AnonymBruker Skrevet 3. desember 2024 #1 Del Skrevet 3. desember 2024 Vært på førstegangsintervju og dermed blitt invitert til et andregangsintervju i går. Der hadde arbeidsgiveren ei LANG liste med typiske spørsmål som feks. beskriv deg selv med 3 ord, hva kan du bli bedre på og hvorfor skal vi ansette deg etc. Trodde det var litt utgått å stille slike spørsmål, da men uansett kommer med mye svada, men den gang ei. Følte meg helt utkjørt etter å ha svart «20 typiske spørsmål du får på et jobbintervju». Dette er for en ganske kjent og anerkjent selskap i landet, så ble litt paff av at intervjuet ble slik.. Spent om jeg får jobben 🫣 Anonymkode: 75192...5ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frøken bra nok Skrevet 3. desember 2024 #2 Del Skrevet 3. desember 2024 Så kva spørsmål skulle dei heller ha spurt, for å bli kjent med deg og kven du er som person på ca 30 minutt? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2024 #3 Del Skrevet 3. desember 2024 Utdatert? Nei. Det fungerer, og det gjør det lettere å sammenlikne kandidater Anonymkode: 5b80b...898 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OffTheBlock Skrevet 3. desember 2024 #4 Del Skrevet 3. desember 2024 Helt enig med deg, det der er utdatert. I dagens arbeidsmarked er det ingen grunn til at arbeidsgiverne skal være så ensidig fokusert i intervjuer. Om ikke en potensiell ny arbeidsgiver er opptatt av å fortelle meg hva DE kan by på, hva de tenker de kan bli bedre på og hvordan de praktiserer ledelse, tenker meg rett og slett om en ekstra gang før jeg tar jobben. Så må jo også jobbsøker by på et selv, selvsagt, men det gjøres vel best uten den smørbrødlista du fikk der, TS 🙈 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2024 #5 Del Skrevet 3. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Utdatert? Nei. Det fungerer, og det gjør det lettere å sammenlikne kandidater Anonymkode: 5b80b...898 frøken bra nok skrev (2 minutter siden): Så kva spørsmål skulle dei heller ha spurt, for å bli kjent med deg og kven du er som person på ca 30 minutt? Flere av spørsmålene ble stilt på 1. gangsintervjuet, så jeg synes det vitner litt om at arbeidsgiveren egentlig ikke vet hva de egentlig ønsker å spørre om, så de har bare hentet ei liste med typiske spørsmål fra Internett. Hadde jo holdt med det ene intervjuet når de samme spørsmålene dukker opp igjen. Anonymkode: 75192...5ec 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2024 #6 Del Skrevet 3. desember 2024 OffTheBlock skrev (1 minutt siden): Helt enig med deg, det der er utdatert. I dagens arbeidsmarked er det ingen grunn til at arbeidsgiverne skal være så ensidig fokusert i intervjuer. Om ikke en potensiell ny arbeidsgiver er opptatt av å fortelle meg hva DE kan by på, hva de tenker de kan bli bedre på og hvordan de praktiserer ledelse, tenker meg rett og slett om en ekstra gang før jeg tar jobben. Så må jo også jobbsøker by på et selv, selvsagt, men det gjøres vel best uten den smørbrødlista du fikk der, TS 🙈 Jeg er helt enig med deg! Jeg har jo tydeligvis klart å «selge» meg godt nok inn for å bli invitert til et nytt intervju, og når jeg kommer dit, så kommer 70% av de samme spørsmålene på nytt, så blir man litt sånn «blæ» 🥹 Anonymkode: 75192...5ec 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2024 #7 Del Skrevet 3. desember 2024 frøken bra nok skrev (13 minutter siden): Så kva spørsmål skulle dei heller ha spurt, for å bli kjent med deg og kven du er som person på ca 30 minutt? de burde stilt relevante spørsmål ang stillingen, typ hvordan ville du løst denne problemstillingen, hva er lean for deg, bruker du kaizen i din hverdag (Eller andre metoder som kan være nyttige i stillingen) mer konkret rettet mot jobben du skal inn i formet mot det de ønsker oppnå i stillingen. Anonymkode: cda9e...d0d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frøken bra nok Skrevet 3. desember 2024 #8 Del Skrevet 3. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Flere av spørsmålene ble stilt på 1. gangsintervjuet, så jeg synes det vitner litt om at arbeidsgiveren egentlig ikke vet hva de egentlig ønsker å spørre om, så de har bare hentet ei liste med typiske spørsmål fra Internett. Hadde jo holdt med det ene intervjuet når de samme spørsmålene dukker opp igjen. Anonymkode: 75192...5ec Det, eller så har dei gjort dette så mange gonger at dei har erfaring at reaksjonane/svara dei mottek gjev dei svara dei treng? Det er lettare å samanlikne svara med dei andre når det er meir generelle spørsmål. Og nokre er ganske stressa på fyrste runden, at dei kan gje andre svar på runde to. Samt DU kan og gjere det til at det blir meir ei samtale enn spørsmål. For om du berre svarar kort og presist på det dei spør om, så må dei komme med generaliserande spørsmål. Snakk heller laust og ledig, samt putt inn svar på ting du veit dei ynskjer å høre om. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frøken bra nok Skrevet 3. desember 2024 #9 Del Skrevet 3. desember 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): de burde stilt relevante spørsmål ang stillingen, typ hvordan ville du løst denne problemstillingen, hva er lean for deg, bruker du kaizen i din hverdag (Eller andre metoder som kan være nyttige i stillingen) mer konkret rettet mot jobben du skal inn i formet mot det de ønsker oppnå i stillingen. Anonymkode: cda9e...d0d Me veit jo ingenting om kor mange som har vært inne til intervju eller til runde to. TS seier det er eit sort firma, og dei siste rundane eg var inn i den type intervju så er det så mange inn at dei må vera generaliserande fram til for min del runde 3/4. I sparebank 1 var eg inn på 5 rundar🤪 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2024 #10 Del Skrevet 3. desember 2024 frøken bra nok skrev (49 minutter siden): Me veit jo ingenting om kor mange som har vært inne til intervju eller til runde to. TS seier det er eit sort firma, og dei siste rundane eg var inn i den type intervju så er det så mange inn at dei må vera generaliserande fram til for min del runde 3/4. I sparebank 1 var eg inn på 5 rundar🤪 Det synes jeg er misbruk av folks tid. Greit nok hvis en faktisk får jobben, men ellers… Anonymkode: f45ce...8ed 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2024 #11 Del Skrevet 3. desember 2024 frøken bra nok skrev (56 minutter siden): Me veit jo ingenting om kor mange som har vært inne til intervju eller til runde to. TS seier det er eit sort firma, og dei siste rundane eg var inn i den type intervju så er det så mange inn at dei må vera generaliserande fram til for min del runde 3/4. I sparebank 1 var eg inn på 5 rundar🤪 5 runder? Blir som den gangen min bror ble kaldt innpå 3 runde og fikk en stor case med seg hjem han måtte løse. Anonymkode: e96df...07a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2024 #12 Del Skrevet 3. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vært på førstegangsintervju og dermed blitt invitert til et andregangsintervju i går. Der hadde arbeidsgiveren ei LANG liste med typiske spørsmål som feks. beskriv deg selv med 3 ord, hva kan du bli bedre på og hvorfor skal vi ansette deg etc. Trodde det var litt utgått å stille slike spørsmål, da men uansett kommer med mye svada, men den gang ei. Følte meg helt utkjørt etter å ha svart «20 typiske spørsmål du får på et jobbintervju». Dette er for en ganske kjent og anerkjent selskap i landet, så ble litt paff av at intervjuet ble slik.. Spent om jeg får jobben 🫣 Anonymkode: 75192...5ec Målet er ikke hva du svarer. Målet er å finne ut om du takler situasjonene, kan reflektere rundt spørsmålene og bli bedre kjent med deg. frøken bra nok skrev (1 time siden): I sparebank 1 var eg inn på 5 rundar🤪 Skulle hatt jævla lyst på en jobb, om jeg skulle giddet fem runder.. Anonymkode: eb18f...4b3 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2024 #13 Del Skrevet 3. desember 2024 frøken bra nok skrev (2 timer siden): Me veit jo ingenting om kor mange som har vært inne til intervju eller til runde to. TS seier det er eit sort firma, og dei siste rundane eg var inn i den type intervju så er det så mange inn at dei må vera generaliserande fram til for min del runde 3/4. I sparebank 1 var eg inn på 5 rundar🤪 Har hørt om 1, 2 og 3. gangsintervju, men 5 intervjuer er jo helt sykt? Må jo krevd enorme ressurser hvis de satt igjen med flere kandidater. Anonymkode: 75192...5ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frøken bra nok Skrevet 8. desember 2024 #14 Del Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 3.12.2024 den 11.02): 5 runder? Blir som den gangen min bror ble kaldt innpå 3 runde og fikk en stor case med seg hjem han måtte løse. Anonymkode: e96df...07a AnonymBruker skrev (På 3.12.2024 den 11.21): Målet er ikke hva du svarer. Målet er å finne ut om du takler situasjonene, kan reflektere rundt spørsmålene og bli bedre kjent med deg. Skulle hatt jævla lyst på en jobb, om jeg skulle giddet fem runder.. Anonymkode: eb18f...4b3 AnonymBruker skrev (På 3.12.2024 den 12.22): Har hørt om 1, 2 og 3. gangsintervju, men 5 intervjuer er jo helt sykt? Må jo krevd enorme ressurser hvis de satt igjen med flere kandidater. Anonymkode: 75192...5ec Dette var ein veldig spesiell trainee stilling, som ga deg innføring i høgare stillingar i sparebank 1. Dei hadde over 300 søkerar, og på siste runde så var me igjen 4. Fyste runden var eit hurtig intervju, der me blei intervjua i grupper. Runde to var å vise korleis me samarbeida med andre (f.eks. bygde lego, der ein satt med brikkene og den andre med bruksanvisninga og satt rygg mot rygg😂) Runde 3 var litt meir djupare intervju. På runde 4 så måtte me lage ein reklamefilm av oss sjølve og kvifor me ville ha jobben. Og me blei testa på stress. Så satt me på ein siste runde og hadde djubde intervju. Eg blei innstilt som nr 2 for eg var i alderen der kvinner fekk barn (ja veit det ikkje er lov, men han som intervjua meg sa det i gangen etter mens han fulgte meg ut. Ironien lenge leve er at jenta som fikk jobben allerede forsøkte å få ungar og var gravid nokre månadar seinare! Og eg er fortsatt barnelaus😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #15 Del Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 3.12.2024 den 11.21): Målet er ikke hva du svarer. Målet er å finne ut om du takler situasjonene, kan reflektere rundt spørsmålene og bli bedre kjent med deg. Skulle hatt jævla lyst på en jobb, om jeg skulle giddet fem runder.. Anonymkode: eb18f...4b3 Føler det er blitt normen. Fem runder med intervju, så får du en hjemmeoppgave som du skal bruke én hel satans uke på å lage, og så bare dropper de deg uten å gi noen som helst tilbakemelding. Anonymkode: c1666...1bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå