Gå til innhold

Hva kan jeg forvente at skredder krever for å legge opp kåpen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ikke for  å være frekk, men du skriver at kåpen er dyr, så koster den litt over 2000. det er en billig kåpe, og kan umulig være verdt å bruke tusenvis av kroner på å få lagt opp.

2000 er å regne som billig kåpe.Hadde du sagt fra 7000-10000 så kunne jeg skjønt det

Anonymkode: 1fa9e...402

Nonsens. Det er god forvaltning å reparere/tilpasse klær frem for å kjøpe nytt.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1500 er en lav pris for en slik jobb. Husk at du må dekke administrasjon, lokale, strøm, lønn, skatt, moms, utstyr, og mye mer. 

2000 er en billig kåpe, ikke noe man kjøper for å få gjort noe med, med mindre man virkelig liker den godt. 

Som andre sier, prisoverslag må man få. Selv har jeg timepris på 3500, men gir jo et estimat på hvor lang tid ting tar. 

Anonymkode: 75aad...9bd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Ikke for  å være frekk, men du skriver at kåpen er dyr, så koster den litt over 2000. det er en billig kåpe, og kan umulig være verdt å bruke tusenvis av kroner på å få lagt opp.

2000 er å regne som billig kåpe.Hadde du sagt fra 7000-10000 så kunne jeg skjønt det

Anonymkode: 1fa9e...402

Hva et klesplagg koster har veldig liten sammenheng med hvor god kvalitet det er på søm og stoff. Menge merker som selger klær til 10-20 000 per plagg har null fokus på kvalitet, fordi klærne er forbruksvarer ment for raskt konsum. Hele poenget er at de er dyre. Og at man viser at man har råd til å forkaste dem raskt. Dette har alltid vært en av verdiene knyttet til dyre klær.

Jeg har jakker til 5 000 i nypris som har elendige sømmer. Og jakker til nypris 500 som har nydelig håndtverk. Den til 500 er absolutt verdt tid og penger på reparasjon. Den til 5000 er det ikke, fordi man måtte ha demontert den helt og tatt opp igjen det meste av arbeidet.

Anonymkode: e5d71...84f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva et klesplagg koster har veldig liten sammenheng med hvor god kvalitet det er på søm og stoff. Menge merker som selger klær til 10-20 000 per plagg har null fokus på kvalitet, fordi klærne er forbruksvarer ment for raskt konsum. Hele poenget er at de er dyre. Og at man viser at man har råd til å forkaste dem raskt. Dette har alltid vært en av verdiene knyttet til dyre klær.

Jeg har jakker til 5 000 i nypris som har elendige sømmer. Og jakker til nypris 500 som har nydelig håndtverk. Den til 500 er absolutt verdt tid og penger på reparasjon. Den til 5000 er det ikke, fordi man måtte ha demontert den helt og tatt opp igjen det meste av arbeidet.

Anonymkode: e5d71...84f

For noe tull.

Klassiske merker som Burberry, LV, Ralph Lauren, Barbour... De har en helt fantastisk kvalitet. Jeg har hatt ytterjakker i 20+ år, vesker er like fine tross tøff bruk over mange år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

For noe tull.

Klassiske merker som Burberry, LV, Ralph Lauren, Barbour... De har en helt fantastisk kvalitet. Jeg har hatt ytterjakker i 20+ år, vesker er like fine tross tøff bruk over mange år. 

Det har jo ingenting med merket å gjøre. Ytterjakker og vesker er stort sett veldig slitesterke uansett hvem som har laget dem. Har en del Barbour selv, og skjorter og gensere fra dem holder ikke noe lengre enn tilsvarende fra Dressmann. Sitter faktisk i en Barbour-genser nå, og ermene er da like frynsete som på alle andre strikkegensere som har noen år på baken.

Har også noname billige ytterjakker og vesker fra Zalando og Aliexpress som har tålt årevis med hard behandling.

Anonymkode: 2a852...eb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det har jo ingenting med merket å gjøre. Ytterjakker og vesker er stort sett veldig slitesterke uansett hvem som har laget dem. Har en del Barbour selv, og skjorter og gensere fra dem holder ikke noe lengre enn tilsvarende fra Dressmann. Sitter faktisk i en Barbour-genser nå, og ermene er da like frynsete som på alle andre strikkegensere som har noen år på baken.

Har også noname billige ytterjakker og vesker fra Zalando og Aliexpress som har tålt årevis med hard behandling.

Anonymkode: 2a852...eb2

Da er du helt elendig på å vedlikeholde klærne dine... Eller velger stoffer som ikke passer til din bruk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Da er du helt elendig på å vedlikeholde klærne dine... Eller velger stoffer som ikke passer til din bruk. 

Dette her er en jakke (herremodell) fra Barbour. Syntes du materialene er verdt prisen?

IMG_4803.png

Anonymkode: 3f6af...b6e

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer ann på hvordan den er sydd, hvordan foret er festet, hvordan snittet er og om det er splitt osv å ta hensyn til, en sydame koster mindre enn en skredder osv osv men jeg vil tro det blir like dyrt som jakka hvis den bsre kostet 2000kr

Anonymkode: eeb4c...694

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Det kommer ann på hvordan den er sydd, hvordan foret er festet, hvordan snittet er og om det er splitt osv å ta hensyn til, en sydame koster mindre enn en skredder osv osv men jeg vil tro det blir like dyrt som jakka hvis den bsre kostet 2000kr

Anonymkode: eeb4c...694

Greit nok, men kan vi slutte å bruke ord som «bare» her? For noen av oss er dette mye penger. Jeg forstår jo at det finnes dyrere, men jeg har jo valgt å sette av penger i 2-3 mnd for å kjøpe en kåpe i ull fremfor en med utelukkende plastikk. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Denne kåpen har jeg selv kjøpt i år! Veldig fin, og en god pris til å være 100% ull:)

Anonymkode: 66c04...bc9

Takk for at du delte denne! Jeg endte opp med å kjøpe den grønne.

Anonymkode: 6b5dd...76d

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Takk for at du delte denne! Jeg endte opp med å kjøpe den grønne.

Anonymkode: 6b5dd...76d

Ts. Ja, jeg er veldig fornøyd med min i beige. Har lyst på grønn selv🥹 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ts. Ja, jeg er veldig fornøyd med min i beige. Har lyst på grønn selv🥹 

Ops! Refererte til feil, trodde det var samme. Men den var kjempefin, den og! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...