AnonymBruker Skrevet i går, 06:00 #1 Del Skrevet i går, 06:00 Jeg er ansatt i seksjon for funksjonshemmede og jobber i en bolig for mennesker med utviklingshemming. Kommunen går 100 milloner i underskudd de neste to årene og det er innstramminger. Vi får ikke vikar når noen er syke, de flytter rundt på ansatte som brikker for å spare penger. Hvilken retning går dette i videre? Jeg vet ikke om jeg vil være med på reisen. Kommunen har oppsparte midler som det brukes av de to neste årene, men etter det er det tomt. Hva skjer da? Hvordan vil min arbeidshverdag bli? Er det lurt å forlate skipene før det synker? Jeg har en bachelorgrad og får lett ny jobb i en annen kommune (som sikkert er i samme situasjon.... ) Anonymkode: b5b4a...954 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 06:11 #2 Del Skrevet i går, 06:11 Det er sånn i de aller fleste kommuner i dag. Anonymkode: 26681...2bc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 06:19 #3 Del Skrevet i går, 06:19 Det er dessverre sånn i svært mange kommuner nå. Eventuelt jobb-bytte må du avgjøre selv. Anonymkode: 79375...516 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 06:24 #4 Del Skrevet i går, 06:24 Sånn er det i vår kommune, og i MANGE andre kommuner også. Iløpet av de 2 årene må kommunen enten investere for å hente midler eller øke inntekten på andre måter Anonymkode: 44a88...53c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 06:32 #5 Del Skrevet i går, 06:32 Denne elendige behandlingen av beboerne og rovdriften på ansatte var grunnen til at jeg fullstendig byttet karriere. Jobber i dag med IT. Det kommer ikke til å bli bedre mens jeg fremdeles er yrkesaktiv, om i det hele tatt. Anonymkode: bd7d3...3d4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:09 #6 Del Skrevet i går, 08:09 Jeg jobbet som sykepleier i kommunen for mange år siden, det var akkurat sånn der og. Det ble aldri leid inn, det var for dyrt. Så vi som var igjen sprang ræva av oss for å prøve å gi forsvarlig helsehjelp (synes ikke vi fikk det til med så få hender). Var alltid en eller annen som var sykmeldt på grunn av utbrenthet, det ble jeg og til slutt. Så jeg orka ikke mer og utdanna meg til noe annet, livet er for kort. Anonymkode: 850cd...94e 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:14 #7 Del Skrevet i går, 08:14 Kom deg bort, TS. Det er grovt uforsvarlig å ikke sette inn vikarer når folk er syke, spesielt når man ofte er underbemannede når man er "fulltallige" på jobb. Skriv avvik. Anonymkode: a4646...536 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:20 #8 Del Skrevet i går, 08:20 Det vil ikke bli bedre! De fleste kommuner sliter nå, og innskrenkninger blir det bare mer av. Det er ikke gitt at det blir bedre privat, desverre. Ingen leier inn vikarer feks, og man må bare klare seg med det man jar, og gi ett halvert tilbud. Anonymkode: fd7e0...073 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:27 #9 Del Skrevet i går, 08:27 Det skal spares, skjæres ned og strammes inn overalt nå, tror det gjelder alle kommuner dessverre. Vi får ofte ikke sette inn vikarier ved sykdom, mange føler seg presset til å jobbe overtid/ekstra uten å få stort igjen for det, brukerne får ikke den oppfølgingen de skal ha osv. Folk sykemelder seg pga stort arbeidspress, arbeidsmiljøet blir dårligere, tjenestetilbudet likeså. Vi skriver avvik på «alt» nå, for å synliggjøre hvor vi er på vei. Er redd situasjonen bare kommer til å bli verre. Anonymkode: c1527...4e6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:33 #10 Del Skrevet i går, 08:33 For egen helse er det lurt å skifte beite. For brukerne er det helt krise. I min seksjon i min kommune ansetter de ikke nye i stillinger som blir sagt opp. Jeg har ikke samvittighet til å si opp. Anonymkode: 2b3c2...4c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #11 Del Skrevet 18 timer siden Den eneste måte det kan bli bedre på er kanskje hvis alle rømmer, på ett tidspunkt så må det gjøres noe? 🤷🏻♀️ Anonymkode: 07930...425 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #12 Del Skrevet 16 timer siden Jobber på sykehjemz er slik hos oss også. Brukerne får kjedelig og billig mat. Lite variert. De tar seg knapt råd til julegodter og vi er prisgitt pårørende som kjøper inn felles konfekt og julegodt til brukerne. Vi går ofte underbemannet. Vi klatrer ikke følge opp brukerne godt nok. Det skrives avvik på avvik, men hva skjer? Ingenting. Vi er flere som søker jobber, men det er vanskelig da det ikke er bedre andre steder. Ikke har de råd til å dekke relevante kurs og utdanning og det er ikke kjekt å ikke kunne holde seg oppdatert. Det er dyrtid, og ikke alle har råd til å stå for betaling selv (og gå ned i stilling for å ha tid til studier). Det blir neppe bedre. Råder folk til å søke seg bort. Men også ha en plan innad i familien hvordan man skal ta vare på de eldre. Ser for meg at flere bør kjøpe hus med utleieleilighet slik feks foreldre eller besteforeldre kan bo der når helsen skranter. Eller at man bor nærmt. Man bør også ta vare på ege helse. Spise sunt, trene og gjøre det man kan for ikke å bli syk eller måtte trenge mye hjelp. Vanskelig å forutse, men det er jo klart at en sprek 80åring klarer mer enn en 80åring som veier 110kg og som ikke har løftet sl mye som en handlepose på 15år. Har man mulighet bør man spare til private tjenester. Anonymkode: 16907...c74 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #13 Del Skrevet 16 timer siden Samme her. De kutter i alle bauger, men aldri på toppen. Anonymkode: ee912...bf2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå