Gå til innhold

Tåler ingen prevensjon. Flere? Hva gjør dere?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Sist runde var hos overlege gyn på St. Olavs og da var forsøket p-pille uten østrogen. Det gikk fint i 2 mnd før byllene kom i ansiktet. Blødde også tykt og brunt hele veien, ekkelt. Får skikkelig akne.

Er 34 år med 3 barn. Har prøvd p-ring, minipille, flere typer p-piller, spiral (ble værst).. Ønsker ikke kopperspiral og har fått det frarådet pga at jeg har hatt perioder med svært store blødninger under menstruasjon. 

Har hørt om ballerine, er det noen som har hatt samme problematikk men har god erfaring med dette? Blir ikke dette det samme som kopperspiral?

Mannen sier han kan sterilisere seg, men jeg ønsker ikke dette enda da jeg er redd jeg plutselig skal få lyst på en liten atpåklatt.. 😅😅

Tips og råd ønskes 🫶🏻

Anonymkode: d4461...bc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

plutselig skal få lyst på en liten atpåklatt.. 😅😅

Jeg er attpåklatt og IKKE gjør det. Bare ikke gjør det. 
La mannen få sterilisere seg

Anonymkode: 92c6e...0ed

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Han steriliserte seg. Det er så godt å ikke gå på noe. Har ikke gått på noe i snart 20 år. 

Anonymkode: 66a6e...553

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er attpåklatt og IKKE gjør det. Bare ikke gjør det. 
La mannen få sterilisere seg

Anonymkode: 92c6e...0ed

For din opplevelse er jo lik andre sin. 

Anonymkode: d1e43...fc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men dere får bruke kondom da. Hvis du ikke vil at han skal sterilisere seg. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

For din opplevelse er jo lik andre sin. 

Anonymkode: d1e43...fc5

Jeg er å attpåklatt. Jeg sier det til folk jeg å. Ta ungene tettere. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg er atpåklatt og stortrivdes med det.

Til sakens tema, og nå blir jeg sikkert halshugd, men: jeg har brukt ladycomp i ti år. Ingen uhell. Jeg er svært nøye med å måle temperatur til samme tid hver dag, og jeg vet også at temperaturen kan bli forstyrret om jeg sover dårlig, er syk eller har drukket, og tar hensyn til det.

Kobberspiral går ikke, på grunn av blødninger hos meg, og etter to blodpropper på hormonprevensjon, er jeg sterkt frarådet det.

Anonymkode: 43666...6ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tre barn er mer enn nok. Tenk litt på dem også da, ikke bare deg selv. Kjenner få barn som setter pris på søsken som er mye eldre eller yngre enn dem selv, det bare kompliserer ting noe enormt.

Anonymkode: 9658c...f5d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bruker pessar og sæddrepende krem. Det har ingen bivirkninger for hverken ham eller meg. Tar ikke lenger tid å sette inn enn å ta på et kondom. Kjøpte på fertil.no

Anonymkode: 3d8bb...be2

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dedikert deg til å kjenne syklusen din. Det tar tid etter å ha vært på prevensjon fordi det tukler med hormonene dine. 

Studer trusen din. Utfloden forandrer seg ila måneden. Den er med kremete ved eggløsning. 

Når eggløsning er over kjenner man det i energien sin. Den forandrer seg. 

En uke før eggløsning må han slutte å komme inni deg, og helt fram til eggløsning er over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TingelingMom skrev (8 minutter siden):

Dedikert deg til å kjenne syklusen din. Det tar tid etter å ha vært på prevensjon fordi det tukler med hormonene dine. 

Studer trusen din. Utfloden forandrer seg ila måneden. Den er med kremete ved eggløsning. 

En uke før eggløsning må han slutte å komme inni deg, og helt fram til eggløsning er over. 

Utfloden er faktisk ikke kremete ved eggløsning men klar,litt tykk og slimete. Du kan trekke den mellom to fingre 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tåler du ikke prevensjon, kommer du ikke til å tåle graviditet. Alle bivirkningene man opplever på prevensjon, er av samme hormoner man får i graviditet.  

Anonymkode: 62e02...3da

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Tåler du ikke prevensjon, kommer du ikke til å tåle graviditet. Alle bivirkningene man opplever på prevensjon, er av samme hormoner man får i graviditet.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Øøøhm…………. Nei? 😂

Anonymkode: ad81e...eff

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Øøøhm…………. Nei? 😂

Anonymkode: ad81e...eff

øøøh.. jo. Visste du ikke det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Men dere får bruke kondom da. Hvis du ikke vil at han skal sterilisere seg. 

Vi gjør det 😊 Men det hadde vært fint å slippe da det tar litt spontaniteten ut av det 😊

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg er å attpåklatt. Jeg sier det til folk jeg å. Ta ungene tettere. 

Har allerede 9 år mellom 1 og 2, går helt fint det 😊 4 år mellom 2 og 3.

Men det er jo uansett vår sak, nå var spørsmålet rettet mot prevensjon 😊

Tror jeg har funnet ut av det med graviditet etter 3 barn 😅 har plettfri hud under graviditet 😊

TingelingMom skrev (12 minutter siden):

Kjenner både kroppen og syklusen klokkeklart, men jeg er nærmest hyperfertil. Nr 1 er et resultat av graviditet på p-ring, jeg har også en abort som resultat av graviditet på p-pille. De to siste barna er et resultat av 1 ligg på en syklus.

Dette er ikke en metode jeg kan bruke, og dessuten vil jeg helst ligge når jeg har eggløsning 😄

Forøvrig er utfloden helt blank som eggehvite under eggløsning 🫶🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hormonell prevensjon er kunstige hormoner, at kroppen "tror" den er en slags gravid. Å faktisk være gravid kommer helt an på hvordan det faktiske barnet i magen vokser til. 2 graviditeter i samme kropp med få års mellomrom kan være veldig ulike. 

Anonymkode: 3d8bb...be2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å unngå hormonell prevansjon har du jo mange alternativ; pessar, femidom, kondom osv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Hensatt skrev (1 minutt siden):

For å unngå hormonell prevansjon har du jo mange alternativ; pessar, femidom, kondom osv.

Det er jeg klar over, men nå spør jeg om erfaringer fra de som fant alternativer, da spesielt ballerine 😊 Ser forøvrig ikke på pessar eller femidom som et alternativ når man kan bruke kondom, poenget er litt borte.

Evt kanskje noen har prøvd et spesifikt merke av en ppille som fungerte for dem og som jeg ikke har prøvd 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...