AnonymBruker Skrevet fredag kl 21:36 #21 Del Skrevet fredag kl 21:36 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har nå bysset babyen min til nesten alle dupper I 5 måneder. Hadde jeg visst det fra start hadde nok jeg og kjøpt en moonboon. Det er litt som med smokk, man bruker de hjelpemidlene man har her og nå for å gjøre tilværelsen overkommelig. Så tar man avvenningen når den tid kommer. Det hadde vært best å ikke ha baby avhengig av bevegelse for å sovne, men det fungerer ikke akkurat nå uten masse gråt. Anonymkode: 7b7a5...fe9 Akuratt dette! Jeg var overbevist om at moonboon var noe vi ikke ville få bruk for, men det har reddet oss med en liten en som sov veldig dårlig helt fra start. Han er heller ikke blitt avhengig av bevegelse for å sovne, han kan fint sove i vogna på dagen nå når han har blitt litt større 😊 Når han var helt liten gikk det fra 30 minutters soving til 4-5 timer i moonboon. Anonymkode: 92bed...e38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 08:38 #22 Del Skrevet lørdag kl 08:38 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hva er egentlig denne moonboongreia? Jeg har sett den nevnes ofte, men jeg forstår ikke hva som er spesielt med denne? Og dette med gynging, og motorer som kan gynge, jeg trodde der var et poeng å forsøke å unngå all gynging (som i vugge for eksempel) for at barnet ikke skal bli avhengig av det for å få sove? Hilsen uvitende førstegangsgravid.. Anonymkode: 0e21d...6f9 Hvordan tror du babyen har det i magen? Den blir konstant vugget og bysset når du beveger deg. Bevegelse er kjent og trygt. Jeg har fortsatt til gode å møte store barn som må bysses (men har hørt om at noen må styre med det til ungene er både 3 og 4 når de skal sove, da må man faktisk ta noen grep), det går seg til naturlig hos de aller aller fleste. Anonymkode: 86711...11d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 08:43 #23 Del Skrevet lørdag kl 08:43 Vippestol til kjøkken og bad, så du får ordna deg mat og dusja / ordna deg i fred en liten stund. Istedenfor bedsidecrib brukte vi sprinkelseng hvor ene siden kunne tas av, da varte den lenger. Anonymkode: fd01e...ec6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 08:46 #24 Del Skrevet lørdag kl 08:46 Noe å bære i, da vil jeg anbefale baby ktan wrap. Har prøvd mye forskjellig, men den var uten tvil favoritten her! Rask og enkel å ta på, og myk. Anonymkode: fd01e...ec6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 11:52 #25 Del Skrevet lørdag kl 11:52 Babynest, bæreseler, vippestol, bedsidecrib og newbornsete som jeg husker i farta! Anonymkode: 59032...725 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:02 #26 Del Skrevet lørdag kl 16:02 Jeg fikk mitt tredje barn nå i sommer og vi har virkelig prøvd alt mulig rart med barna. Det jeg står igjen med nå som det aller viktigste og som har vært uvurderlig denne gangen er: -Najell bag. Så deilig å kunne flytte mellom seng, vogn, sofa osv. Har du moonboon med flat bunn kan du putte den oppi der også. Litt morsomt når vi er på helsestasjonen har alle denne baggen. - Moonboon. Jeg hadde seriøst aldri fått gjordt noe uten denne. - Bæresele eller elastisk sjal for nyfødt. Elastisk sjal har jeg elsket med barn nr 2 og 3 i nyfødttiden. - Babybjørn vippestol. Denne bor på badet så jeg kan gå på do og sminke meg. Å ligge rett på gulvet er mer frustrende for mine barn. Så kommer et par selvfølgeligheter som vogn, bilstol og babygym. Man trenger egentlig ikke mer utstyr enn dette. Anonymkode: 4dfc9...920 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:09 #27 Del Skrevet lørdag kl 16:09 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Hva er egentlig denne moonboongreia? Jeg har sett den nevnes ofte, men jeg forstår ikke hva som er spesielt med denne? Og dette med gynging, og motorer som kan gynge, jeg trodde der var et poeng å forsøke å unngå all gynging (som i vugge for eksempel) for at barnet ikke skal bli avhengig av det for å få sove? Hilsen uvitende førstegangsgravid.. Anonymkode: 0e21d...6f9 Fordi barn er blitt vant til å bli gynget i søvn inni magen og bevegelse utløser en refleks som gjør at barna blir rolige. Jeg hadde samme tanker som deg før jeg fikk første, men man oppdager fort at de nyfødte har sine egne meninger du ikke bare kan velge bort. Har du et barn som er mye urolig av å ligge stille så er moonboon en gudegave. Jeg kjøpte ikke moonboon før jeg fikk mitt tredje barn og den har reformert nyfødttiden. Angrer på jeg ikke kjøpte den med andremann da den allerede var populær da. Anonymkode: 4dfc9...920 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 04:33 #28 Del Skrevet søndag kl 04:33 3 barn og 3 forskjellige behov. alle barna er flaskebarn så flasker og sterilisator var must på alle 3. i tillegg ble babynest, vogn med bilstoladapter og vippestol godt brukt av alle 3. hadde all slags utstyr til førstemann. Tok vare på alt, men når nr 3 kom så er det meste fortsatt liggende på boda. Eneste tredjemann trengte som de to andre ikke trengte var sånn sovepose om natta. Sov så mye mer urolig enn de to første, og mye kaldere av seg også. Første barnet samsov vi med fra start til nesten 3 år (både dag og natt). Hadde ikke trengt noe form for seng før. Andre sovnet kun i senga si, og ville aldri samsove. Tredje vil også helst sove i egen seng. De to siste sov godt i vogn fra starten av også. mitt tips er å ikke kjøpe inn noe særlig utstyr før du får bruk for det. Anonymkode: 29650...049 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå