Gå til innhold

Svarer ikke på meldinge

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bare kjøp noe, eller la være. Her har vi for lengst blitt enige om å ikke gi gaver 

Anonymkode: c2ce6...33c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde latt være å ta kontakt.  Hun spiller kostbar, og er sikkert sjalu på deg. 

Anonymkode: acc98...19b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet man kan "blokkere" venner på messenger? Altså at man ikke får varsel når bestemte personer spammer innboksen?

Anonymkode: 148fa...c30

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.12.2024 den 8.41):

Jeg har ei kusine som er ofte på fb. Hun legger ofte ut ting der også, så jeg vet hun evt ser mine mld.

Nå er det 2 døgn siden jeg sendte en mld om julegave ønsker. Hun har ennå ikke svart.

Dette er ikke første gangen hun drøyer veldig lenge med å svare. Jeg har spurt henne hvorfor hun ikke svarer på flere timer og døgn. Unnskyldningen er at hun har ikke sett at jeg har sendt mld, noe som er bare tull. Dette vet jeg fordi hun skriver til andre familiemedlemmer på messenger og da bør hun se at mld fra meg også ligger der.

Anonymkode: b17c2...7eb

Det trenger ikke være tull. Hvis man har fb åpen i bakgrunden kan nye meldinger bli bli regnet som sett med det samme.  

Men uansett, du er visst ikke helt i vater.. 

Anonymkode: 4d84c...43b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første bør du slutte å bruke begrep som «gaslighting» når du tydeligvis ikke forstår hva det betyr.

For det andre kan du la være å lage drama om julegaveønsker. Får du ikke svar, så får du enten finne på en gave selv eller la være å gi gave. 

Anonymkode: e64c8...052

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Siden det er akseptert å ikke svare på meldinger så behøver jo ikke jeg svare henne raskt heller. Blir det spørsmål fra henne om det så kan jeg jo henvise til hennes egen respons.

Ikke nok med at du er intens, så er du også manipulativ. «Hvis ikke hun gjør svarer innen da, så kjører jeg samme taktikk». Forstår du ikke selv hvor idiotisk det er å holde på med slike trusler? Det er du som er den tapende part her. Truer med å ikke svare, fordi at hun bruker flere timer og dager på å svare på en melding.

Anonymkode: ae28d...ae6

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.12.2024 den 20.25):

Stalker? Nei, jeg gjør ikke det. Jeg ser jo hva hun legger ut av «kloke ord» opptil flere ganger daglig. Derfor er hun jo på fb og messenger. Derav så ser hun mld fra meg også.

Jeg synes ikke jeg har urealistiske forventninger på å få ett svar. Det har i flere tilfeller tatt flere dager før hun svarer. Jeg synes det er respektløst.

Jeg skjønner at de fleste som har svart trur jeg maser og er intens, men det er jeg ikke. Dere får bare fortsette å tru det 🥲

Å ha forventninger til andre er planlagte skuffelser, alt er relativt og man ser ting forskjellig. Jeg synes for eksempel det er respektløst å sette deg selv i en slik opphøyd posisjon at du er den som skal bestemme og definere rammene og vilkårene rundt deres felles kommunikasjon. I tillegg, basert på hva du mener er realistisk å forvente, føler du deg også berettiget til å komme med en negativ karakteristikk av henne. Litt sånn martyr-manipulering i god gammaldags stil. Jeg er 100% sikker på at hun er klar over dine forventninger på hennes vegne, og forbeholder seg retten til selv å bestemme når det passer henne å svare.

Og legge vekk forventninger du måtte ha på andres vegne kan åpne døren for de fineste relasjonene du kan tenke deg!

Hvis selvtilliten din er avhengig av å plassere andre lavt for å føle deg bedre selv så kan du ønske deg kognitiv terapi i julegave av kusinen din, for eksempel? 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.12.2024 den 20.25):

Stalker? Nei, jeg gjør ikke det. Jeg ser jo hva hun legger ut av «kloke ord» opptil flere ganger daglig. Derfor er hun jo på fb og messenger. Derav så ser hun mld fra meg også.

Jeg synes ikke jeg har urealistiske forventninger på å få ett svar. Det har i flere tilfeller tatt flere dager før hun svarer. Jeg synes det er respektløst.

Jeg skjønner at de fleste som har svart trur jeg maser og er intens, men det er jeg ikke. Dere får bare fortsette å tru det 🥲

Da er det et annet alternativ, hun ønsker ikke kontakt med deg. Annet enn på sine premisser. 

Gi faen i henne en stund da, se hva som skjer. 

Anonymkode: 91d56...480

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hadde jeg enkelt og greit bare ikke sendt henne flere meldinger:) Hun virker ikke til å være noe særlig interessert i å ha kontakt  med deg, dessverre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er typen som ikke alltid orker svare på meldinger fra litt mer perifere venner med en gang. Spesielt når det kreves en innledende hilsen, høflig og utdypende svar. Da kan det fort gå en uke før Jeg skriver fordi jeg glemmer det litt underveis eller ikke orker når jeg kommer på det. Har ingenting med de som skriver til meg å gjøre 

Anonymkode: 9232d...fa6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.12.2024 den 23.43):

Du vet man kan "blokkere" venner på messenger? Altså at man ikke får varsel når bestemte personer spammer innboksen?

Anonymkode: 148fa...c30

Jeg har blokkert ene kusinen min. Kanskje det er ts?

Anonymkode: 8c9b4...f47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke å forstå hvorfor du skal gi henne julegave når dette er nivået på kontakt mellom dere? Jeg hadde ikke orket å ta noe som helst initiativ overfor henne. 

Det er helt normalt å se meldinger og svare rimelig raskt, i det minste et "Det vet jeg ikke helt, må tenke litt og kommer tilbake til deg".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...