AnonymBruker Skrevet i går, 07:33 #1 Del Skrevet i går, 07:33 Kan ingenting om bil, og har lite interesse for bil. Så akkurat tråden om Nissan Arya som var en aktuell hos oss, men var ikke klar over at de var i ferd med å gå konkurs. Tenker prisklasse rundt 500-900K. Blir en vanlig familiebil, viktig med god komfort og gjerne litt større bagasjeplass enn Arya. Anonymkode: 4b2f1...9cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
catman Skrevet i går, 07:43 #2 Del Skrevet i går, 07:43 Nissan har varslet at de har vel 12 månedene igjen - når et stort firma gjør dette så åpent, ber de om statsstøtte. Det er også mulig at Honda sluker bedriften, eller en kinesisk eier overtar: https://finance.yahoo.com/news/nissan-execs-sound-alarm-increasingly-214334805.html Det i seg selv skal ikke stoppe deg fra å kjøpe en Ariya. Det norske forhandlernettet vil sannsynligvis finne en ordning for garanti og tilbakekallinger. Har du prøvekjørt bilen ennå? Om du kan sette av en dag, f.eks. en lørdag, kan du jo prøvekjøre biler i den prisklassen back-to-back. Ariya når ikke helt opp til Tesla model Y på pris og ytelse, som igjen er milevis unna kvaliteten og teknologien i Kia EV6 eller Hyundai Ioniq 5. Disse to bilene forblir klasseledende, ikke minst mtp. ergonomi. BYD Seal er en rimelig, svært stillegående konkurrent, eller du kan gå helt opp til Tang. Personlig liker jeg Voyah Free veldig godt som opprinnelig kostet fra 750k, men er mye rimeligere nå. Der er det en også en viss usikkerhet rundt om firmaet overlever i Norge og om de gir seg er det verre enn om Nissan klapper sammen. Jokeren her er Renault Megane, som er basert på Ariya, men forbedret på mange fronter. Motor.no har noen svært positive tester av den bilen og jeg vil anbefale deg varmt å prøvekjøre den om du liker Nissan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:49 #3 Del Skrevet i går, 07:49 Jeg er veldig fornøyd med Kia Ev6, men tror ikke bagasjerommet tilfredsstiller dine krav. Anonymkode: 10e36...dc1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:50 #4 Del Skrevet i går, 07:50 catman skrev (4 minutter siden): Nissan har varslet at de har vel 12 månedene igjen - når et stort firma gjør dette så åpent, ber de om statsstøtte. Det er også mulig at Honda sluker bedriften, eller en kinesisk eier overtar: https://finance.yahoo.com/news/nissan-execs-sound-alarm-increasingly-214334805.html Det i seg selv skal ikke stoppe deg fra å kjøpe en Ariya. Det norske forhandlernettet vil sannsynligvis finne en ordning for garanti og tilbakekallinger. Har du prøvekjørt bilen ennå? Om du kan sette av en dag, f.eks. en lørdag, kan du jo prøvekjøre biler i den prisklassen back-to-back. Ariya når ikke helt opp til Tesla model Y på pris og ytelse, som igjen er milevis unna kvaliteten og teknologien i Kia EV6 eller Hyundai Ioniq 5. Disse to bilene forblir klasseledende, ikke minst mtp. ergonomi. BYD Seal er en rimelig, svært stillegående konkurrent, eller du kan gå helt opp til Tang. Personlig liker jeg Voyah Free veldig godt som opprinnelig kostet fra 750k, men er mye rimeligere nå. Der er det en også en viss usikkerhet rundt om firmaet overlever i Norge og om de gir seg er det verre enn om Nissan klapper sammen. Jokeren her er Renault Megane, som er basert på Ariya, men forbedret på mange fronter. Motor.no har noen svært positive tester av den bilen og jeg vil anbefale deg varmt å prøvekjøre den om du liker Nissan. Tusen hjertelig takk for et informativt innlegg! Hyundai Ioniq 5 tenkte vi faktisk også på, men den har visst gått i glemmeboken. Skal ta å sjekke de andre også, en del der som var nye for meg. Anonymkode: 4b2f1...9cd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:11 #5 Del Skrevet i går, 09:11 Den "beste elbilen" er den DU liker best til ditt bruk. 😉 Anonymkode: b98c4...608 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
catman Skrevet i går, 09:31 #6 Del Skrevet i går, 09:31 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tusen hjertelig takk for et informativt innlegg! Hyundai Ioniq 5 tenkte vi faktisk også på, men den har visst gått i glemmeboken. Skal ta å sjekke de andre også, en del der som var nye for meg. Anonymkode: 4b2f1...9cd Nye Ioniq 5 har nå fått visker på bakruta og dashbordet er ikke hvitt lenger, slik at man slipper refleksjoner i frontruta. Det er to bittesmå ting, men Hyundai har hørt på kundene og gjort en svært god bil nærmest perfekt. AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Den "beste elbilen" er den DU liker best til ditt bruk. 😉 Anonymkode: b98c4...608 Helt enig! Det er viktig at TS tester de bilene som er aktuelle for henne. Det er en stor investering og rett bil for deg kan gi mye glede i hverdagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet i går, 09:56 #7 Del Skrevet i går, 09:56 VW ID.7 stasjonsvogn eller fastback. 5 meter fin bil med 92kWh batteri og rimelig stort bagasjerom. Matrixlys, ventilasjon og massasje i setet, HUD i frontruta. Får den til 600k inkl. vinterhjul for tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:01 #8 Del Skrevet i går, 10:01 Er veldig fornøyd med BMW iX3. Anonymkode: 292c1...bec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #9 Del Skrevet 20 timer siden I øvredel av prisingen din kan du få Mercedes EQE suv. Bør absolutt testes om du er ute etter comfort. Anonymkode: ab1f4...d98 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #10 Del Skrevet 20 timer siden Den beste elbilen finns ikke, kjøp diesel. Anonymkode: 07077...0b9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 19 timer siden #11 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (19 minutter siden): I øvredel av prisingen din kan du få Mercedes EQE suv. Bør absolutt testes om du er ute etter comfort. Anonymkode: ab1f4...d98 Med fra-pris på 864k er det fort gjort å komme opp i millionen med litt ekstrautstyr og vinterdekk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.B. Skrevet 19 timer siden #12 Del Skrevet 19 timer siden Du må nok ut å prøvekjøre. Likte Ford Explorer veldig godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #13 Del Skrevet 18 timer siden K.B. skrev (1 time siden): Du må nok ut å prøvekjøre. Likte Ford Explorer veldig godt. Denne synes jeg også virker interessant. Har ikke prøvekjørt ennå, men kan du forklare kort hva du likte (og ikke likte) med den? Jeg har prøvd Mach-E, og likte den godt. Er det noen likheter mellom disse? Anonymkode: b98c4...608 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.B. Skrevet 18 timer siden #14 Del Skrevet 18 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Denne synes jeg også virker interessant. Har ikke prøvekjørt ennå, men kan du forklare kort hva du likte (og ikke likte) med den? Jeg har prøvd Mach-E, og likte den godt. Er det noen likheter mellom disse? Anonymkode: b98c4...608 Stor plass, men likevel ikke en enorm bil, lang rekkevidde, god å kjøre, prisen var heller ikke helt avskrekkende. Har lest at KIA har større ladehastighet og så har de vel 7 år garanti vs Fords fem pr Endret 18 timer siden av K.B. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #15 Del Skrevet 18 timer siden K.B. skrev (4 minutter siden): Stor plass, men likevel ikke en enorm bil, lang rekkevidde, god å kjøre, prisen var heller ikke helt avskrekkende. Har lest at KIA har større ladehastighet og så har de vel 7 år garanti vs Fords fem pr Er ikke så godt vant med høy ladehastighet på Skoda Enyaq'en min, så det kan jeg overleve. Men Explorer har, samme som nye Skoda og VW (som deler samme platform som Explorer) fått forvarming på batteriet, som hjelper veldig med ladehastigheten. Ser på konfiguratoren at prisen ikke er så gal, så denne må sjekkes nærmere når det er tid for bilbytte. Anonymkode: b98c4...608 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tått Skrevet 18 timer siden #16 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (12 timer siden): Kan ingenting om bil, og har lite interesse for bil. Så akkurat tråden om Nissan Arya som var en aktuell hos oss, men var ikke klar over at de var i ferd med å gå konkurs. Tenker prisklasse rundt 500-900K. Blir en vanlig familiebil, viktig med god komfort og gjerne litt større bagasjeplass enn Arya. Anonymkode: 4b2f1...9cd Tesla, BYD, Xpeng og Zeekr og MG er A-laget..Så og si alt av Japanske og Europeiske bilmerker blir borte dette 10året. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #17 Del Skrevet 18 timer siden Vi var Volkswagen id7 4x4. Svært fornøyd. Veldig god plass, fantatisk komfort, pen bil, god rekkevidde og god å kjøre. Anonymkode: b55fd...cd0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Einus Skrevet 18 timer siden #18 Del Skrevet 18 timer siden Et godt tips! Ikke bruk pengene dine på VAG produkter!!! Forferdelig dårlig kvalitet. Kjøp gjerne noe koreansk eller japansk i stedet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tått Skrevet 18 timer siden #19 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Er ikke så godt vant med høy ladehastighet på Skoda Enyaq'en min, så det kan jeg overleve. Men Explorer har, samme som nye Skoda og VW (som deler samme platform som Explorer) fått forvarming på batteriet, som hjelper veldig med ladehastigheten. Ser på konfiguratoren at prisen ikke er så gal, så denne må sjekkes nærmere når det er tid for bilbytte. Anonymkode: b98c4...608 Stemmer Ford bruker VW's MEB- plattform..En plattform som er så dårlig at VW har sluttet å bruke den i Kina. Isteden kjøpte de seg inn i Xpeng og bruker nå Xpeng's gamle plattform på sine kinaproduserte biler. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tått Skrevet 18 timer siden #20 Del Skrevet 18 timer siden Einus skrev (Akkurat nå): Et godt tips! Ikke bruk pengene dine på VAG produkter!!! Forferdelig dårlig kvalitet. Kjøp gjerne noe koreansk eller japansk i stedet. Japansk elbil?? Du bør nok ta turen tilbake til skolebenken. Japanske elbiler suger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå