om «overlever». Det er stor blokk man skjærer selv. 

Anonymkode: 91f63...455

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer jo an på hvor lenge og hvor varmt det er underveis. Men ost tåler romtemperatur ganske bra. Så jeg ville tatt sjansen.

Anonymkode: 49505...d76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Vil sende til et familiemedlem som tilbringer julen med å gjøre helsearbeid i et land i Midtøsten. Øverig sender jeg sjokolader, marsipan osv. Brunosten jeg lurer på om «overlever». Det er stor blokk man skjærer selv. 

Anonymkode: 91f63...455

Brunost skal leve sitt liv i kjøleskap når den ikke blir brukt. Å sende den langt avsted uten kjøleskap er å lage mye trøbbel for andre pakker og ikke minst for mottakeren. Den blir rennende i varmen og muggen over noen dager uten kjøleskap. 

Sjokolade er helle ringen god ide å sende i posten til varmere land. Den blir og ødelagt før den kommer frem. Marsipan vet jeg ikke hvordan vil klare seg. 

Anonymkode: da645...76a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vil du mottakeren så vondt? Brunost smaker død og grønn fordervelse!

Anonymkode: 59f92...5eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sendt til Australia, gikk fint men den fikk litt juling så pakk godt

Anonymkode: 003b7...315

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det aller første du bør sjekke er jo om det er lov til å sende mat til vedkommende land.

Anonymkode: ef288...ac8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Brunost skal leve sitt liv i kjøleskap når den ikke blir brukt. Å sende den langt avsted uten kjøleskap er å lage mye trøbbel for andre pakker og ikke minst for mottakeren. Den blir rennende i varmen og muggen over noen dager uten kjøleskap. 

Sjokolade er helle ringen god ide å sende i posten til varmere land. Den blir og ødelagt før den kommer frem. Marsipan vet jeg ikke hvordan vil klare seg. 

Anonymkode: da645...76a

Brunost kan oppbevares i romtemperatur før åpning: https://meny.no/tema/ost/brunost/

Både sjokolade og marsipan holder seg i måndedsvis: https://www.oblad.no/nyheter/nyheter/sa-lenge-holder-julegodteriet-seg/s/2-2.2610-1.7570269

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...