Gå til innhold

Er det greit med 7 julekalendere? (voksen)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er en tradisjon etter min mening. Overforbruk ja, men å nekte kjæresten en tradisjon han er vokst opp med blir for dumt. Svelg en kamel TS. Noen ganger må du velge dine kamper. Tradisjoner er noe man ikke tuller med uansett.

Anonymkode: 505f0...e7c

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje litt overforbruk, men samtidig veldig uskyldig. Synes det er søtt at han har egen tradisjon som han ønsker å videreføre - og inkludere deg i. Kanskje han har drømt om å dele en erotisk kalender med en kjæreste lenge? 🥰

Anonymkode: c1f78...ac4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kalender til å matche hvert rom :fnise: Dette var jo virkelig bare søtt og uskyldig - litt på linje med at noen tidlig i 20-åra omtaler seg selv som godt voksen... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Dette hadde jeg hatt null problemer med. Bare koselig at en mann gidder engasjere seg i noe såpass uskyldig og hyggelig som julekalendere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julekalendere er for barn slik at de kan telle ned dagene til jul, ikke for voksne. Utrolig barnslig.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

missLynch skrev (5 minutter siden):

Julekalendere er for barn slik at de kan telle ned dagene til jul, ikke for voksne. Utrolig barnslig.

Hvis du synes dette er "utrolig barnslig" er du nok enda ikke blitt gammel nok til å drite i hva som er barnslig eller ei. 

Jeg har bikka 50 og både jeg og kjæresten fikk julekalendre av mamma tidligere i dag. :babysmokk:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ElectricScum skrev (Akkurat nå):

Hvis du synes dette er "utrolig barnslig" er du nok enda ikke blitt gammel nok til å drite i hva som er barnslig eller ei. 

Jeg har bikka 50 og både jeg og kjæresten fikk julekalendre av mamma tidligere i dag. :babysmokk:

Jeg må da få synes det er barnslig, unødvendig og tullete at voksne folk sitter og åpner luker og pakker i hele desember? Og ikke nok med 1 kalender, mange må altså ha flere og noen må ha slik at de matcher hvert rom? 😅 Gaver gir man til hverandre julaften. Det er et sykelig overforbruk, det er helt vilt hva handelsstanden klarer å lure på dere. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

missLynch skrev (8 minutter siden):

Jeg må da få synes det er barnslig, unødvendig og tullete at voksne folk sitter og åpner luker og pakker i hele desember? Og ikke nok med 1 kalender, mange må altså ha flere og noen må ha slik at de matcher hvert rom? 😅 Gaver gir man til hverandre julaften. Det er et sykelig overforbruk, det er helt vilt hva handelsstanden klarer å lure på dere. 

Selvsagt skal du få mene det. Men du vet strengt tatt ikke hvordan folk velger å prioritere med hensyn til (over)forbruk. Jeg er bevisst på eget forbruk, kildesorterer absolutt alt, og jeg går ikke bananas med verken juleshopping eller shopping generelt. Men julekalender er en tradisjon jeg har valgt å holde ved like. 

Å konkludere med at man er både barnslig, lettlurt og et miljøsvin fordi man synes det er hyggelig med julekalender er rimelig stutt tankegang.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

😂😂 vil ikke si at han er godt voksen men uansett da, jeg er 25 selv og fikk en sånn sex kalender av mannen, og så fikk han en stor sjokolade kalender av meg 😅 og det holder i massevis. Vi har barn også da, og jula koster mye penger, da er det nok i massevis med en kalender 

Anonymkode: eb214...105

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er like mye hans barn, ikke bare dine.

Anonymkode: 59fb5...a93

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ja, dette hadde vært en skikkelig dealbreaker for meg, og ingen verdi jeg ønsker å videreføre til mine barn. 
Så da hadde vi nok vært så ulike at det ikke hadde blitt noen barn med han.

Anonymkode: 3982f...985

Jeg hadde ikke fått barn med han i utgangspunktet - som jeg skriver. 

Er ikke for så til de grader overforbruk. 
En kalender er ok, men ingen behøver 7 kalendere for å komme i julestemning. 
Ut fra dette, så tipper jeg nok også at dette er en familie hvor det er om å gjøre  å ha flest mulig julegaver under treete. Som ikke er helt for meg.. 

Anonymkode: 3982f...985

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voksen har han jo vært i 6 år, så du har nok funnet deg en leken mann med humor.

Men hva om du påvirkes av dette, og plutselig har en kalender i hvert rom du også? Så får dere et par barn som skal ha hver sin kalender i alle rom, så kjøper dere stort hus med mange rom, får en hund som også skal ha kalender..... HJELP 😂

Anonymkode: 9d4cd...a6f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

000VF000 skrev (14 timer siden):

Nei, senior og godt voksen er ikke synonymer. 

I Norge har Statens seniorråd definert alle over 50 år som seniorer og skiller mellom yngre og eldre seniorer. Yngre seniorer er personer mellom 50 og 66 år. De som er 67 år eller eldre er da eldre seniorer.
Likevel, GODT VOKSEN er fra 60 ÅR. 

Anonymkode: 18f50...946

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

I Norge har Statens seniorråd definert alle over 50 år som seniorer og skiller mellom yngre og eldre seniorer. Yngre seniorer er personer mellom 50 og 66 år. De som er 67 år eller eldre er da eldre seniorer.
Likevel, GODT VOKSEN er fra 60 ÅR. 

Anonymkode: 18f50...946

Hvorfor er du uærlig?

https://nofima.no/fakta/alder-og-aldring/

Endret av 000VF000
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nja, nei, kanskje ikke. 
Men jeg har vokst opp med at begrepet "godt voksen" var en pen måte å si gammel på. 
Og da tenker jeg at det egentlig er litt frekt å kalle en på 40+ for gammel. Det er tryggere å bruke på en på 60+. 

Anonymkode: 79b88...721

40+ er jo gammelt når man er ung. Du trenger ikke kalle en på 40+ for gammel, men det er helt innfor å kalle vedkommende for godt voksen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om dette er et problem i forholdet deres, er du et rødt flagg.

Anonymkode: 4da49...204

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er morsomt. 

Har 3, er 30. Flax, smartiss, harry potter. De er ikke rom koordinerte.

Anonymkode: d404e...db8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og selvsagt har TS forsvunnet.

Anonymkode: 59fb5...a93

Tar jo tid å åpne alle lukene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...