AnonymBruker Skrevet i går, 09:36 #1 Del Skrevet i går, 09:36 Skal prøve pinnekjøtt, for to. Hvor stor kjele trenger jeg, altså hvor mange liter kjele? Anonymkode: 5591b...ac4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet i går, 09:49 #2 Del Skrevet i går, 09:49 Jeg hadde tatt en gryte på rundt 6 liter. Om dere har 1kg tørt pinnekjøtt (gode porsjoner), så får det passe med plass i en 6liter stor gryte. Heller for stor, enn for liten, da kjøttstykkene kan være vanskelige å plassere i en mindre gryte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #3 Del Skrevet 19 timer siden Jeg damper alltid i 10-liters kasserolle, uansett om jeg damper 1 eller 5 kg. Anonymkode: 1a880...e92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #4 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (15 timer siden): Skal prøve pinnekjøtt, for to. Hvor stor kjele trenger jeg, altså hvor mange liter kjele? Anonymkode: 5591b...ac4 Hva er den største gryten du har da? Skal du bruke bjørkepinner eller metallrist i bunnen? Metallristen trenger mer plass, bjørkepinnene lager annen smak. ❗Mer info=bedre svar. Anonymkode: fafe5...bc6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #5 Del Skrevet 6 timer siden Daisy-love skrev (22 timer siden): Jeg hadde tatt en gryte på rundt 6 liter. Om dere har 1kg tørt pinnekjøtt (gode porsjoner), så får det passe med plass i en 6liter stor gryte. Heller for stor, enn for liten, da kjøttstykkene kan være vanskelige å plassere i en mindre gryte. Takk for svar, har en på 5,6 L, mulig litt snau den da. Anonymkode: 5591b...ac4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #6 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg damper alltid i 10-liters kasserolle, uansett om jeg damper 1 eller 5 kg. Anonymkode: 1a880...e92 Takk for svar, den største jeg har er 5,6L, kanskje kjøpe større da. Anonymkode: 5591b...ac4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #7 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hva er den største gryten du har da? Skal du bruke bjørkepinner eller metallrist i bunnen? Metallristen trenger mer plass, bjørkepinnene lager annen smak. ❗Mer info=bedre svar. Anonymkode: fafe5...bc6 Den største jeg har er 5,6L. Jeg vet ikke enda om jeg skal ha rist eller pinner. Anonymkode: 5591b...ac4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #8 Del Skrevet 6 timer siden Må kjelen være helt tett, altså ikke slippe ut damp? Anonymkode: 5591b...ac4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meowmere Skrevet 6 timer siden #9 Del Skrevet 6 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (5 timer siden): Må kjelen være helt tett, altså ikke slippe ut damp? Anonymkode: 5591b...ac4 Nei. Ingen kjeler er 100% tette. En med helt vanlig lokk holder. Endret 1 time siden av Meowmere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #10 Del Skrevet 5 timer siden Meowmere skrev (1 time siden): Nei. Ingen kjeler er 100% tette. En helt vanlig lokk holder. Takk for svar Anonymkode: 5591b...ac4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 1 time siden #11 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Takk for svar, har en på 5,6 L, mulig litt snau den da. Anonymkode: 5591b...ac4 Om du ser litt på bitene når du kjøper og heller kjøper en pakke med flere mindre biter, så er det lettere å få til litt Tetris i gryten og få plass likevel. Bare pass på at alt får godt med damp, og blir ordentlig trekt. Om du holder deg til én kilo også, og ikke tar godt i med nærmere halvannen så tror jeg det vil gå altså. Om du ikke noen gang ellers trenger så stor gryte, så hadde jeg prøvd å få det til, eventuelt spurt om å låne av noen. Har ikke så stor gryte nå jeg heller, men skal bort i julen, og hadde jeg hatt og en nabo spurte i en nabolagsgruppe om å låne av noen, så hadde jeg mer enn gjerne lånt ut. Pinnekjøttet blir normalt kokt i noen andres gryter her, og da i ulike størrelser etter hvor mange vi er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå