Gå til innhold

Hvem skal man stole på av legene?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når ene legen skriver ut en medisin i stor dose selv om man ble syk av så stor dose sist og legen var klar over det, og andre legen får bakoversveis og reduserer dosen til en tredjedel?! Og dette skjer to ganger med ulike leger? Skjønner ikke hvordan det kan være så ulik praksis, spesielt ikke når begge legene vet godt at det ikke gikk bra forrige gang. Jeg vet jo hvem jeg stoler på av de, men blir litt rystet av sånne hendelser. For man skal jo kunne stole på at medisinen man får forskrevet er riktig? Sist ble det innleggelse på sykehus med skyhøye kaliumverdier, kjempeskummelt.

Anonymkode: 3cce2...a67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er noen av disse spesialister? Ville stolt på han som respekterte forrige hendelse. Uansett bedre å starte lavt og gå opp om det tåles bedre nå.

Anonymkode: 8c8be...284

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er noen av disse spesialister? Ville stolt på han som respekterte forrige hendelse. Uansett bedre å starte lavt og gå opp om det tåles bedre nå.

Anonymkode: 8c8be...284

Begge er spesialister innen samme fagfelt. Synes også det gir mer mening å starte lavt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville stolt på den du føler kjenner til deg og historikken din best.

Det virker som om det kan ha gått for raskt i svingene hos han som skriver ut den store dosen. Med forbehold om at det kan være faktorer her vi ikke kjenner til. 

Anonymkode: 0ded1...e80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Ville stolt på den du føler kjenner til deg og historikken din best.

Det virker som om det kan ha gått for raskt i svingene hos han som skriver ut den store dosen. Med forbehold om at det kan være faktorer her vi ikke kjenner til. 

Anonymkode: 0ded1...e80

Ja, jeg skjønner ikke helt hva som har skjedd. Opplyste veldig tydelig om hva som skjedde sist, men det ble åpenbart ikke lyttet til. Det er et annet medikament denne gangen, men med samme funksjon, men likevel mener jo legen "min" at dosen som ble forskrevet først var alt for høy. På telefonkonsultasjon sa han rett ut at han var veldig glad jeg ikke hadde kommet i gang med medisinen ennå, pga. leveringstid hos apoteket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stoler ikke på en eneste lege, har ingen gode erfaringer.

Anonymkode: 38a57...a3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...