Gå til innhold

Avlyse/utsette fysiotime

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet det er en annen tråd om dette, men den er ikke laget av meg.

Jeg har fysiotime 0730 på torsdag. Men jeg merker nå at jeg begynner å bli syk med omgangssyke. Jeg er usikker på om det er det eller om je bare er litt uggen i dag. Så jeg må uansett vente til i morgen og se om jeg blir ordentlig dårlig eller det går over.

Men for å gi beskjed innen 24 timer før så må jeg si fra senest 0730 i morgen tidlig. Fysioterapeuten begynner på jobb akkurat da. 

Er det innafor om jeg sender en mail til henne senere i kveld og ber om å flytte timen? Da vil hun se mailen når hun kommer på jobb i morgen og da er det vel innafor 24 timer selv om hun kanskje leser mailen senere enn 0730?

Anonymkode: 40d37...72c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøv - det er bare din fysio som vet svaret og du har ingenting å tape på å prøve. Hos min fysio er regelen avbestilling senest kl 12 dagen før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så lenge du har sendt mailen 24 timer før så er det det, med mindre noe annet står tydelig opplyst i avbestillingsreglene. 

Anonymkode: abd04...b23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg vet det er en annen tråd om dette, men den er ikke laget av meg.

Jeg har fysiotime 0730 på torsdag. Men jeg merker nå at jeg begynner å bli syk med omgangssyke. Jeg er usikker på om det er det eller om je bare er litt uggen i dag. Så jeg må uansett vente til i morgen og se om jeg blir ordentlig dårlig eller det går over.

Men for å gi beskjed innen 24 timer før så må jeg si fra senest 0730 i morgen tidlig. Fysioterapeuten begynner på jobb akkurat da. 

Er det innafor om jeg sender en mail til henne senere i kveld og ber om å flytte timen? Da vil hun se mailen når hun kommer på jobb i morgen og da er det vel innafor 24 timer selv om hun kanskje leser mailen senere enn 0730?

Gjør begge deler, send e-post i kveld, og ring i morgen tidlig, så har du gjort det du kan. 

Anonymkode: 1b432...1cc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sendte henne en mail nå. Det burde være innafor siden jeg har sendt den mer enn 24 timer før.

Føler det å ringe i tillegg blir i overkant masete?

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er greit å sende mail ja, da har du sagt fra. Behøver ikke ringe i tillegg.

Anonymkode: d6e4c...2fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her så hadde sønnen  time på mandag. Her kunne han logge inn på min side. Han var på legevakt søndag og fikk da beskjed å avlyse fysio. Han gikk da inn på søndag efta og avlyste timen. Han slapp å betale siden det da lå i systemet, så virker som det er litt forskjell rundt om.

Anonymkode: b6739...c65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...