Gå til innhold

Folk som har operert seg for å bli noe dem aldri kan bli

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes tittelen på hovedinnlegget er så stygg. Nei, hvis man er født i feil kropp så kan man dessverre aldri bli 100% det kjønnet man føler seg som, eller det kjønnet hjernen har, om du vil. Dette er noe som er veldig vondt for de det gjelder. Noen tar sitt eget liv fordi denne tilstanden er så vond og vanskelig. For meg blir det litt som å gå bort til noen som nettopp har blitt lam og rope "du vil aldri kunne gå igjen". Hjerteløst.

Hvis det er noe de som er født i feil kropp nesten aldri er, så er det forvirret. De er veldig klar over og tydelige på hvem de er, allerede fra ung alder.

Hvis du lurer på noe, så spør på en ordentlig måte. Vær nysgjerrig hvis du ikke forstår noe, heller enn dømmende. Google litt og lær om det. Det gjorde jeg. Det er ikke spesielt vanskelig å forstå.

Ja, det finnes noen som har angret på kjønnskorrigerende behandling. De er ikke i flertall. Kjønnskorrigerende behandling redder liv og øker livskvaliteten betydelig for de aller fleste. Ikke ulikt andre operasjoner, altså.

Anonymkode: 9882f...c98

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du synes ikke synd på transpersoner som går gjennom kjønnskorrigerende behandling.

Sympati eller det å behandle mennesker bra har et minimumskriterie: å akseptere hvem de er. Det inkluderer at du aksepterer hvem de sier de er, også til tross for at du er uenig og mener det er feil. Det koster deg absolutt ingenting.

Når det gjelder det medisinske, så er det noe annet. Det er de som angrer, ja, og de som ikke gjør det. Jeg har en familievenn du aldri hadde trodd var født som jente. Hvis jeg skulle holde en monolog om at vedkommende aldri kunne bytte kjønn og alltid ville være jente, så hadde jeg oppført meg som en dritt.

Så du kan la være å "tenke på disse stakkarne" frem til du har "tenkt litt over" hvordan du omtaler mennesker.

Anonymkode: e1e53...968

Synes  veldig synd på folk som blir lemlestet. Fysisk friske kropper blir operert på og medisinert til å prøve å etterligne noe dem ALDRI kan bli! Det er katastrofalt det dom føregår! Pride og Fri må holdes ansvarlig for mye av dette samt influesere som påvirker unge folk. 

Samfunnet må tilby behandling psykisk- lære folk at dem er født det dem er født som - vær glade dem er fysisk friske.

Anonymkode: 1f207...bb6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Erstatning på bakgrunn av at det er helsevesenet sitt ansvar å utføre riktig behandling. Om en person tror han/hun er født i feil kropp så trenger personen åpenbart psykologisk hjelp! Om ett menneske hadde trodd han/hun var en bil,hus,stein,hest,kommode,kjøleskap etc hadde personen åpenbart fått psykologisk hjelp

Jeg vet at jeg er et kjøleskap, så jeg trenger ikke psykologisk hjelp. 

Anonymkode: a47ea...658

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg synes tittelen på hovedinnlegget er så stygg. Nei, hvis man er født i feil kropp så kan man dessverre aldri bli 100% det kjønnet man føler seg som, eller det kjønnet hjernen har, om du vil. Dette er noe som er veldig vondt for de det gjelder. Noen tar sitt eget liv fordi denne tilstanden er så vond og vanskelig. For meg blir det litt som å gå bort til noen som nettopp har blitt lam og rope "du vil aldri kunne gå igjen". Hjerteløst.

Hvis det er noe de som er født i feil kropp nesten aldri er, så er det forvirret. De er veldig klar over og tydelige på hvem de er, allerede fra ung alder.

Hvis du lurer på noe, så spør på en ordentlig måte. Vær nysgjerrig hvis du ikke forstår noe, heller enn dømmende. Google litt og lær om det. Det gjorde jeg. Det er ikke spesielt vanskelig å forstå.

Ja, det finnes noen som har angret på kjønnskorrigerende behandling. De er ikke i flertall. Kjønnskorrigerende behandling redder liv og øker livskvaliteten betydelig for de aller fleste. Ikke ulikt andre operasjoner, altså.

Anonymkode: 9882f...c98

Tittelen er bare sannheten! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg vet at jeg er et kjøleskap, så jeg trenger ikke psykologisk hjelp. 

Anonymkode: a47ea...658

Åpenbart at du trenger hjelp! Dessverre er det ofte sånn at den det gjelder ikke ser virkeligheten selv! Håper du har god familie og nære venner som kan hjelpe deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...