AnonymBruker Skrevet i går, 11:46 #1 Del Skrevet i går, 11:46 Jeg kjøpte en kåpe i ull som jeg har levert til skredder for å få lagt den opp. Naturligvis var det vanskelig å skulle gi meg en pris i forkant, men før jeg dro sa hun «men vær klar over at dette er en krevende jobb». Jeg tør jo ikke spørre mer, men lurer på hva jeg kan forvente å måtte ut med? Kåpen var dyr, og jeg begynner jo å få tanker om at hun vil ha over 1500 for å legge den opp🥹 Anonymkode: 3f6af...b6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:02 #2 Del Skrevet i går, 13:02 Du har ikke tenkt at det er bedre å ringe en skredder for å få vite pris? Anonymkode: e566f...43f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:08 #3 Del Skrevet i går, 13:08 Det er vanlig å bli enige om pris. Her ville jeg tatt kontakt igjen og avtalt en makspris. Anonymkode: 4803e...2a0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet i går, 13:28 #4 Del Skrevet i går, 13:28 Tja. To røde flagg her. Det første er at hun ikke vil gi et prisestimat. Og det andre er at hun legger vekt på at det er en omfattende jobb. Umulig for oss andre å vurdere hva dette kan komme på men du bør være forberedt på en del tusen. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:37 #5 Del Skrevet i går, 13:37 At en skredder ikke klarer å beregne hva det vil koste å legge opp en kåpe er et rødt flagg. Slik burde være en standardjobb for en skredder. ikke er det så avansert heller. Må løsne foret, legge opp og så feste foret på nytt sted. Hadde du bedt om en kolleksjon med 2 kåper og tilhørende kjoler, alt sydd fra bunn av, da hadde jeg skjønt kommentaren. Anonymkode: 83b53...c45 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:15 #6 Del Skrevet i går, 15:15 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du har ikke tenkt at det er bedre å ringe en skredder for å få vite pris? Anonymkode: e566f...43f Lett å være etterpåklok…☺️ Anonymkode: 3f6af...b6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:16 #7 Del Skrevet i går, 15:16 Snublefot62 skrev (1 time siden): Tja. To røde flagg her. Det første er at hun ikke vil gi et prisestimat. Og det andre er at hun legger vekt på at det er en omfattende jobb. Umulig for oss andre å vurdere hva dette kan komme på men du bør være forberedt på en del tusen. Takk for tilbakemelding. En del tusen, hva mener du - er det så mye for å legge opp en kåpe?😂 ja, syntes det var litt spesielt. Syntes du jeg bør sende en melding og høre? Anonymkode: 3f6af...b6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:18 #8 Del Skrevet i går, 15:18 AnonymBruker skrev (1 time siden): At en skredder ikke klarer å beregne hva det vil koste å legge opp en kåpe er et rødt flagg. Slik burde være en standardjobb for en skredder. ikke er det så avansert heller. Må løsne foret, legge opp og så feste foret på nytt sted. Hadde du bedt om en kolleksjon med 2 kåper og tilhørende kjoler, alt sydd fra bunn av, da hadde jeg skjønt kommentaren. Anonymkode: 83b53...c45 Ja, hun beskrev det nøyaktig slik og (fremgangsmåten), men vektla at det jo er et tidkrevende arbeid.. vurderer å sende melding, men vet ikke hva jeg skal skrive eller om det er «frekt» når hun sier det er vanskelig å si pris i forkant.. Anonymkode: 3f6af...b6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:23 #9 Del Skrevet i går, 15:23 Ja jeg hadde tenkt over 1000 ja. Det er jo en del jobb med å legge opp en ullkåpe. Anonymkode: 617e0...337 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:58 #10 Del Skrevet i går, 15:58 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Ja jeg hadde tenkt over 1000 ja. Det er jo en del jobb med å legge opp en ullkåpe. Anonymkode: 617e0...337 en 1000-lapp kan jeg gå med på. Men kåpen kostet over 2000, og det ville jo være spesielt om denne jobben kostet tilsvarende. Ble litt urolig her😅 Anonymkode: 3f6af...b6e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:04 #11 Del Skrevet i går, 16:04 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): en 1000-lapp kan jeg gå med på. Men kåpen kostet over 2000, og det ville jo være spesielt om denne jobben kostet tilsvarende. Ble litt urolig her😅 Anonymkode: 3f6af...b6e Hvilken kåpe er det du har kjøpt da? Jeg leiter selv etter ullkåpe. Men alle jeg finner koster type 5000 kr. Og det er litt for mye for min pengebok akkurat no🙈 Anonymkode: 617e0...337 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:13 #12 Del Skrevet i går, 16:13 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvilken kåpe er det du har kjøpt da? Jeg leiter selv etter ullkåpe. Men alle jeg finner koster type 5000 kr. Og det er litt for mye for min pengebok akkurat no🙈 Anonymkode: 617e0...337 Denne, fra Other Stories. Den er klassisk, varm og har rom for strikket genser under uten at den er oversized. Jeg er 1.60, og ville løfte den litt opp bare, da den ble et knepp for lang😊🥰 https://www.stories.com/en_nok/clothing/jackets-coats/woolcoats/product.voluminous-belted-wool-coat-rust.1083959009.html?gclid=CjwKCAiA9bq6BhAKEiwAH6bqoI97ESTsJ3Hx5czTwb_RMoCnRGh1FFGLLXsRydVWNFQiXyA9DWsqfRoC7vEQAvD_BwE Anonymkode: 3f6af...b6e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:22 #13 Del Skrevet i går, 16:22 Hvor mye synes du en dyktig fagperson fortjener i timelønn, da? Etter at husleie og materialkostnader er betalt? Skredderen brukte sikkert noe tid på å snakke med deg også. Og jobben tar sikkert mer enn en time. Klær er utrolig billig i Norge fordi de blir produsert av mennesker som får en svært lav lønn målt i norske kroner. Det gjør at vi ikke helt klarer ta innover oss hvor mye arbeid som ligger bak hvert plagg. Anonymkode: fa383...dba 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:32 #14 Del Skrevet i går, 16:32 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Hvilken kåpe er det du har kjøpt da? Jeg leiter selv etter ullkåpe. Men alle jeg finner koster type 5000 kr. Og det er litt for mye for min pengebok akkurat no🙈 Anonymkode: 617e0...337 Denne kåpen har jeg selv kjøpt i år! Veldig fin, og en god pris til å være 100% ull Anonymkode: 66c04...bc9 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet i går, 16:34 #15 Del Skrevet i går, 16:34 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for tilbakemelding. En del tusen, hva mener du - er det så mye for å legge opp en kåpe?😂 ja, syntes det var litt spesielt. Syntes du jeg bør sende en melding og høre? Anonymkode: 3f6af...b6e Ut i fra ulike søk så virker det som om pris pr time kanskje ligger rundt 300-600 kr. Og siden hun sier det er omfattende arbeid hadde jeg kanskje tenkt 1500-2000. En utfordring med rimelige klær kan ofte være at etterarbeid/reparasjoner er vanskelig og tidkrevende. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:38 #16 Del Skrevet i går, 16:38 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Denne kåpen har jeg selv kjøpt i år! Veldig fin, og en god pris til å være 100% ull Anonymkode: 66c04...bc9 Ja viktig for meg hva det inneholder i klærne. Jeg ønsker ikke noe i plastikk når jeg skal kjøpe meg ei kåpe. Anonymkode: 617e0...337 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:39 #17 Del Skrevet i går, 16:39 Jeg byttet glidelås på ei vinterjakke en gang, bare det kom på 800kr… Anonymkode: f3145...b04 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #18 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg byttet glidelås på ei vinterjakke en gang, bare det kom på 800kr… Anonymkode: f3145...b04 Bare det......er du klar over hvor lang jobb det er? Sprette opp stikninger og sømmer, fjerne alt av løse tråder, vrengsy glidelåsen i jakka og foret og stikke ned på nytt. 800 hundre var nok svartjobb. Anonymkode: 26bd1...81e 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #19 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (50 minutter siden): en 1000-lapp kan jeg gå med på. Men kåpen kostet over 2000, og det ville jo være spesielt om denne jobben kostet tilsvarende. Ble litt urolig her😅 Anonymkode: 3f6af...b6e Ikke for å være frekk, men du skriver at kåpen er dyr, så koster den litt over 2000. det er en billig kåpe, og kan umulig være verdt å bruke tusenvis av kroner på å få lagt opp. 2000 er å regne som billig kåpe.Hadde du sagt fra 7000-10000 så kunne jeg skjønt det Anonymkode: 1fa9e...402 2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #20 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ikke for å være frekk, men du skriver at kåpen er dyr, så koster den litt over 2000. det er en billig kåpe, og kan umulig være verdt å bruke tusenvis av kroner på å få lagt opp. 2000 er å regne som billig kåpe.Hadde du sagt fra 7000-10000 så kunne jeg skjønt det Anonymkode: 1fa9e...402 For meg som er student, er den dyr (koster 2800 kr). Men forstår poenget ditt. Anonymkode: 3f6af...b6e 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå