AnonymBruker Skrevet i går, 14:16 #1 Del Skrevet i går, 14:16 Jeg skal søke på en utlyst stilling hvor de kun ønsker cv, det skal altså ikke legges ved et søknadsbrev. Dere som har søkt på slike stillinger tidligere, hvordan har dere formulert cven? Det forenkler absolutt prosessen for jobbsøkeren, men føler jeg mister noe av muligheten til å argumentere for hvorfor jeg er en god kandidat. Anonymkode: 5fc41...51c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stjertmeis Skrevet i går, 15:02 #2 Del Skrevet i går, 15:02 (endret) Har ikke søkt slik stilling selv, men hjalp en venninne da hun søkte jobb der de kun ville ha CV. Da formulerte vi noen gode punkter (4-5 tror jeg) med hennes nøkkelkvalifikasjoner beskrevet i korte setninger. Disse punktene kom øverst på CV-en, (etter personalia, men før erfaring og utdanning osv). Ikke at dette var avgjørende for at hun fikk jobben (den fikk hun nok pga totalinntrykket og kompetansen), men det kan jo ha vært et innsalg mtp innkalling til intervju. Endret i går, 15:04 av Stjertmeis Tillegg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jaytee Skrevet i går, 15:41 #3 Del Skrevet i går, 15:41 I slike prosesser er arbeidsgiver mest opptatt av hva du har gjort tidligere og hvilke erfaringer du har tilegnet deg. Ha derfor en oversiktlig og ryddig CV som er lettlest. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 19:29 #4 Del Skrevet i går, 19:29 Stjertmeis skrev (4 timer siden): Har ikke søkt slik stilling selv, men hjalp en venninne da hun søkte jobb der de kun ville ha CV. Da formulerte vi noen gode punkter (4-5 tror jeg) med hennes nøkkelkvalifikasjoner beskrevet i korte setninger. Disse punktene kom øverst på CV-en, (etter personalia, men før erfaring og utdanning osv). Ikke at dette var avgjørende for at hun fikk jobben (den fikk hun nok pga totalinntrykket og kompetansen), men det kan jo ha vært et innsalg mtp innkalling til intervju. Takk for svar! Jeg må bruke en sånn skjema-cv (typ Webcruiter), så jeg har dessverre ikke mulighet til å slike punkter. Anonymkode: 5fc41...51c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 19:34 #5 Del Skrevet i går, 19:34 Jaytee skrev (3 timer siden): I slike prosesser er arbeidsgiver mest opptatt av hva du har gjort tidligere og hvilke erfaringer du har tilegnet deg. Ha derfor en oversiktlig og ryddig CV som er lettlest. Takk for svar! Tenker du at det kan være lurt å oppsummere i kulepunkter hva den viktigste erfaringen og kunnskapen jeg tar med meg fra ulike stillinger (i tillegg til en beskrivelse av arbeidsoppgavene)? Eksempel: "Fra denne stillingen tar jeg med meg: - Operativ erfaring med prosjektedelse - Ledelse av tverrfaglige team - Personalansvar for åtte personer" Anonymkode: 5fc41...51c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jaytee Skrevet 22 timer siden #6 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Takk for svar! Tenker du at det kan være lurt å oppsummere i kulepunkter hva den viktigste erfaringen og kunnskapen jeg tar med meg fra ulike stillinger (i tillegg til en beskrivelse av arbeidsoppgavene)? Eksempel: "Fra denne stillingen tar jeg med meg: - Operativ erfaring med prosjektedelse - Ledelse av tverrfaglige team - Personalansvar for åtte personer" Anonymkode: 5fc41...51c Ja, det er absolutt noe du kan gjøre! Lykke til med jobbsøking Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
William_S Skrevet 12 timer siden #7 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (13 timer siden): Takk for svar! Jeg må bruke en sånn skjema-cv (typ Webcruiter), så jeg har dessverre ikke mulighet til å slike punkter. Anonymkode: 5fc41...51c Alt dette kan man fint gjøre på Webcruiter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #8 Del Skrevet 9 timer siden Jaytee skrev (13 timer siden): Ja, det er absolutt noe du kan gjøre! Lykke til med jobbsøking Takk! Anonymkode: 5fc41...51c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #9 Del Skrevet 8 timer siden William_S skrev (3 timer siden): Alt dette kan man fint gjøre på Webcruiter. Det er ikke Webcruiter, men liknende. Det er ikke fritekstfelt, så jeg kan ikke lage generelle punkter for nøkkelkvalifikasjoner. Anonymkode: 5fc41...51c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #10 Del Skrevet 8 timer siden Om du kan skrive fritekst for hver jobb ville jeg som noen foreslo skrive de mest relevante oppgavene og prosjektene du har gjort i den jobben, og kanskje noe mer personlig om hva du hva du har lært, verv du har hatt eller annet ansvar du har tatt på deg. Kanskje noe om hva som var givende med jobben, eller noe annet som viser hvem du er som person. Anonymkode: 50dc1...a67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå