Gå til innhold

Betale for både time og legeerklæring?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kommer til å ringe helfo og sjekke, men spør her i tilfelle noen vet. 

Når man har time hos lege og får legeerklæring til vgs, må man da betale både for timen og attesten? Summen blir da 560 kroner for ett sykdomstilfelle. 

Jeg trodde attesten var inkludert i gebyret for timen. 

Anonymkode: f3cca...71c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja du må betale for legeerklæring i tillegg til legetimen og beløpet for legeerklæringen regnes heller ikke inn under frikort.

Anonymkode: 27813...dc7

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det må du.

Selv jeg som har frikort må betale for ting som legeerklæringer, når legen sender inn søknad til kommunen på mine vegne, forbruksmateriell ved undersøkelser og tester på legekontoret.

Anonymkode: f204f...142

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg kommer til å ringe helfo og sjekke, men spør her i tilfelle noen vet. 

Når man har time hos lege og får legeerklæring til vgs, må man da betale både for timen og attesten? Summen blir da 560 kroner for ett sykdomstilfelle. 

Jeg trodde attesten var inkludert i gebyret for timen. 

Anonymkode: f3cca...71c

Du trenger ikke ringe Helfo om dette, du kan søke opp Legeforeningens veiledende prisliste og finne der priser for ulike legeerklæringer. Disse skal og finne i oppslag på alle legekontor. Helfo er for helseaktører ikke pasienter eller deres pårørende. Du må fint ringe Helsenorge.no sin telefon og stå i den telefonkøen. 

Får legeerklæring til førerkort, til enkelte jobber og diverse annet så betaler du betydelig mer enn det du har oppgitt.

Her er visst noen på dette forumet som tror at både leger og fysioterapeuter jobber gratis for tiden.

Anonymkode: 7eeeb...fc1

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...