Gå til innhold

Noen menn her med Aspergers som har hatt/har kjæreste?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er samboer med en mann som har Asperger på snart tolvte året.

Jeg var nok den som pushet mest i starten. Jeg møtte han gjennom et søskenbarn og ble ganske fort betatt. Han brukte derimot litt lengre tid på å falle tilbake for meg. 

Han er favorittmennesket mitt. Vi har enormt mye til felles, han er kunnskapsrik og ekstremt god arbeidsmoral. Har vært borte fra jobb en gang løpet av de 12 årene vi har vært sammen, og stiller alltid opp hvis noen trenger det. Han er selvsagt noe rigid på enkelte ting, f.eks så har han hobbyer som det meste av fritiden går til (Seilbåt, ølbrygging og virologi), men det gjør meg ingenting for jeg har jo mine hobbyer også. Jeg syns det er godt at vi kan være i samme rom men ikke alltid må gjøre det samme.

Det som for meg er mest utfordrende er at han sjeldent tar initiativ til sex eller andre små kjærtegn og flørting. Han er jo med på det når jeg prøver meg og ligger ikke der som en kald fisk, men jeg tror rett og slett ikke det faller han inn at det er noe som gjerne skal gå begge veier. Han kan tråkke litt i salaten sosialt også, men er relativt god på å holde samtalen flytende, selvsagt mest om det er noe han er veldig interessert i.

Anonymkode: 5634f...201

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det som for meg er mest utfordrende er at han sjeldent tar initiativ til sex eller andre små kjærtegn og flørting. Han er jo med på det når jeg prøver meg og ligger ikke der som en kald fisk, men jeg tror rett og slett ikke det faller han inn at det er noe som gjerne skal gå begge veier. Han kan tråkke litt i salaten sosialt også, men er relativt god på å holde samtalen flytende, selvsagt mest om det er noe han er veldig interessert i.

Leser hele tiden at disse mennene har lav sex lyst. Merkelig. 

Ts

Anonymkode: 3c372...45f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor havnet du i så mange håpløse forhold?

Pga dårlig barndom og lærte ikke sette grenser, og dro det med meg i flere tiår uten helt å skjønne det selv. Har ikke lav iq, men barndomstraumer, mobbing og annet kan forfølge et menneske nesten hele livet, mye var ubevisst, man vet jo ikke at det ikke skal være sånn. Så, menn visste å manipulere meg, si komplimenter,spandere, menn med ‘pent’ utseende..Men, det ble alltid bare flørt eller fort slutt.  Jeg har mao sikkert et par ‘issues’  og han godtar meg som jeg er.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Humas skrev (2 minutter siden):

Pga dårlig barndom og lærte ikke sette grenser, og dro det med meg i flere tiår uten helt å skjønne det selv. Har ikke lav iq, men barndomstraumer, mobbing og annet kan forfølge et menneske nesten hele livet, mye var ubevisst, man vet jo ikke at det ikke skal være sånn. Så, menn visste å manipulere meg, si komplimenter,spandere, menn med ‘pent’ utseende..Men, det ble alltid bare flørt eller fort slutt.  Jeg har mao sikkert et par ‘issues’  og han godtar meg som jeg er.

Har han "pent" utseende han da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ts

Betyr ikke at andre Asbergere ikke har sexlyst, men i mitt tilfelle var det nok energien det tok for han å være mest mulig «normal» for å kunne være med barna. Det ble så enormt energitappende at han ikke fungerte i det hele tatt.  Sexlysten var absolutt det før barna, da var det bare han og jeg. Noe som jeg mistenker gjorde hverdagen tålbar.

Anonymkode: 1e63c...e41

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Betyr ikke at andre Asbergere ikke har sexlyst, men i mitt tilfelle var det nok energien det tok for han å være mest mulig «normal» for å kunne være med barna. Det ble så enormt energitappende at han ikke fungerte i det hele tatt.  Sexlysten var absolutt det før barna, da var det bare han og jeg. Noe som jeg mistenker gjorde hverdagen tålbar.

Anonymkode: 1e63c...e41

Skjønner, barn er strev og ikke ønskelig for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Ts

Lav sexlyst har han ikke når han setter i gang, men han mangler å ta initiativ og det gjelder på mer en bare sex. Alt fra ting som må gjøres som ikke er jobbrelatert eller interessefeltet. Han må minnes på det og dras gang.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Har han "pent" utseende han da?

Jeg avslutter nå..Ikke behov for å utbrodere mer. Men, jo han er en kjekk mann, holder seg godt og ‘pen i tøyet’. Det startet jo med en gnist(mest fra min side da), som har utviklet seg, er ikke (bare) et fornuftsforhold.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Humas skrev (41 minutter siden):

Jeg avslutter nå..Ikke behov for å utbrodere mer. Men, jo han er en kjekk mann, holder seg godt og ‘pen i tøyet’. Det startet jo med en gnist(mest fra min side da), som har utviklet seg, er ikke (bare) et fornuftsforhold.

Du skulle gått for den typen først, ikke bare drittsekkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ts

Jepp. Det er min erfaring. 8 år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor giftet du deg med han?

Fordi han var smart, ekstremt flink i jobben sin og var en herlig kjæreste helt til vi fikk barn. Da var det som en bryter ble slått av. Gikk fint så lenge det kun var oss to og jobben hans. 

Anonymkode: db3b0...34a

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Stor pike skrev (28 minutter siden):

Jepp. Det er min erfaring. 8 år...

Ikke min. 

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvordan klarte du det? Jeg er på spektrumet og synes det er vanskelig og forme nære relasjoner.

Vet ikke om jeg gjorde stort mer enn å være meg selv. Oppføre seg som folk, være interessert i den andres liv og interesser. 

Anonymkode: 7c357...128

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Vet ikke om jeg gjorde stort mer enn å være meg selv. Oppføre seg som folk, være interessert i den andres liv og interesser. 

Anonymkode: 7c357...128

Oi vi har en mann her. Følte du ingen spesielle utfordringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Oi vi har en mann her. Følte du ingen spesielle utfordringer?

Kan like gjerne svare på denne med nick, så dere står fritt til det om noen føler for å sende meg en PM om det er ting det er lettere å ta opp på tomannshånd :)

Ikke i forhold, nei. Jeg tror noe av det viktigste i forhold er viktig enten med diagnose eller ikke; kommunikasjon. Og når noe er utfordrende, at man ikke blir for følelsesladd eller personlig. Det er kanskje litt kynisk å se på det som hvordan arbeidskollegaer løser oppgaver, men hallo, mange utfordringer i forhold handler oftere om logistikk og fordeling, ikke følelser og intimitet. Det skader heller ikke å beholde et nivå av humor i det man gjør. Jo mer man ler sammen, jo lettere blir resten :)

Det som der i mot er og har vært utfordrende er at jeg er komplett analfabet når det kommer til flørting og sjekking. Jeg tar svært sjeldent hint og tegn. Men å være bevisst på det og påpeke det selv med en selvironisk tone kan hjelpe på. Diagnosen har aldri vært et tema sånn sett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kvinne med Asperger her. Vært sammen med mannen min i 10 år. Som nevnt flere steder i tråden dukket problemene opp når det første barnet kom.

Nå har vi ikke sex lenger, og vi driver familien AS sammen, men forholdet er nok dødt.

Anonymkode: b2b27...2e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...