Gå til innhold

Folk som har operert seg for å bli noe dem aldri kan bli

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tenker på disse stakker forvirra menneskene som har operert bort kjønnsorganer,bryster fått pubertet blokkere/hormoner etc for å prøve å bli ett annet kjønn en det dei er. Noe som er totalt umulig. Å endre kjønn på ett menneske er like umulig som å endre alder på ett menneske.

Hvor lenge tror dere det går før helsemyndighetene og staten forøvrig blir saksøkt og erstatninger til offerne må begynne å deles ut? Kommer til å bli enn enorm oppvask, der lobotomerings tidene blir barnemat iforhold.

Anonymkode: 1f207...bb6

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette har allerede begynt. Flere som angrer så har begynt å stå frem.

Ingen kan endre kjønn! 

Endret av provhekk86
  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flere som har satt i gang søksmål allerede, de som står frem og angrer begynner og å synes. Jeg kjenner ikke til konkrete erstatninger. Antagelig eller forhåpentlig er et flertall av de som har "tatt skrittet" fornøyd med det.  Jeg kjenner til et tilfelle der personen returnerte til sitt tidligere kjønn hvor etter min oppfatning personen ser ut til å ha det bedre nå men de mest interessante svarene er vel de som kommer rett fra kilden. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teoretisk sett skrev (1 time siden):

Det er flere som har satt i gang søksmål allerede, de som står frem og angrer begynner og å synes. Jeg kjenner ikke til konkrete erstatninger. Antagelig eller forhåpentlig er et flertall av de som har "tatt skrittet" fornøyd med det.  Jeg kjenner til et tilfelle der personen returnerte til sitt tidligere kjønn hvor etter min oppfatning personen ser ut til å ha det bedre nå men de mest interessante svarene er vel de som kommer rett 

Helt utrolig det som skjer fortiden!  Galskapen med kjønnsoperasjoner vil forhåpentligvis bli ulovlig en gang! Da blir det mange som må stilles til ansvar. Myndigheter, helsepersonell etc. Lemlestelse/kirurgi av fysisk friske kropper bør kvalifisere til maksimum straff! 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva får man erstatning på bakgrunn av? De får vel dekket reversering av staten?

Anonymkode: f08f9...77d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva får man erstatning på bakgrunn av? De får vel dekket reversering av staten?

Reversering er ikke mulig i dei fleste tilfeller. Flere som amputerer seg mellom beina og brystene.

Kroppene er og ødelagt av hormoner, spesielt dei som har fått pubertet blokkere, som ikke har gjennomgått pubertet. Kroppens organer vil aldri fungere optimalt ihenhold til en voksen kropp. Det samme med metaliteten. Lurer på hva gjennomsnittlig levealder vil bli... rett å slett horribelt. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tenker på disse stakker forvirra menneskene som har operert bort kjønnsorganer,bryster fått pubertet blokkere/hormoner etc for å prøve å bli ett annet kjønn en det dei er. Noe som er totalt umulig. Å endre kjønn på ett menneske er like umulig som å endre alder på ett menneske.

Hvor lenge tror dere det går før helsemyndighetene og staten forøvrig blir saksøkt og erstatninger til offerne må begynne å deles ut? Kommer til å bli enn enorm oppvask, der lobotomerings tidene blir barnemat iforhold.

Det som aldri snakkes om, er alle smertene, bivirkningene og ubehaget de fleste av dem får etter disse inngrepene. Alt roses opp i skyene, alt er sååå enkelt, sååå fint og sååå inkluderende. 

Anonymkode: bd597...66c

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reversering er ikke mulig i dei fleste tilfeller. Flere som amputerer seg mellom beina og brystene.

Kroppene er og ødelagt av hormoner, spesielt dei som har fått pubertet blokkere, som ikke har gjennomgått pubertet. Kroppens organer vil aldri fungere optimalt ihenhold til en voksen kropp. Det samme med metaliteten. Lurer på hva gjennomsnittlig levealder vil bli... rett å slett horribelt. 

Erstatning på bakgrunn av at det er helsevesenet sitt ansvar å utføre riktig behandling. Om en person tror han/hun er født i feil kropp så trenger personen åpenbart psykologisk hjelp! Om ett menneske hadde trodd han/hun var en bil,hus,stein,hest,kommode,kjøleskap etc hadde personen åpenbart fått psykologisk hjelp

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det som aldri snakkes om, er alle smertene, bivirkningene og ubehaget de fleste av dem får etter disse inngrepene. Alt roses opp i skyene, alt er sååå enkelt, sååå fint og sååå inkluderende. 

Stemmer det. Har en kollega som opererte seg fra mann til kvinne. Etter operasjoner på stemmebånd kan vedkommende ikke snakke forståelig lenger..

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pasientskadeerstatning tar vel ikke høyde for sånt når det ikke foreligger økonomisk tap? Jeg har fått hormoner på annet grunnlag og fikk ikke dekket noe annet en en ekstremt liten hårerstatning(liten fordi jeg ikke hadde råd til mer).

Erstatning på bakgrunn av at det er helsevesenet sitt ansvar å utføre riktig behandling. Om en person tror han/hun er født i feil kropp så trenger personen åpenbart psykologisk hjelp! Om ett menneske hadde trodd han/hun var en bil,hus,stein,hest,kommode,kjøleskap etc hadde personen åpenbart fått psykologisk hjelp

De må jo gjennomgå psykologisk evaluering først. Den er ganske omfattende også etter hva jeg har hørt.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Stemmer det. Har en kollega som opererte seg fra mann til kvinne. Etter operasjoner på stemmebånd kan vedkommende ikke snakke forståelig lenger..

For å ikke snakke om det som skjer med underlivet. En vagina som er laget av "penisrester", har ingen fuktighet i seg selv. Å ha sex med en slik vagina fører ofte til store smerter, og man tørker ut flere ganger per dag ellers - må bruke fuktighetskremer og lignende for å kunne gå, stå og sitte. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pasientskadeerstatning tar vel ikke høyde for sånt når det ikke foreligger økonomisk tap? Jeg har fått hormoner på annet grunnlag og fikk ikke dekket noe annet en en ekstremt liten hårerstatning(liten fordi jeg ikke hadde råd til mer).

De må jo gjennomgå psykologisk evaluering først. Den er ganske omfattende også etter hva jeg har hørt.

Blir man ufør som følge av smerter/sideeffekter av operasjonene, så har man jo fått økonomisk tap.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir man ufør som følge av smerter/sideeffekter av operasjonene, så har man jo fått økonomisk tap.

Ja, det er klart. Mener hovedsaklig de som "bare" angrer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

For å ikke snakke om det som skjer med underlivet. En vagina som er laget av "penisrester", har ingen fuktighet i seg selv. Å ha sex med en slik vagina fører ofte til store smerter, og man tørker ut flere ganger per dag ellers - må bruke fuktighetskremer og lignende for å kunne gå, stå og sitte. 

Og man må faktisk fortsette å stikke noe inn der jevnlig for at det ikke skal gro igjen.. En kunstig laget vagina er jo ikke en vagina, men et sår.

Anonymkode: a24e2...2fd

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Skal visst lukte helt forferdelig råttent og🤢 dei må ha innlegg med lukt for å ikke gå rundt å lukte råttent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Og man må faktisk fortsette å stikke noe inn der jevnlig for at det ikke skal gro igjen.. En kunstig laget vagina er jo ikke en vagina, men et sår.

Anonymkode: a24e2...2fd

Skal visst lukte helt forferdelig råttent og🤢 dei må ha innlegg med lukt for å ikke gå rundt å lukte råttent.

Dette kunne vært et interessant tema å diskutere, hadde det ikke vært for innlegg som åpenbart er skrevet av personer med null kunnskap om emnet. 
Dette blir for dumt. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Batteri skrev (13 minutter siden):

Dette kunne vært et interessant tema å diskutere, hadde det ikke vært for innlegg som åpenbart er skrevet av personer med null kunnskap om emnet. 
Dette blir for dumt. 

Du med stor kunnskap om temaet - kan du opplyse oss dumme mennesker hvilke av disse påstandene som er feil? Penishuden mangler evnen til å lage fuktighet, slik innsiden av vaginaen har. Det sier seg selv at man får utfordringer i form av lukt, sår og tørrhet når innsiden av vagina er knusktørr og må fuktes utenfra. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det aller verste er at folk blir presset også, og barn til og med, dette er helt ille.
Jeg kan virkelig ikke se det som en løsning. Det jeg ser som problemet er at det ikke er noe særlig aksept for å være en "mannete" kvinne eller en "damete" mann. Om man bare kunne være seg selv ville det vel ikke vært noe problem? Ta David Bowie's androgyne image som var veldig ekstremt da han var ung, det er ikke mange som kan gjøre noe sånt uten å bli sosialt utfryst, eller enda verre, drept. Jeg tenker aksept av folk sånn som de er er en mangelvare dessverre, så man må inn i en boks: Mann eller kvinne. Det er tragisk.

Her er er en norsk mann som snakker om sin "detransitioning", altså han har gått tilbake til å leve som sitt opprinnelige kjønn: 

Og her er en trailer til en film om en Navajo-gutt som ble drept for å være damete. I hans kultur var det helt akseptert å være androgyn, de ble kalt for "two spirit people", fordi det kunne se ut som om de hadde to sjeler i samme kropp: 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du synes ikke synd på transpersoner som går gjennom kjønnskorrigerende behandling.

Sympati eller det å behandle mennesker bra har et minimumskriterie: å akseptere hvem de er. Det inkluderer at du aksepterer hvem de sier de er, også til tross for at du er uenig og mener det er feil. Det koster deg absolutt ingenting.

Når det gjelder det medisinske, så er det noe annet. Det er de som angrer, ja, og de som ikke gjør det. Jeg har en familievenn du aldri hadde trodd var født som jente. Hvis jeg skulle holde en monolog om at vedkommende aldri kunne bytte kjønn og alltid ville være jente, så hadde jeg oppført meg som en dritt.

Så du kan la være å "tenke på disse stakkarne" frem til du har "tenkt litt over" hvordan du omtaler mennesker.

Anonymkode: e1e53...968

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest bortkasta er parterapi. 

Anonymkode: d5b2f...cc3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...