advent Skrevet 14 timer siden #81 Del Skrevet 14 timer siden Thyra skrev (1 time siden): Alle gjør selvsagt som de vil, ingen adventsstjerne, ti adventsstjerner... Ja, jeg synes ikke dette er noe å henge seg opp i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #82 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (På 3.12.2024 den 4.09): Ser veldig mange som har 2 eller flere adventstjerner i vinduene. På rekke og rad. Naboen har ikke mindre enn 5 helt like stjerner i alle vinduene ut mot gaten. Symbolikken drukner jo helt. Det er kun EN smnetlehemsstjerne. Anonymkode: 8192f...628 Jeg er oppvokst i bedehusmiljøet der alle misjoner sto sterkt, og der det var veldig strenge regler for alt, men jeg har aldri hørt at man bare kunne ha én adventsstjerne i vinduet. (De eneste regelene de hadde om adventsstjernen var at den skulle ha 7 tagger, og at den skulle lyse fra første søndag i advent til 6.januar) Jeg har søkt rundt omkring, men jeg finner heller ikke noen informasjon som sier at det bare er "lov" med én stjerne, men finner ingenting om det. Hvor har du denne informasjonen fra? Anonymkode: 8d46f...b14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #83 Del Skrevet 1 time siden Haha, jeg har tenkt på det samme TS. (En av få som "støtter" deg i denne.) Synes det ser litt snodig ut med mange stjerner "på rekke og rad" bortover vinduene, og enig med den over her som sier de slår i hjel hverandre. Har for øvrig to stjerner selv, men på hver sin side av huset. Det er litt sånn "mer er bedre"-tankegang tror jeg, på samme måte som at mengden julebelysning utenfor husene også øker for hvert år. Personlig synes jeg da lysene mister noe av effekten ("lyse opp" en flombelyst hage?). Anonymkode: 353dc...68c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå