AnonymBruker Skrevet i går, 11:45 #1 Del Skrevet i går, 11:45 Jeg liker veldig godt disse barnslige, koselige overraskelsene, spesielt i førjulstiden. Det å gi hverandre en adventskalender og julestrømpe på julaften; jeg syns det skaper litt magi🥰 Kjæresten min er ikke helt der. Nå har jeg gitt adventskalender til kjæresten min to år på rad, og han viser ingen tanker om å gi en tilbake til meg. Han vet at jeg syns det er stas med adventskalender, så jeg syns det er litt rart at han ikke tar det initiativet. Jeg har t.o.m hinta et par ganger, «åh se, der er den fine adventskalenderen på tilbud!» Men enten plukker han det ikke opp, eller så velger han å la være. Det er ikke mange kronene eller så mye energi som går med til å ordne dette, så hvorfor gjør han det ikke? Burde jeg si det direkte til neste år? At jeg har et ønske om at vi gir adventskalendere til hverandre, fordi jeg syns det er en så utrolig koselig tradisjon? Anonymkode: dcb66...cf4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melus Skrevet i går, 12:03 #2 Del Skrevet i går, 12:03 Han deler ikke ditt syn på det, så det spørs om du kommer noen vei ved å ta det opp hvert år. Blir han glad for sin kalender, da? Du kan jo kjøpe deg kalender selv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:10 #3 Del Skrevet i går, 12:10 Kjøp kalender selv, det fine med en adventskalender er at den har 24 overraskelser uansett om man har fått den eller kjøpt den. Blir vel ikke så mye stemning av å få en gave man har mast seg til heller. Jeg har tre kalendre, alle kjøpt og betalt av meg selv Anonymkode: 3c81d...0e4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:14 #4 Del Skrevet i går, 12:14 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg liker veldig godt disse barnslige, koselige overraskelsene, spesielt i førjulstiden. Det å gi hverandre en adventskalender og julestrømpe på julaften; jeg syns det skaper litt magi🥰 Kjæresten min er ikke helt der. Nå har jeg gitt adventskalender til kjæresten min to år på rad, og han viser ingen tanker om å gi en tilbake til meg. Han vet at jeg syns det er stas med adventskalender, så jeg syns det er litt rart at han ikke tar det initiativet. Jeg har t.o.m hinta et par ganger, «åh se, der er den fine adventskalenderen på tilbud!» Men enten plukker han det ikke opp, eller så velger han å la være. Det er ikke mange kronene eller så mye energi som går med til å ordne dette, så hvorfor gjør han det ikke? Burde jeg si det direkte til neste år? At jeg har et ønske om at vi gir adventskalendere til hverandre, fordi jeg syns det er en så utrolig koselig tradisjon? Anonymkode: dcb66...cf4 Snakk med han. Jeg er den som liker å ordne sånt til andre. De liker å få. Men samtidig så burde andre kunne gi noe tilbake og, når de vet at du ønsker deg en kalender. Koster så lite og betyr så mye! Jeg måtte selv si til mannnen at jeg gjerne skulle ønsket st jeg fikk kalender eller påskeegg. Syns det er kjekt å ordne til andre hele tiden,gjør det med hjertet og de blir glad. Men at det aldri går andre veien er kjipt! så siste årene har jeg fått. I år(som hvert år) ønsket jeg meg sexleketøykalender men fikk det ikke denne gangen heller.. Men fikk noe annet, ble glad for det. Bare synd at noen menn er så lite leken på soverommet.. Anonymkode: 7b948...fc8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hensatt Skrevet i går, 12:19 #5 Del Skrevet i går, 12:19 Du må jo snakke med han. Alle har ikke det samme forholdet til jul. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:28 #6 Del Skrevet i går, 14:28 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Snakk med han. Jeg er den som liker å ordne sånt til andre. De liker å få. Men samtidig så burde andre kunne gi noe tilbake og, når de vet at du ønsker deg en kalender. Koster så lite og betyr så mye! Jeg måtte selv si til mannnen at jeg gjerne skulle ønsket st jeg fikk kalender eller påskeegg. Syns det er kjekt å ordne til andre hele tiden,gjør det med hjertet og de blir glad. Men at det aldri går andre veien er kjipt! så siste årene har jeg fått. I år(som hvert år) ønsket jeg meg sexleketøykalender men fikk det ikke denne gangen heller.. Men fikk noe annet, ble glad for det. Bare synd at noen menn er så lite leken på soverommet.. Anonymkode: 7b948...fc8 Ja jeg er akkurat som deg, elsker å overraske med sånt, påskeegg også, og jeg også gir med hjertet og elsker å glede. Men det er en liten skuffelse i hjertet hver gang, når man ikke får noe tilbake. Ja kanskje jeg må si det på en morsom måte i god tid før neste desember, eller i god tid før påske (ga påskeegg til både han og sønnen i fjor, og sønnen fikk også adventskalender i år). Du får legge litt ekstra vekt på hvilken kalender du ønsker deg til neste år, så kanskje🥰 Anonymkode: dcb66...cf4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:28 #7 Del Skrevet i går, 14:28 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kjøp kalender selv, det fine med en adventskalender er at den har 24 overraskelser uansett om man har fått den eller kjøpt den. Blir vel ikke så mye stemning av å få en gave man har mast seg til heller. Jeg har tre kalendre, alle kjøpt og betalt av meg selv Anonymkode: 3c81d...0e4 Jeg har ordnet en kalender til meg selv, og det er koselig det, men det er noe annet å bli overrasket med en kalender fra kjæresten. Anonymkode: dcb66...cf4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:54 #8 Del Skrevet i går, 15:54 Han deler ikke ditt syn på det. Det rette motiv for å gi er at man liker å gi. Ikke fordi man vil ha selv. Anonymkode: de417...199 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:07 #9 Del Skrevet i går, 16:07 Kjøp sverre sætre sjokoladekalender neste år, de får man kjøpt som kjæresteutgave med to biter hver dag💗 Anonymkode: 03546...165 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:09 #10 Del Skrevet i går, 16:09 Du kan ikke tvinge han til å kjøpe deg en kalender. Dere har forskjellige syn på saken. Løsningen kan lett være å la være å kjøpe til han, også kjøper du til deg selv den du ønsker. Da får du kalender, og han slipper forholde seg til det. Har selv samboer som er langt mindre opptatt av jul og tidlig oppstart for å komme i mål enn meg. Så jeg pynter, fordi jeg ønsker det tidlig. Jeg baker 6 av 7 slag, han er opptatt av det siste nærme jul. Jeg handler de fleste gaver, og de han ikke ville finne ut av tidlig nok for meg må han stresse med selv på slutten. Jeg dropper julepysj og genser til han selv om jeg ønsker det for hele familien, fordi han ikke vil ha det. Resultatet ble faktisk at de to siste årene har han kjøpt kalender til meg. Selv om det ikke betyr noe for han selv. Anonymkode: 1a449...0e9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet i går, 16:09 #11 Del Skrevet i går, 16:09 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Snakk med han. Jeg er den som liker å ordne sånt til andre. De liker å få. Men samtidig så burde andre kunne gi noe tilbake og, når de vet at du ønsker deg en kalender. Koster så lite og betyr så mye! Jeg måtte selv si til mannnen at jeg gjerne skulle ønsket st jeg fikk kalender eller påskeegg. Syns det er kjekt å ordne til andre hele tiden,gjør det med hjertet og de blir glad. Men at det aldri går andre veien er kjipt! Anonymkode: 7b948...fc8 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja jeg er akkurat som deg, elsker å overraske med sånt, påskeegg også, og jeg også gir med hjertet og elsker å glede. Men det er en liten skuffelse i hjertet hver gang, når man ikke får noe tilbake. Anonymkode: dcb66...cf4 Så da handler det egentlig ikke bare om at dere synes det er så stas og er så glade i å glede andre likevel...? Jeg er helt ærlig litt lei av folk som snakker så mye om rause de er, hvor mye det gir dem å gjøre ting for andre og at å glede andre er så viktig for dem, for å å være snurt over at de ikke får det samme tilbake. Det er mye jeg kan synes er hyggelig at andre gjør for meg, frivillig og ubedt, men som jeg av ulike grunner ikke gjør tilbake - fordi det koster for mye for meg selv om det er lettvint og lystbetont for dem, fordi jeg rett og slett ikke tenker over det, fordi det skjer andre ting i livet mitt, fordi jeg gjør andre ting for dem som de ikke tenker over eller synes det er naturlig å gjengjelde. En del av disse tingene ville jeg antagelig heller vært foruten hvis jeg visste at de kom med skjulte og uttalte forventninger og krav. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jajakvinne12 Skrevet i går, 16:12 #12 Del Skrevet i går, 16:12 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja jeg er akkurat som deg, elsker å overraske med sånt, påskeegg også, og jeg også gir med hjertet og elsker å glede. Men det er en liten skuffelse i hjertet hver gang, når man ikke får noe tilbake. Ja kanskje jeg må si det på en morsom måte i god tid før neste desember, eller i god tid før påske (ga påskeegg til både han og sønnen i fjor, og sønnen fikk også adventskalender i år). Du får legge litt ekstra vekt på hvilken kalender du ønsker deg til neste år, så kanskje🥰 Anonymkode: dcb66...cf4 Du må si DIREKTE til han at du VIL HA kalender. Menn et enkle skapninger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #13 Del Skrevet 22 timer siden Daria skrev (2 timer siden): Så da handler det egentlig ikke bare om at dere synes det er så stas og er så glade i å glede andre likevel...? Jeg er helt ærlig litt lei av folk som snakker så mye om rause de er, hvor mye det gir dem å gjøre ting for andre og at å glede andre er så viktig for dem, for å å være snurt over at de ikke får det samme tilbake. Det er mye jeg kan synes er hyggelig at andre gjør for meg, frivillig og ubedt, men som jeg av ulike grunner ikke gjør tilbake - fordi det koster for mye for meg selv om det er lettvint og lystbetont for dem, fordi jeg rett og slett ikke tenker over det, fordi det skjer andre ting i livet mitt, fordi jeg gjør andre ting for dem som de ikke tenker over eller synes det er naturlig å gjengjelde. En del av disse tingene ville jeg antagelig heller vært foruten hvis jeg visste at de kom med skjulte og uttalte forventninger og krav. Om du er en som gjør det meste hele tiden og ordner alt for alle. Mannen slipper unna det meste, alle gaver og alt annet gjør du hele tiden, skulle vel bare mangle med noe kalender når du i tilegg sier hvilken du vil ha så slipper hjernen å jobbe med det og?? Lurer på hvorfor mange damer går fra partnerene sine. De skal gjerne ha men ikke løfte en fing selv! Anonymkode: 7b948...fc8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #14 Del Skrevet 21 timer siden Han er tydeligvis ikke "gave" person. Jeg elsker å kjøpe smågaver til kjæresten. Han kjøper ikke like mye, men han lytter til meg og ut av det blå kan jeg få noe stein dyrt jeg har nevnt for lenge siden som ikke hadde slått meg å kjøpe til meg selv. En gave skal komme fra hjertet, ikke fra press. Men for min del høres det litt rart ut at han ikke kjøper en kalender han ikke trenger å lage eller styre med om noe så enkelt og lite vil glede deg. Så da lurer jeg på hvordan han ellers er mht gaver til jul/bursdager eller andre koselige ting han gjør for å glede deg eller vise at han setter pris på deg? Anonymkode: 237a8...a44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #15 Del Skrevet 21 timer siden Synes typen din det er så stas få julekalender? Ville han brydd seg om han ikke fikk kalender? Anonymkode: 517ff...a93 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #16 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): En gave skal komme fra hjertet, ikke fra press. Men for min del høres det litt rart ut at han ikke kjøper en kalender han ikke trenger å lage eller styre med om noe så enkelt og lite vil glede deg. Det er nettopp det, jeg vil jo helst at han skal komme på idéen og ha lyst til å gi for å glede meg, når han vet jeg ønsker meg kalender. Det ødelegger magien litt om jeg skulle sagt rett ut at jeg ønsker meg kalender fra han. Men kanskje jeg må snakke med han litt generelt om det, en gang utenom jul- og påsketider, og si at jeg syns det hadde vært en sånn koselig tradisjon å gi hverandre påskeegg, julekalender og julestrømpe, og se hva han sier til det. Ellers er han egentlig ganske grei på gavefronten til jul og bursdag, ikke noe som gir meg bakoversveis og som gir den veldige overraskelsen, men fine gaver😊 Anonymkode: dcb66...cf4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #17 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Synes typen din det er så stas få julekalender? Ville han brydd seg om han ikke fikk kalender? Anonymkode: 517ff...a93 Begynner å tenke at han kanskje ikke bryr seg så voldsomt, men det er vanskelig å vite, for han hopper ikke i taket av wow-følelsen uansett hvilke gaver han får😄 Anonymkode: dcb66...cf4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå