Gå til innhold

Et familiemedlem som utnytter andre

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er veldig usikker på hva jeg skal gjøre med saken. 

Et familiemedlem jobber som arbeidsleder + assistent for en bruker som har behov for assistent mer enn 20 timer i uken. Hun utnytter systemet og møter ikke til alle arbeidstimene selv om hun registrerer at hun jobber de. Hun sender også imellom kvitteringer for mat etc som hun har «spist» sammen med bruker til både brukers verge og bedriften som har ansvaret for hennes lønn etc slik at hun får dobbelt opp betalt. Dette også når hun ikke har vært med bruker alle gangene hun har spist disse. 

Hun sier at bruker ikke sier noe om de få timene de faktisk er sammen i mnd fordi bruker ikke er spesielt ressurssterk. 

jeg har sagt til henne hva jeg mener om det mange ganger uten å nå inn. Jeg synes dette er helt forferdelig umenneskelig og mister totalt respekt for den personen. Jeg vurderer å varsle bedriften. Er det noen som vet om man kan varsle anonymt? Jeg må dessverre forholde meg til dette familiemedlemmet resten av mitt liv på en eller annen måte. 

Anonymkode: 46c2c...27c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tips leder om å ta en sjekk.

Anonymkode: 2abcd...337

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei fy! Dette ville jeg ha varslet, men hvordan vet jeg ikke. 

Anonymkode: 2376b...348

Lenke til kommentar
Del på andre sider

H orden vet du alt dette om brukeren? Kjenner du vedkommende? Eller er det familiemedlemmer ditt som har fortalt dette? Isåfall er det brudd på taushetsplikten...

Anonymkode: c2731...74c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

H orden vet du alt dette om brukeren? Kjenner du vedkommende? Eller er det familiemedlemmer ditt som har fortalt dette? Isåfall er det brudd på taushetsplikten...

Anonymkode: c2731...74c

Kan vel hende hun never det selv uten å nevne navn, alder  adresse etc...altså ikke brudd på taushetsplikten,  men likefullt er jo det hun gjør helt horribelt 

Anonymkode: b5782...ce0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...