Gå til innhold

Datingtips

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg trenger litt råd!! Har datet en fyr i to måneder nå og hatt det veldig fint, men i går sa han at han er usikker.. Han er litt på tanken å være singel samtidig som han har det fint med meg sa han. Vi fikk prata litt og jeg vet han har vært singel i 8 år så han syns det er skremmende og får panikk over at det har blitt litt seriøst. Han ble ganske såret etter det forrige forholdet og har ikke datet sånn her på mange år..
Han er også litt stresset fordi han jobber offshore og jobber da tre uker på, og har fire uker hjemme. Dette har vi også opplevd nå mens vi har datet.. 
Hvordan kan jeg få han til å innse at det ikke er skummelt?😫

Anonymkode: 9ebfa...ac2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har opplevd akkurat det samme og kastet bort mange år (!) på det!

Rådet jeg skulle ønske jeg hadde fått: Si takk for meg, ha det bra, dra og gjør din egen greie, og se om han kommer etter deg med forpliktelse i sekken. Hvis ikke: Fortsett å leve ditt eget liv.

Det finnes menn der ute som vil gjøre deg trygg og som helt ordentlig vil være sammen med deg!

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med @Helikopter

Når han sier han er usikker, så ville jeg faktisk latt ham være i fred. Ville spurt meg selv om jeg virkelig ville vært med ham.

Ville jeg det, hadde jeg nok likevel latt ham være i fred en stund, og jeg tror jeg ville sagt hva jeg følte om dette. At det er vanskelig når jeg selv da blir usikker på oss og fremtiden, og tiden bare går. Tror ikke jeg ville forventet noe svar. Bare latt ham være litt, og latt han komme med videre utspill.

Men nå er nå 2 mnd veldig kort til til å tenke på fremtiden. Jeg ville nok selv vært usikker  og latt det gå sakte fremover og sett tiden litt an.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke selg livet ditt kort. Vil du ha et godt liv, tror jeg det er viktig å være ed folk som faktisk er glad i oss. Han her var heldigvis ærlig nok til å inrømme at han ikke føler nok.

Anonymkode: 2e7f6...417

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke få han til å endre mening dessverre.

Anonymkode: 233b6...1cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ikke gjort noe. Det er han som må jobbe med seg selv.

Jeg hadde sagt at det er helt opp til han om han vil satse på oss eller ikke. Men jeg er all in og om han ikke hadde vært det samme hadde jeg sagt at det er bedre å avslutte nå før noen blir såret.

Anonymkode: d2ec5...e4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg trenger litt råd!! Har datet en fyr i to måneder nå og hatt det veldig fint, men i går sa han at han er usikker.. Han er litt på tanken å være singel samtidig som han har det fint med meg sa han. Vi fikk prata litt og jeg vet han har vært singel i 8 år så han syns det er skremmende og får panikk over at det har blitt litt seriøst. Han ble ganske såret etter det forrige forholdet og har ikke datet sånn her på mange år..
Han er også litt stresset fordi han jobber offshore og jobber da tre uker på, og har fire uker hjemme. Dette har vi også opplevd nå mens vi har datet.. 
Hvordan kan jeg få han til å innse at det ikke er skummelt?😫

Oi, her har du fått mange dårlige råd. 

To måneder er svært kort tid, sett i forhold til at han potensielt har vert offshore mer en halve denne tiden er dette å gå meget fort fram.  Det som virker som to måneder for deg kan føles som ei langhelg for han. Dersom denne mannen har de kvalitetene du ser etter for langvarig forhold bør du gi ham vesentlig mer tid. Er han en player som drar med seg nye kvinner for å ligge eller er han en som trenger å gjenfinne tilliten som behøves for å tillate seg å utsette seg for risikoen for å bli såret igjen?  Hvis dette er en bra fyr så må du gi han litt mer plass og mye mye mer tid.  Det tar tid å bygge et forhold. Si til han at du kan være med på å gå litt roligere fram hvis han synes dette er litt skummelt. Planlegg noen hyggekvelder sammen men ikke legg beslag på hele friperioden hans. Spør rett ut om det er friheten til å date andre han trenger, eller om dette handler om at det går fort fram. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teoretisk sett skrev (13 timer siden):

To måneder er svært kort tid, sett i forhold til at han potensielt har vert offshore mer en halve denne tiden er dette å gå meget fort fram.  Det som virker som to måneder for deg kan føles som ei langhelg for han. Dersom denne mannen har de kvalitetene du ser etter for langvarig forhold bør du gi ham vesentlig mer tid. Er han en player som drar med seg nye kvinner for å ligge eller er han en som trenger å gjenfinne tilliten som behøves for å tillate seg å utsette seg for risikoen for å bli såret igjen?  Hvis dette er en bra fyr så må du gi han litt mer plass og mye mye mer tid.  Det tar tid å bygge et forhold. Si til han at du kan være med på å gå litt roligere fram hvis han synes dette er litt skummelt. Planlegg noen hyggekvelder sammen men ikke legg beslag på hele friperioden hans. Spør rett ut om det er friheten til å date andre han trenger, eller om dette handler om at det går fort fram. 

Ja, han er en veldig bra fyr! Og jeg har prøvd å forklare at jeg skjønner han syns det er skummelt osv, men selvfølgelig! Jeg vil jo være med på å gå roligere frem osv så kan jo absolutt si det også! Syns det er så kjipt om jeg skal gi opp også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende du forventer å gå fortere fram enn han er klar for. Kan hende han vil, men samtidig er litt redd for endringer. Kan også hende han egentlig trives best som singel. Hvem vet. Er nok uansett uklokt å stille ultimatum eller presse ham. 

Han må ha lyst til å forplikte seg selv. 

Anonymkode: 8b13f...5d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær glad han er ærlig. Så du kan la han gå, for han kommer ikke til å endre mening innerst ikke, i verste fall fortsetter dere «useriøst» i flere år og han blir fortsatt ikke klar

Anonymkode: 6b041...7ae

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når en mann sier han er usikker da kan han se for seg ett liv uten deg. Du er jo sikkert glad i forelska i fyren og kan IKKE se for deg ett liv uten han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teoretisk sett skrev (21 timer siden):

Grunnen til at jeg skrev mitt råd var at det hørtes ut som om ts hadde blitt plassert i en limbo av daten sin.

Han ville være singel samtidig som han ville fortsette med henne. Hvis det var meg og jeg selv var følelsesmessig involvert, hadde jeg da fått følelsen av å hele tiden måtte jobbe for å bevise for ham at jeg var god nok. Bedre enn de andre kvinnene som han eventuelt dater som singel. Og jeg hadde gått intenst inn i tolkningen av alle signaler han sendte: «Er han trygg nok til å falle for meg nå?» «Vil han velge meg nå?» osv. For meg hadde det ført til et hekt/en besettelse. Stort sett hele min selvfølelse og mitt håp for framtida ville avhengt av hva han gav meg.

Grunnen til at jeg reagerer sånn, er nok tilknytningsproblematikk. Hvis ts ikke har tilknytningsproblematikk, er det kanskje ikke like stor fare for limbofølelse med påfølgende hekt.

Endret av Helikopter
Husket litt feil når det gjalt hva ts hadde skrevet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...