Gå til innhold

10 ledere i Staskraft fikk 300 mill i bonuser

Stina234

Anbefalte innlegg

Eksport av kraft har blitt en milliardbutikk for staten

Når man leser om at tradere og ledere i Statkraft tar ut enorme beløp i personlige bonuser blir jeg kvalm.  Dette er statlig korrupsjon.

Med gjevne mellomrom dukker det opp historier om eldre enslige som ikke greier å betale strømregningene og blir funnet døde i sine leiligheter

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stina234 skrev (1 time siden):

Eksport av kraft har blitt en milliardbutikk for staten

Når man leser om at tradere og ledere i Statkraft tar ut enorme beløp i personlige bonuser blir jeg kvalm.  Dette er statlig korrupsjon.

Med gjevne mellomrom dukker det opp historier om eldre enslige som ikke greier å betale strømregningene og blir funnet døde i sine leiligheter

Vil du ha kompetente tradere?

Det er dine og mine inntekter vi snakker om. Det er inntekter som ellers må komme fra skatt  av oss som borgere.

Tradere jobber ikke for glansbilder og gode føleleser i hjertene sine; dette er yrkesgruppe som tiltrekker seg mennesker som skal ha sin del av verdiskapningen.  De er griske, og vi vil at de skal være griske for det er VI som kapitalisere mest på det. 

(Vi kan godt ha en diskusjon om hvilken RISIKO profil og hvilket område Statkraft skal trade på, men det er på siden av hvilken kompensasjon man er nødt å forvente å betale for en lønnsom yrkesgruppe.

Hver eneste som dør fordi de ikke klarer betale strømregningen, er mennesker som på ulike måter har falt mellom stoler i samfunnet vårt. det skjer fordi det er hull i samfunnstrukturen vår, og disse hullene kommer av at politikere fronter feile prioriteringer, veldig ofte prioriteringer vi som velgere ønsker. Vi vil ikke ha folk som suller rundt og lever på vår fellesgoder uten å yte, og glemmer at de som er pensjonister og uføre er i samme gruppe som arbeidssky snyltere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er greit at det ikke er noe tak på hvor mye tradere kan tjene. Men da burde det heller ikke være noe bunn på hvor mye de må betale av egen lomme om tradingen går dårlig.

- privatize gains socialize losses

Lenke til kommentar
Del på andre sider

markpe skrev (6 timer siden):

Det er greit at det ikke er noe tak på hvor mye tradere kan tjene. Men da burde det heller ikke være noe bunn på hvor mye de må betale av egen lomme om tradingen går dårlig.

- privatize gains socialize losses

Ingen problem, men da får man ikke diskutere nasjonale interesser.

300 millioner er piss vi i havet knyttet til antall ledere og tradere i Statkraft. 

(Jeg snakker ut av erfaring: jeg fikk et tilbud om å levere kontrakt til et offentlig AS og premissene var latterlig idiotiske. Jeg har holdt meg vekke fra offentlig økonomi siden: de forventer enhjørninger for bryggerhest investeringer…) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært gøy å vite hvor mye han av dem som fikk mest fikk.. hører rykter om over 100 millioner kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Druid skrev (17 timer siden):

Det er dine og mine inntekter vi snakker om. Det er inntekter som ellers må komme fra skatt  av oss som borgere.

Tradere jobber ikke for glansbilder og gode føleleser i hjertene sine; dette er yrkesgruppe som tiltrekker seg mennesker som skal ha sin del av verdiskapningen.  De er griske, og vi vil at de skal være griske for det er VI som kapitalisere mest på det. 

(Vi kan godt ha en diskusjon om hvilken RISIKO profil og hvilket område Statkraft skal trade på, men det er på siden av hvilken kompensasjon man er nødt å forvente å betale for en lønnsom yrkesgruppe.

Hver eneste som dør fordi de ikke klarer betale strømregningen, er mennesker som på ulike måter har falt mellom stoler i samfunnet vårt. det skjer fordi det er hull i samfunnstrukturen vår, og disse hullene kommer av at politikere fronter feile prioriteringer, veldig ofte prioriteringer vi som velgere ønsker. Vi vil ikke ha folk som suller rundt og lever på vår fellesgoder uten å yte, og glemmer at de som er pensjonister og uføre er i samme gruppe som arbeidssky snyltere. 

Tullprat.  Systemet har gått fullstendig av skaftet med bonuser i hundre millioner klassen, Dette er hinsides all fornuft.  Ingenting med hvilken person man får inn i jobben.  Det går ann å tjene veldig godt  uten å miste kontrollen.  Å selge norsk strøm er faktisk ikke særlig vanskelig, EU landene står i kø for å kjøpe vannkraft.

Strømmen tilhører faktisk det noske folk.  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Druid skrev (17 timer siden):

HÆ???????
SKal ikke selge en dritt vi?? eller jo, olje. Vi kan selge olje. Og naturgass?

Så man må altså ha gedigen erfaring med KORRUPSJON, LØGNER og bedrag for å hevde seg i oljetrading ja? Så "vi andre" TJENER MERE som du så fiiiiint og nationalistisk spyr utav deg visst?

Herregud dissa fittelederne er jo søsknene og fetterne og kusinene til Freyer lederne såklart!

Endret av ufiltrert
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...