AnonymBruker Skrevet i går, 09:36 #1 Del Skrevet i går, 09:36 Skal prøve pinnekjøtt, for to. Hvor stor kjele trenger jeg, altså hvor mange liter kjele? Anonymkode: 5591b...ac4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet i går, 09:49 #2 Del Skrevet i går, 09:49 Jeg hadde tatt en gryte på rundt 6 liter. Om dere har 1kg tørt pinnekjøtt (gode porsjoner), så får det passe med plass i en 6liter stor gryte. Heller for stor, enn for liten, da kjøttstykkene kan være vanskelige å plassere i en mindre gryte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 19:29 #3 Del Skrevet i går, 19:29 Jeg damper alltid i 10-liters kasserolle, uansett om jeg damper 1 eller 5 kg. Anonymkode: 1a880...e92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #4 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (15 timer siden): Skal prøve pinnekjøtt, for to. Hvor stor kjele trenger jeg, altså hvor mange liter kjele? Anonymkode: 5591b...ac4 Hva er den største gryten du har da? Skal du bruke bjørkepinner eller metallrist i bunnen? Metallristen trenger mer plass, bjørkepinnene lager annen smak. ❗Mer info=bedre svar. Anonymkode: fafe5...bc6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #5 Del Skrevet 15 timer siden Daisy-love skrev (22 timer siden): Jeg hadde tatt en gryte på rundt 6 liter. Om dere har 1kg tørt pinnekjøtt (gode porsjoner), så får det passe med plass i en 6liter stor gryte. Heller for stor, enn for liten, da kjøttstykkene kan være vanskelige å plassere i en mindre gryte. Takk for svar, har en på 5,6 L, mulig litt snau den da. Anonymkode: 5591b...ac4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #6 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg damper alltid i 10-liters kasserolle, uansett om jeg damper 1 eller 5 kg. Anonymkode: 1a880...e92 Takk for svar, den største jeg har er 5,6L, kanskje kjøpe større da. Anonymkode: 5591b...ac4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #7 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hva er den største gryten du har da? Skal du bruke bjørkepinner eller metallrist i bunnen? Metallristen trenger mer plass, bjørkepinnene lager annen smak. ❗Mer info=bedre svar. Anonymkode: fafe5...bc6 Den største jeg har er 5,6L. Jeg vet ikke enda om jeg skal ha rist eller pinner. Anonymkode: 5591b...ac4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #8 Del Skrevet 14 timer siden Må kjelen være helt tett, altså ikke slippe ut damp? Anonymkode: 5591b...ac4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meowmere Skrevet 14 timer siden #9 Del Skrevet 14 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (5 timer siden): Må kjelen være helt tett, altså ikke slippe ut damp? Anonymkode: 5591b...ac4 Nei. Ingen kjeler er 100% tette. En med helt vanlig lokk holder. Endret 9 timer siden av Meowmere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #10 Del Skrevet 13 timer siden Meowmere skrev (1 time siden): Nei. Ingen kjeler er 100% tette. En helt vanlig lokk holder. Takk for svar Anonymkode: 5591b...ac4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 9 timer siden #11 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Takk for svar, har en på 5,6 L, mulig litt snau den da. Anonymkode: 5591b...ac4 Om du ser litt på bitene når du kjøper og heller kjøper en pakke med flere mindre biter, så er det lettere å få til litt Tetris i gryten og få plass likevel. Bare pass på at alt får godt med damp, og blir ordentlig trekt. Om du holder deg til én kilo også, og ikke tar godt i med nærmere halvannen så tror jeg det vil gå altså. Om du ikke noen gang ellers trenger så stor gryte, så hadde jeg prøvd å få det til, eventuelt spurt om å låne av noen. Har ikke så stor gryte nå jeg heller, men skal bort i julen, og hadde jeg hatt og en nabo spurte i en nabolagsgruppe om å låne av noen, så hadde jeg mer enn gjerne lånt ut. Pinnekjøttet blir normalt kokt i noen andres gryter her, og da i ulike størrelser etter hvor mange vi er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #12 Del Skrevet 3 timer siden Har mange ganger brukt kjele på 5 liter til mer enn 1kg pinnekjøtt. Kanskje 1,5 kg. Bruker som oftest å ha rist i bunnen og ikke pinner. Fungerer fint det, men må av og til stable pinnekjøttet rett. Min mor har flere ganger brukt aluminiumsfolie som lokk om hun ikke får lokket på pinnekjøttkjelen. Anonymkode: d68ba...336 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå