Gå til innhold

Hvor mye kan hundens vekt reduseres på ei uke?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en liten krise her nå. Reiser til Gran Canaria neste uke, skal feire jul der nede med familien. Bestillt hus osv så hunden kan kjøle seg ned og være med oss hele dagen. 

Når reisen ble bestilt veide hunden 5,8 kg og godt innenfor kravene på maks 8 kg inkl reiseveska. 

Var hos veterinær nå for ormekur og hunden veier hele 6,8 kilo!!! Gått opp ett kilo, og jeg skjønner jo hvorfor. Jeg hadde brudd og gått med gips og krykker, så hunden har fått mye mindre tur. Har selvsagt blitt luftet av andre men langt fra sånn som vanlig. Har ikke helt tenkt meg om overhode.. 

Huff!! Skjønner jo nå at jeg selvsagt må nedjustere mengden mat, både nå men også mens han får mindre tur enn vanlig. 

Problemet er at vi drar neste uke. Veska til hunden veier over 1,5 kilo. Så hunden bør ned til ca 6,1-6,2 kilo for å være innafor.

Hunden må ned nærmere 10% av kroppsvekta til neste uke. Det er jo helt absurd. 

Hvor mye er i det heletatt aktuelt å kunne oppnå? Mennesker kan vel gå ned kanskje 2% på ei uke på en god måte, men da er vi bare nede på 6,66 kilo. 

Aner ikke hva jeg skal gjøre.

Noen råd?

Anonymkode: f0541...82a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilket flyselskap aksepterer at du reiser med en hund i en veske?

Anonymkode: ed240...41e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp ny veske. Finnes lettere varianter, om det er sherpa så ta ut bunnen og vei på nytt. 

Anonymkode: 7c4c7...6fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La hunden ha et lite lett halsbånd under reisen også (så har du sele og bånd i veska di). Dette kommer til å gå helt fint. 

Anonymkode: 7c4c7...6fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har reist mye med hund i kabinen på fly, og faktisk aldri opplevd at hun har blitt veid, men det er kanskje fordi hun er veldig godt innafor? Altså bitteliten.

Men: jeg ville ha kjøpt en reisebag som er lettere. Ikke slanket hunden veldig kjapt. Det blir feil.

Anonymkode: 5697a...4ca

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hunder legger på seg om de ikke får den mosjonen/turene/treningen de er vant til.  Ved diare med skånekost merker jeg fx at den blir tynnere..

Anonymkode: 10385...2c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...