Gå til innhold

Hvor lenge kan en fersk firkløverkake være i kjøleskap og være spiselig?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg kan ikke fatte at en firkløverkake kan vare lenge nok til å bli uspiselig. 😋

Anonymkode: da2af...271

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge, kanskje årevis. Bare den ikke blir fuktig.

Sjokolade skal helst oppbevares kjølig og tørt. Tror jeg ville lagt den på kalde kjellergulvet hvis du skal ha den lenge.

Trodde det var bare firkløver sjokolade.

Kaken vet jeg ikke

Endret av exictence
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes mange ulike typer firklørverkake, for eksempel med både kremfløte med/uten vaniljekrem, og helt andre med gul krem. Jeg ville tenkt 3 dager, maks 4. Da med alt med god holdbarhet, og ikke mye inn og ut, og stå lenge ute på et bord og så videre. Selve kaken kan også blir tørr, og det er jo ikke noe godt, så lurt å fukte godt om det er tradisjonell sjokoladekakebunner du bruker (sett med nøttebunn også, men det er ikke så vanlig så antar her at du snakker vanlig sjokoladekake). 

Firkløverkake var en av en nær slektning av meg sine favoritter å lage til ulike anledninger når jeg vokste opp. Ser ikke den så mye nå lengre, men den ble alltid godt mottatt og det blir sikkert din også 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daisy-love skrev (9 minutter siden):

Det finnes mange ulike typer firklørverkake, for eksempel med både kremfløte med/uten vaniljekrem, og helt andre med gul krem. Jeg ville tenkt 3 dager, maks 4. Da med alt med god holdbarhet, og ikke mye inn og ut, og stå lenge ute på et bord og så videre. Selve kaken kan også blir tørr, og det er jo ikke noe godt, så lurt å fukte godt om det er tradisjonell sjokoladekakebunner du bruker (sett med nøttebunn også, men det er ikke så vanlig så antar her at du snakker vanlig sjokoladekake). 

Firkløverkake var en av en nær slektning av meg sine favoritter å lage til ulike anledninger når jeg vokste opp. Ser ikke den så mye nå lengre, men den ble alltid godt mottatt og det blir sikkert din også 😊

Tenkte det samme, tror jeg har vært borti fire ulike kaker som kalles firkløverkake. Når det gjelder holdbarheten, kommer det jo an på både innhold og hvem som skal spise. Jeg kana strekke meg til å spise kremfløtekrem dagen etter den har blitt laget, men jeg kjenner folk som gladelig spiser den kremen både på fjerde og femte dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Seff skrev (3 minutter siden):

Tenkte det samme, tror jeg har vært borti fire ulike kaker som kalles firkløverkake. Når det gjelder holdbarheten, kommer det jo an på både innhold og hvem som skal spise. Jeg kana strekke meg til å spise kremfløtekrem dagen etter den har blitt laget, men jeg kjenner folk som gladelig spiser den kremen både på fjerde og femte dagen.

Ja det er veldig mange. Den jeg har vokst opp med hadde pisket krem iblandet vaniljekrem mellom lagene, og ikke noe gul krem som en del har. Var også tradisjonell sjokoladekake. Pisket krem tenker jeg ikke bør stå for lenge, men det er jo de som spiser det i lengre tider som du sier. Gul krem tåler ofte å stå lengre enn pisket krem, og gul krem tåler også bedre å stå lengre fremme er min erfaring. 
En del handler jo om hvor en personlig setter grensen, og hva en tar sjansen på. En dør nok ikke av 6 dager gammel kake, men hvor fersk den er, er noe annet. 🤪🫣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...