Ekko jenta Skrevet 22. desember 2024 Forfatter #81 Del Skrevet 22. desember 2024 linsejesus skrev (10 timer siden): Vi må ha begrepsbruken i orden. Ingen behandling kan strengt tatt hverken bekrefte eller endre kjønn. Kjønn er en medfødt, uforanderlig biologisk realitet, ikke en følelse, identitet, livsstil, klesstil eller kultur. Tror jeg er enig… eneste gangen jeg vet jeg er en kvinne og føler det er når jeg må lide meg igjennom menstrasjon eller orgasme. jeg prøvde faktisk å lage en liste med ting jeg skulle ha prøvd hvis jeg var en mann for en dag. Utenom å prøve de 2 orgasmene som menn får på sitt vis, klippe skjegg og prøve ut korte hår frisyrer, teste ut styrketrening og løping… så klarte ikke jeg å komme på noe mer 🤔 jeg føler kvinne/mann er bare en status på på kroppen. Litt alla samme type som man har blå/grønne/brune øyner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perfume Skrevet 22. desember 2024 #82 Del Skrevet 22. desember 2024 Har ikke lest noen svar her, men jeg tenker veldig mye som deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #83 Del Skrevet 22. desember 2024 Løpet er gått for meg (alder) . Det har aldri fristet meg å ta operasjon nedentil. Har prøvd å få brystene større,men bare litt mannepupper. Er tilfreds med å leve som dame med parykk og dameklær all over. Liker best å bruke kjoler. Går fint ut som dame, ingen ser hvem jeg egentlig er, har damenavn og bruker dame toalett uten problem. Verre er det med bading og dusjing, men der går jeg i HM garderobe. Har ikke lenger dress og slips i garderoben min. Er lykkelig slik jeg er nå, men hadde problemer i ungdommen. Anonymkode: 54c57...fa4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bålkaffe Skrevet 22. desember 2024 #84 Del Skrevet 22. desember 2024 (endret) linsejesus skrev (19 timer siden): Det er helsepersonell som forsker og gjør utredninger, og så er det politikerne som utformer lovverket. Ja, for eksempel denne https://www.tv2.no/spesialer/nyheter/kjonnsskifte Jeg tror du misforstår meg. Jeg sier ikke at folk lyver om sine opplevelser. Hvis noen sier de føler seg som motsatt kjønn så stemmer nok det. Men jeg, og vi, kan ikke rette oss etter en enhvers personlige følelser og oppfatning av virkeligheten. Du kan sammenligne det med religion. Det er helt greit å tro at Muhammed er Guds profet og leve som om det er sant, så lenge man holder seg innenfor lovverket. Men en muslim kan ikke forlange at jeg skal leve som om Muhammed er Guds profet. En transperson kan ikke forlange at andre skal benekte virkeligheten for å skåne deres følelser. Og jeg er også veldig skeptisk til at det skal være helsevesenets oppgave å prøve å modifisere helt friske kropper, med alt det innebærer, kun basert på folks følelser. Artikkelen du linker til snakker om en person som endte med å ikke være trans, Rikshospitalet anbefalte henne å snakke med en psykolog før hun skulle bestemme seg, for de skjønte at hun ikke visste _hvorfor_ hun mente hun var trans. Anniken priser faktisk Rikshospitalet for at de tar behandlingsløpet så langsomt som de gjør, for det gir folk tiden til å reflektere over hvem de er. Noe som snakker midt imot det grunnlaget du brukte i kommentaren jeg faktisk svarte deg på, for der påstår du at folk har en bitterhet over at helsepersonell og pårørende ikke problematiserte kjønnsinkongruensen, men bare tok det for gitt at den måtte tas alvorlig og bokstavelig. I artikkelen du linka til som et eksempel på en sånn historie, viser det seg at helsevesenet problematiserte hennes refleksjoner over seg selv og at pårørende også problematiserte det hele og var den personen som fikk henne til å reflektere nøye over hva som var årsak til at hun følte seg uvel i egen kropp. Sånn du vil at ting skal fungere, fungerte som det skulle i dette tilfellet. linsejesus skrev (På 20.12.2024 den 22.13): Jeg har lest noen historier. Noe som går igjen er en bitterhet over at helsepersonell og pårørende ikke problematiserte kjønnsinkongruensen, men bare tok det for gitt at den måtte tas alvorlig og bokstavelig, og ikke var forårsaket av ungdommelig og pubertal forvirring, sosial påvirkning, psykiske lidelser osv. Oppførsel som var atypisk for kjønnet ble tatt som tegn på at vedkommende "egentlig" var motsatt kjønn. De fleste av disse historiene har kommet fra USA og England, som nok har å gjøre både med folketall og at de har vært mer liberale med operasjoner osv der. linsejesus skrev (19 timer siden): Det er helsepersonell som forsker og gjør utredninger, og så er det politikerne som utformer lovverket. Nettopp, så da er du enig med meg i at det er politikerne som strammer inn, ikke helsevesenet da. linsejesus skrev (19 timer siden): Jeg tror du misforstår meg. Jeg sier ikke at folk lyver om sine opplevelser. Hvis noen sier de føler seg som motsatt kjønn så stemmer nok det. Men jeg, og vi, kan ikke rette oss etter en enhvers personlige følelser og oppfatning av virkeligheten. Du kan sammenligne det med religion. Det er helt greit å tro at Muhammed er Guds profet og leve som om det er sant, så lenge man holder seg innenfor lovverket. Men en muslim kan ikke forlange at jeg skal leve som om Muhammed er Guds profet. En transperson kan ikke forlange at andre skal benekte virkeligheten for å skåne deres følelser. Og jeg er også veldig skeptisk til at det skal være helsevesenets oppgave å prøve å modifisere helt friske kropper, med alt det innebærer, kun basert på folks følelser. Nå snakker du imot deg selv her, du sa jo først dette: linsejesus skrev (På 20.12.2024 den 22.13): Jeg benekter ikke at noen føler seg som det motsatte kjønn. Jeg sier at kjønn ikke er en opplevelse, følelse eller mening. Men nå sier du altså at linsejesus skrev (19 timer siden): Hvis noen sier de føler seg som motsatt kjønn så stemmer nok det. Hvorfor skal jeg sammenligne folks opplevelser og følelser rundt eget kjønn opp mot religion? Hva slags kjønnidentitet hjernen har er noe man blir født med, religion er noe man kan påvirkes til å bli involvert i og er altså ett valg man tar senere i livet. Veldig stor forskjell på de to, vil du ikke si? Endret 22. desember 2024 av Bålkaffe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linsejesus Skrevet 22. desember 2024 #85 Del Skrevet 22. desember 2024 Bålkaffe skrev (30 minutter siden): Artikkelen du linker til snakker om en person som endte med å ikke være trans [...] Sånn du vil at ting skal fungere, fungerte som det skulle i dette tilfellet. Ja, heldigvis ble hun møtt med mer retriktive holdninger enn dem som har spredd seg og blir praktisert i USA og Storbritannia (og som altså ser ut til å strammes inn flere steder). Jeg presiserte forresten i svar til en annen bruker at jeg først og fremst tenkte på hvilke holdninger vi "skal" ha til dette, altså hva som er politisk korrekt å mene. Sitat Nettopp, så da er du enig med meg i at det er politikerne som strammer inn, ikke helsevesenet da. Ja, men ikke fordi "krigen mot trans er viktigere for politikerne enn å ta tak i det som faktisk smerter samfunnet," som var din påstand. Politiske avgjørelser i helsesektoren foretas normalt på grunnlag av rapporter fra fagfolk. Derfor er det interessant og relevant at flere land nå strammer inn på bruken av pubertetshemmere osv. Sitat Nå snakker du imot deg selv her, du sa jo først dette: Men nå sier du altså at Jeg skal prøve å forklare hva jeg mener, for du misforstår fortsatt. En persons følelse eller tanke er selvsagt reel. Men en persons følelser og tanker sier oss ikke noe om den faktiske virkeligheten. Når noen føler eller mener noe som ikke stemmer overens med virkeligheten er de normalt enten forvirret, syke eller har religiøse ideer. Noen tror for eksempel at de er Napoleon, uten sammenligning forøvrig. Når folk har forestillinger som er åpenbart og påviselig feil, er spørsmålet om samfunnet rundt har en moralsk forpliktelse til å spille med, av hensyn til den enkelte. Sitat Hvorfor skal jeg sammenligne folks opplevelser og følelser rundt eget kjønn opp mot religion? Fordi det i likhet med religiøse overbevisninger er en privat og personlig sak og noe som handler om hvordan den enkelte ønsker å leve, og ikke innebærer en rett til å diktere f.eks hvordan man skal tiltales av andre. Sitat Hva slags kjønnidentitet hjernen har er noe man blir født med, religion er noe man kan påvirkes til å bli involvert i og er altså ett valg man tar senere i livet. Veldig stor forskjell på de to, vil du ikke si? Hvis det er medfødt, er det påfallende at det ser ut til å være en ekstrem økning som slår ut i puberteten. Det kan ikke bare forklares med at det er i puberteten kjønnsforskjeller blir tydeligst. Jeg kan ikke huske å sett noen gode teorier om hva som forårsaker disse problemene, om det f.eks har sammenheng med hormonforstyrrende stoffer, og det er jo egentlig krise når det er et så stort helseproblem for så mange. Har du selv noen formening om hva som har gått galt når folk blir "født i feil kjønn"? Men det er uansett åpenbart ikke noe man nødvendigvis blir født med, noe historien jeg lenket til er et godt eksempel på. Kjønnsidentiteten viste seg å være noe som kan påvirkes. Og det gjelder dessverre også for ganske mange (hovedsaklig i USA og Storbritannia, heldigvis) som oppdager dette etter at deres jevnaldrende, familie, lærere og lovverk har latt leger operere og medisinere deres friske kropper uten grunn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bålkaffe Skrevet 22. desember 2024 #86 Del Skrevet 22. desember 2024 linsejesus skrev (20 minutter siden): Ja, heldigvis ble hun møtt med mer retriktive holdninger enn dem som har spredd seg og blir praktisert i USA og Storbritannia (og som altså ser ut til å strammes inn flere steder). Jeg presiserte forresten i svar til en annen bruker at jeg først og fremst tenkte på hvilke holdninger vi "skal" ha til dette, altså hva som er politisk korrekt å mene. Og jeg spurte deg jo direkte rett ut om du kunne komme med linker til historiene fra folk hvor helsevesenet _ikke_ var restriktive nok, men du kom med en link til en historie hvor helsevesenet nettopp var restriktive. Så jeg venter jo enda på linker til historiene du faktisk snakket om. linsejesus skrev (21 minutter siden): Ja, men ikke fordi "krigen mot trans er viktigere for politikerne enn å ta tak i det som faktisk smerter samfunnet," som var din påstand. Politiske avgjørelser i helsesektoren foretas normalt på grunnlag av rapporter fra fagfolk. Derfor er det interessant og relevant at flere land nå strammer inn på bruken av pubertetshemmere osv. Men det er jo nettopp det som skjer. Istedet for å ta tak i problemene som majoriteten av folk sliter med, så går de etter en promille av befolkninga. linsejesus skrev (22 minutter siden): Jeg skal prøve å forklare hva jeg mener, for du misforstår fortsatt. En persons følelse eller tanke er selvsagt reel. Men en persons følelser og tanker sier oss ikke noe om den faktiske virkeligheten. Når noen føler eller mener noe som ikke stemmer overens med virkeligheten er de normalt enten forvirret, syke eller har religiøse ideer. Noen tror for eksempel at de er Napoleon, uten sammenligning forøvrig. Når folk har forestillinger som er åpenbart og påviselig feil, er spørsmålet om samfunnet rundt har en moralsk forpliktelse til å spille med, av hensyn til den enkelte. Ok, så du mener altså at kjønnsinkongruens er noe som er beviselig feil, er det sånn jeg kan forstå deg? Da kan du vel komme med bevisene på at kjønnsinkogruens ikke eksisterer da. linsejesus skrev (24 minutter siden): Fordi det i likhet med religiøse overbevisninger er en privat og personlig sak og noe som handler om hvordan den enkelte ønsker å leve, og ikke innebærer en rett til å diktere f.eks hvordan man skal tiltales av andre. Ok, så jeg skal begynne å nekte for å kalle en prest for en prest, en rabbi for en rabbi etc? De kan jo ikke diktere at jeg skal måtte kalle de for det, siden religion er så privat og ikke skal ha retten til å diktere hvordan man skal tiltales av andre? linsejesus skrev (25 minutter siden): Hvis det er medfødt, er det påfallende at det ser ut til å være en ekstrem økning som slår ut i puberteten. Det kan ikke bare forklares med at det er i puberteten kjønnsforskjeller blir tydeligst. Jeg kan ikke huske å sett noen gode teorier om hva som forårsaker disse problemene, om det f.eks har sammenheng med hormonforstyrrende stoffer, og det er jo egentlig krise når det er et så stort helseproblem for så mange. Har du selv noen formening om hva som har gått galt når folk blir "født i feil kjønn"? Men det er uansett åpenbart ikke noe man nødvendigvis blir født med, noe historien jeg lenket til er et godt eksempel på. Kjønnsidentiteten viste seg å være noe som kan påvirkes. Og det gjelder dessverre også for ganske mange (hovedsaklig i USA og Storbritannia, heldigvis) som oppdager dette etter at deres jevnaldrende, familie, lærere og lovverk har latt leger operere og medisinere deres friske kropper uten grunn. Er det virkelig en ekstrem økning? Hvilke tall baserer du det på? I tilfellet du linket til ble jo ikke kjønnsidentiten hennes påvirket, hun landa ganske trygt tilbake der hun var før hun fikk en identitetskrise, nemlig som cis-kvinne. Igjen kommer du med den påstanden om et helsevesen, pårørende, lærere og lovverk som har latt leger operere og medisinere friske kropper uten å faktisk komme med bevis for den påstanden. Jeg venter enda. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linsejesus Skrevet 22. desember 2024 #87 Del Skrevet 22. desember 2024 Bålkaffe skrev (7 timer siden): Og jeg spurte deg jo direkte rett ut om du kunne komme med linker til historiene fra folk hvor helsevesenet _ikke_ var restriktive nok, men du kom med en link til en historie hvor helsevesenet nettopp var restriktive. Så jeg venter jo enda på linker til historiene du faktisk snakket om. Jeg tror ikke du trenger eksempler for å vite at det skjer og har skjedd, men hvis du vil ha en av (dessverre mange) historier, kan du lese f.eks denne https://funkypsyche.substack.com/p/my-letter-to-the-surgeon-who-performed Sitat Men det er jo nettopp det som skjer. Istedet for å ta tak i problemene som majoriteten av folk sliter med, så går de etter en promille av befolkninga. Jeg har absolutt ikke inntrykk av at politikere "går etter transfolk." Litt krangling er det naturlig nok om naturfag- og seksualundervisning som fremmer uriktige påstander, men det tror jeg er både naturlig og bra. Jeg har mer inntrykk av at politikere helst vil slippe å mene så mye om kjønn siden det er et minefelt. Uansett tror jeg vi er enige om at politikere generelt bruker mye krefter på forholdsvis uviktige saker, som en del av det politiske spillet. Sitat Ok, så du mener altså at kjønnsinkongruens er noe som er beviselig feil, er det sånn jeg kan forstå deg? Da kan du vel komme med bevisene på at kjønnsinkogruens ikke eksisterer da. Jeg formulerer meg tydeligvis uklart. Selvsagt eksisterer kjønnsinkongruens. Min påstand er at kjønn er biologisk, og bare det. Det finnes ikke et "indre kjønn" like lite som det finnes andre kjønn enn hunn og hann. Med andre ord, hvis en kvinne mener at hun "egentlig" er mann, tar hun rett og slett feil. Sitat Ok, så jeg skal begynne å nekte for å kalle en prest for en prest, en rabbi for en rabbi etc? De kan jo ikke diktere at jeg skal måtte kalle de for det, siden religion er så privat og ikke skal ha retten til å diktere hvordan man skal tiltales av andre? Prest og rabbi er (yrkes)titler. Jeg kaller gjerne paven for pave, for det er det han er. Jeg kommer derimot aldri til å kalle ham Guds stedfortreder på jorden, for det er bare noe han og en del andre inbiller seg at han er. De må gjerne tro at det er sant, og oppføre seg deretter, men de kan selvsagt ikke forvente at andre skal rette seg etter deres religiøse oppfatninger. Sitat Er det virkelig en ekstrem økning? Hvilke tall baserer du det på? Iflg. Rikshospitalet ble 11 jenter henvist dit for kjønnsendrende behandling i 2012, i 2018 var det 154. Sitat I tilfellet du linket til ble jo ikke kjønnsidentiten hennes påvirket, hun landa ganske trygt tilbake der hun var før hun fikk en identitetskrise, nemlig som cis-kvinne. Ja, nettopp, kjønnsidentiteten var påvirkelig og formbar og usikker, og derfor kan vi være veldig glade for at Norge har vært forholdsvis restriktive med "kjønnsbekreftende" behandling. Sitat Igjen kommer du med den påstanden om et helsevesen, pårørende, lærere og lovverk som har latt leger operere og medisinere friske kropper uten å faktisk komme med bevis for den påstanden. Jeg venter enda. Jfr. lenken jeg delte først i denne posten. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bålkaffe Skrevet 22. desember 2024 #88 Del Skrevet 22. desember 2024 linsejesus skrev (2 timer siden): Jeg tror ikke du trenger eksempler for å vite at det skjer og har skjedd, men hvis du vil ha en av (dessverre mange) historier, kan du lese f.eks denne https://funkypsyche.substack.com/p/my-letter-to-the-surgeon-who-performed Ok, der har du linka til èn artikkel, men påstanden din er jo at det er mange av disse historiene. Du, som jeg, veit at det finnes forskning og statistikk på folk som har detransisjonert, så hva om du finner frem til statistikk som snakker om hvorfor folk angrer. Èn historie er anekdotisk, og ikke et bevis på påstanden du kom med. linsejesus skrev (2 timer siden): Jeg har absolutt ikke inntrykk av at politikere "går etter transfolk." Litt krangling er det naturlig nok om naturfag- og seksualundervisning som fremmer uriktige påstander, men det tror jeg er både naturlig og bra. Jeg har mer inntrykk av at politikere helst vil slippe å mene så mye om kjønn siden det er et minefelt. Uansett tror jeg vi er enige om at politikere generelt bruker mye krefter på forholdsvis uviktige saker, som en del av det politiske spillet. Så det å gå etter helsetjenestene som transfolk får, pubertetshemmere, operasjoner for voksne, legge ned avdelingene som tilbyr helsetjenester til transfolk og å forsøke og innføre egne toalett-lover som skal bestemme hvor transfolk skal gå, er ikke å gå etter transfolk spesifikt? Da finnes det sikkert haugevis av andre grupperinger som politikerne har forsøkt å bestemme over, både toalettmessig og helsevernsmessig? linsejesus skrev (2 timer siden): Jeg formulerer meg tydeligvis uklart. Selvsagt eksisterer kjønnsinkongruens. Min påstand er at kjønn er biologisk, og bare det. Det finnes ikke et "indre kjønn" like lite som det finnes andre kjønn enn hunn og hann. Med andre ord, hvis en kvinne mener at hun "egentlig" er mann, tar hun rett og slett feil. Kjønnsinkongruens er et resultat av et menneske følelse/opplevelse rundt sitt eget kjønn, dette er noe du har sagt tidligere at ikke eksisterer: linsejesus skrev (På 20.12.2024 den 22.13): Jeg benekter ikke at noen føler seg som det motsatte kjønn. Jeg sier at kjønn ikke er en opplevelse, følelse eller mening. Da sier du jo også indirekte at kjønnsinkongruens ikke finnes. Du skrev tilogmed: linsejesus skrev (11 timer siden): Når folk har forestillinger som er åpenbart og påviselig feil, er spørsmålet om samfunnet rundt har en moralsk forpliktelse til å spille med, av hensyn til den enkelte. Så da regner jeg igjen med at du har bevis på at kjønnsinkongruens er åpenbart og påviselig feil, som du skrev. linsejesus skrev (2 timer siden): Prest og rabbi er (yrkes)titler. Jeg kaller gjerne paven for pave, for det er det han er. Jeg kommer derimot aldri til å kalle ham Guds stedfortreder på jorden, for det er bare noe han og en del andre inbiller seg at han er. De må gjerne tro at det er sant, og oppføre seg deretter, men de kan selvsagt ikke forvente at andre skal rette seg etter deres religiøse oppfatninger. Nei, det er titler som personer har valgt å gå inn i, fordi de tror på en religion. Og da kan de jo ikke forvente at jeg skal kalle de prest eller rabbi, religion er, som du sa, helt privat og ikke noe de skal påtvinge andre. linsejesus skrev (2 timer siden): Iflg. Rikshospitalet ble 11 jenter henvist dit for kjønnsendrende behandling i 2012, i 2018 var det 154. Du har linken til statistikken som viser at dette var en eksplosiv økning? linsejesus skrev (2 timer siden): Ja, nettopp, kjønnsidentiteten var påvirkelig og formbar og usikker, og derfor kan vi være veldig glade for at Norge har vært forholdsvis restriktive med "kjønnsbekreftende" behandling. Det faktum at hun faktisk endte opp tilbake der hun var, som cis-kvinne, snakker jo det du skriver her midt imot. Det samme gjør også den linken du gav som et eksempel lenger opp, den beviser at kjønnsidentiteten ikke er påvirkelig, formbar og usikker, når de begge trodde de var trans og senere fant ut at det ikke hjalp å transisjonere. linsejesus skrev (2 timer siden): Jfr. lenken jeg delte først i denne posten. Jfr: Sitat Ok, der har du linka til èn artikkel, men påstanden din er jo at det er mange av disse historiene. Du, som jeg, veit at det finnes forskning og statistikk på folk som har detransisjonert, så hva om du finner frem til statistikk som snakker om hvorfor folk angrer. Èn historie er anekdotisk, og ikke et bevis på påstanden du kom med. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #89 Del Skrevet 23. desember 2024 De to bokserne i kvinneklassen i OL ødela mye. Vi må nok ha kvinne- og manne klasser i idrett. De to var teknisk underlegne, men å se noen av de kampene var som å se filmen «90 minutter» eller andre filmer som skildrer at menn banker kvinner. Det var grusomt å se på og en kan ikke uttale seg om saken uten å ha sett kampene. Det bør finnes et spesielt sted i helvetesild for menn som banker kvinner. Det er nedrig. Alle skal, etter min oppfatning, kunne være som de er. Derfor vil det eneste riktige være å ha transe-OL. Vi får opprette transe-doer og transe-garderober. Såvidt jeg har skjønt er det er sett av følelser som etter en helhetsvurdering legges til grunn for at man skal bytte kjønn. Jeg er mann med lang universitetsutdannelse og kan etter å ha reflektert over dette i ca 8 måneder fortsatt ikke finne en eneste mannefølelse, jeg er gift med en kvinne og har to gutter og vi er i et kampsportmiljø. Jeg har avtjent verneplikt. Dette er mot likestilling. Menn kan vise og føle omsorg, kvinner kan mestre fysiske ting og føle seg «macho». En dame på jobben tar 95 kg i benken, en annen løper maraton på 3 t 45 min. De er mer «mann» enn meg? Nei! kjønnsrollene er endelig og heldigvis utvidet. De er kvinner som noen og jeg tviler ikke på om jeg er mann, selv om jeg neppe hadde klart maraton på under 6 timer. Å godta dette ruller likestillingen tilbake. Nå har kvinner kjempet så lenge for likestilling og utvidet disse forkvaklede kjønnsrollemønstrene. Vi menn har omsider også skjønt det. Kvinner kan kjøre gravemaskin og Oskar Braaten kan gå i skjørt. Menn har alltid kunne gjøre og føle alt? Nå kan omsider kvinner også gjøre det. Å være kvinne omfatter alt, å være mann omfatter alt av følelser. Vi har heldigvis fulle følelsesregistre begge kjønn. FØLELSER ER IKKE FAKTA! De er flyktige og endrer seg stadig, enda mer for barn og ungdom. Det går ikke an å ta en så inngripende avgjørelse basert på følelser. Ikke fall for det tøyset om «kjønnsidentitet», det finnes bare identitet. Alle er bra nok som de er! Og folk som sliter må få hjelp til å bygge sin identitet på et godt grunnlag. Jeg har studert lenge på universitet, om mange med min grad mener nok at de er bedre enn andre. Det tror ikke jeg. Å knytte identiteten for sterkt til utdannelse, bosted, høy panne, slektstre eller kjønn virker lite reflektert. det er ingen grunn til å opphøye «a special kind of stupid». I ettertid vil vi bli bedømt hardt for dette tullet om «kjønnsidentitet», det er ikke noe bedre enn frenologi. Som frenologi bygger dette på dårlig forskning som ikke er verifisert med et forutinntatt diskriminerende standpunkt. Her om at menn er slik, og kvinner sånn. Å Den yngste guttungen lærte på skolen, vanlig norsk barneskole, at man kunne bytte kjønn helt og holdent. Det kan man ikke medisinsk sett. Kunne vi ordnet kromosomene, så hadde vel de med Downs vært først i køen? Barna som går gjennom kjønnsskifte blir sterile. Vet og forstår barn dette? Skal de virkelig ha autonomi til å lemleste seg for alltid? Jeg skiller ikke på de som vil ta et ribben til penis, eller lage en innvendig lomme av huden til penis og de som intenst ønske å kappe av seg en tommel eller et ben. Den eldste guttungen ville være enhjørning. Han fikk ikke horn i panna. Han er nok takknemlig nå som han er russ. Vi som foreldre har et klart ansvar for å sette grenser. Men altså, de som sliter og har det vondt er det synd på. Vi må møte dem, men ikke nødvendigvis med å tekke dem. En treåring kan kreve is til middag. Han bør ikke få viljen sin. En må sette grenser, men vise forståelse og medfølelse. Å føle deg fin i skjørt og høye heler gir deg innrett til å bokse i kvinneklassen eller gå i kvinnegarderoben. Voksne folk har full frihet til å gjøre som de vil, kle seg som de vil og ha sex med hvem de vil innenfor lover og normer. Gå i kjole og ha på sminke. Samma det. You do you. Det blir feil når jeg må være med på det og boksesporten blir ødelagt av at menn banker kvinner, sjukt nok på en woke agenda Anonymkode: f703d...aa9 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linsejesus Skrevet 23. desember 2024 #90 Del Skrevet 23. desember 2024 Bålkaffe skrev (1 time siden): Ok, der har du linka til èn artikkel, men påstanden din er jo at det er mange av disse historiene. Du, som jeg, veit at det finnes forskning og statistikk på folk som har detransisjonert, så hva om du finner frem til statistikk som snakker om hvorfor folk angrer. Èn historie er anekdotisk, og ikke et bevis på påstanden du kom med. Jeg sa at det finnes en del som angrer. Både "mange" og "en del" er jo ganske uspesifikke størrelser, men ifølge denne studien som noen andre postet i tråden er det hva jeg vil kalle et betydelig antall. https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC8099405/ Det er ikke vanskelig å finne hjerteskjærende eksempler på folk som angrer hvis du søker etter det på nettet. Det er verdt å merke seg at det her ofte er snakk om å fjerne bryster og kjønnsorganer, det er ikke som å angre på å fylle leppene. Sitat Så det å gå etter helsetjenestene som transfolk får, pubertetshemmere, operasjoner for voksne, legge ned avdelingene som tilbyr helsetjenester til transfolk og å forsøke og innføre egne toalett-lover som skal bestemme hvor transfolk skal gå, er ikke å gå etter transfolk spesifikt? Da finnes det sikkert haugevis av andre grupperinger som politikerne har forsøkt å bestemme over, både toalettmessig og helsevernsmessig? Det er en forsvinnende liten del av politikken som handler om å "gå etter transfolk spesifikt." Og ja, det mangler ikke grupper som politikere har forsøkt å bestemme over. Kvinner er kanskje det mest åpenbare eksempelet. Sitat Kjønnsinkongruens er et resultat av et menneske følelse/opplevelse rundt sitt eget kjønn, dette er noe du har sagt tidligere at ikke eksisterer: Da sier du jo også indirekte at kjønnsinkongruens ikke finnes. Du skrev tilogmed: Så da regner jeg igjen med at du har bevis på at kjønnsinkongruens er åpenbart og påviselig feil, som du skrev. OK, jeg skal prøve å forklare en gang til. Jeg sier ikke at paven ikke eksisterer. Jeg sier at han tar feil om at han er Guds stedfortreder. Jeg sier ikke at flat-earthers ikke eksisterer. Jeg sier at de tar feil om jordens fasong. Jeg sier ikke at transpersoner ikke eksisterer. Jeg sier at de tar feil om at de egentlig er det motsatte kjønn. HVIS det skulle være slik at jeg har ordlagt meg på en måte som skulle antyde at jeg mener kjønnsinkongruens ikke finnes, så trekker jeg det herved tilbake og beklager uten forbehold. Det var i så fall helt fullstendig feil av meg å si. Om jeg noen gang skulle ha ment det, erklærer jeg herved å ha ombestemt meg. Kjønnsinkongruens eksisterer. Det er virkelig. Det finnes mennesker som har en reell opplevelse av å være det motsatte kjønn. Følelsene deres er helt ekte. Men det er like fullt et faktum at det ikke er mulig å være født i feil kjønn. Akkurat slik som en katolikks overbevisning er helt ekte, men likevel ikke sier noe om hva som er faktisk sant i den fysiske virkeligheten. Hvis det fortsatt er uklart for deg hva jeg mener, foreslår jeg at vi bare legger akkurat denne ballen død. Sitat Nei, det er titler som personer har valgt å gå inn i, fordi de tror på en religion. Og da kan de jo ikke forvente at jeg skal kalle de prest eller rabbi, religion er, som du sa, helt privat og ikke noe de skal påtvinge andre. Ja, du står forsåvidt fritt til å omtale en prest som ingeniør, om du ønsker. Men en yrkestittel er nå engang en reell ting som du kan sjekke i offentlige registere for eksempel. Og hvis en lærer hadde begynt å omtale seg selv som rørlegger ville jo de fleste av oss stusse på det, siden det er åpenbart og beviselig feil. Sitat Du har linken til statistikken som viser at dette var en eksplosiv økning? Jeg vil kalle mer enn en tidobling på seks år for eksplosiv økning. Det er fra Rikshospitalets egne tall, gjengitt i denne artikkelen https://www.nrk.no/dokumentar/xl/en-feilslatt-drom-om-et-annet-kjonn-1.14606077 Sitat Det faktum at hun faktisk endte opp tilbake der hun var, som cis-kvinne, snakker jo det du skriver her midt imot. Det samme gjør også den linken du gav som et eksempel lenger opp, den beviser at kjønnsidentiteten ikke er påvirkelig, formbar og usikker, når de begge trodde de var trans og senere fant ut at det ikke hjalp å transisjonere. Hennes historie viser at kjønnsidentitet i alle fall hos noen ikke er en fast størrelse. Man kan rett og slett ta feil av hva slags kjønn man er "inni seg." Og som sagt, utrolig heldig at hun ikke opplevde dette i f.eks USA. Da hadde hun lettere havnet i operasjonskøen. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bålkaffe Skrevet 23. desember 2024 #91 Del Skrevet 23. desember 2024 linsejesus skrev (8 timer siden): Jeg sa at det finnes en del som angrer. Både "mange" og "en del" er jo ganske uspesifikke størrelser, men ifølge denne studien som noen andre postet i tråden er det hva jeg vil kalle et betydelig antall. https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC8099405/ Det er ikke vanskelig å finne hjerteskjærende eksempler på folk som angrer hvis du søker etter det på nettet. Det er verdt å merke seg at det her ofte er snakk om å fjerne bryster og kjønnsorganer, det er ikke som å angre på å fylle leppene. Du sa at de som angrer er bitre på helsevesenet og pårørende fordi de ikke var restriktive nok. Det var det du sa. Og det er det jeg har bedt deg om å verifisere, noe du ikke har gjort enda og du har hatt plenty av sjanser til å verifisere påstanden din. Fra metastudien du linka til: Sitat Based on this review, there is an extremely low prevalence of regret in transgender patients after GAS. Hvis vi skal snakke om angrerater, kan vi jo snakke om det å angre på å ta kne-operasjon: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/36252743/ At 1% og under 1% av transpersoner angrer på kjønnsbekreftende behandling er ikke mye. linsejesus skrev (8 timer siden): Det er en forsvinnende liten del av politikken som handler om å "gå etter transfolk spesifikt." Og ja, det mangler ikke grupper som politikere har forsøkt å bestemme over. Kvinner er kanskje det mest åpenbare eksempelet. I USA er det kvinner, svarte og transpersoner. Det er en forsvinnende liten del, jeg snakket aldri om hvor stort det området var, jeg snakket om hvor mye politikerne blåser det opp for det er ett enkelt tema å få stemmer på. linsejesus skrev (8 timer siden): OK, jeg skal prøve å forklare en gang til. Jeg sier ikke at paven ikke eksisterer. Jeg sier at han tar feil om at han er Guds stedfortreder. Jeg sier ikke at flat-earthers ikke eksisterer. Jeg sier at de tar feil om jordens fasong. Jeg sier ikke at transpersoner ikke eksisterer. Jeg sier at de tar feil om at de egentlig er det motsatte kjønn. HVIS det skulle være slik at jeg har ordlagt meg på en måte som skulle antyde at jeg mener kjønnsinkongruens ikke finnes, så trekker jeg det herved tilbake og beklager uten forbehold. Det var i så fall helt fullstendig feil av meg å si. Om jeg noen gang skulle ha ment det, erklærer jeg herved å ha ombestemt meg. Kjønnsinkongruens eksisterer. Det er virkelig. Det finnes mennesker som har en reell opplevelse av å være det motsatte kjønn. Følelsene deres er helt ekte. Men det er like fullt et faktum at det ikke er mulig å være født i feil kjønn. Akkurat slik som en katolikks overbevisning er helt ekte, men likevel ikke sier noe om hva som er faktisk sant i den fysiske virkeligheten. Hvis det fortsatt er uklart for deg hva jeg mener, foreslår jeg at vi bare legger akkurat denne ballen død. Ok, du innrømmer at kjønnsinkogruens eksisterer. Da må du også ta til deg at det er mulig å være født i feil kjønn. For det er det kjønnsinkongruensen signaliserer. linsejesus skrev (8 timer siden): Ja, du står forsåvidt fritt til å omtale en prest som ingeniør, om du ønsker. Men en yrkestittel er nå engang en reell ting som du kan sjekke i offentlige registere for eksempel. Og hvis en lærer hadde begynt å omtale seg selv som rørlegger ville jo de fleste av oss stusse på det, siden det er åpenbart og beviselig feil. Du sa det selv: Religion er private greier og skal ikke påtvinges andre. Enten så mener du med hele ditt hjerte og ingen forbehold, eller så må du gå tilbake på det. linsejesus skrev (8 timer siden): Jeg vil kalle mer enn en tidobling på seks år for eksplosiv økning. Det er fra Rikshospitalets egne tall, gjengitt i denne artikkelen https://www.nrk.no/dokumentar/xl/en-feilslatt-drom-om-et-annet-kjonn-1.14606077 Hennes historie viser at kjønnsidentitet i alle fall hos noen ikke er en fast størrelse. Man kan rett og slett ta feil av hva slags kjønn man er "inni seg." Og som sagt, utrolig heldig at hun ikke opplevde dette i f.eks USA. Da hadde hun lettere havnet i operasjonskøen. Enda en historie hvor helsevesenet ikke har vært involvert i at pasienten har tjuvstarta på hormoner utenfor sykehuset. Fikk tak i testo ulovlig. Så helsevesenet var restriktive, men pasient var utålmodig og nå angrer hun, for hun innså at det ikke trans hun var. Hva er greia med å legge skylda på et helsevesen som er restriktive og ikke går i gang med behandling med _en gang_ en pasient krever det, pasient er utålmodig og starter behandling selv ved å kjøpe testo ulovlig og når pasient angrer, så er det helsevesenet som får skylda? Det henger ikke på greip for meg, ass. Ja, man kan mer enn gjerne gå litt inn i tallene til NBTK og se om alle de meningsinnleggene deres faktisk bærer sannhet. Ops, det viser seg at det gjør de ikke: https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/lEO8yk/rikshospitalet-maa-slutte-aa-spre-myter-om-kjoennsbekreftende-behandling 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linsejesus Skrevet 23. desember 2024 #92 Del Skrevet 23. desember 2024 Bålkaffe skrev (10 timer siden): Du sa at de som angrer er bitre på helsevesenet og pårørende fordi de ikke var restriktive nok. Det var det du sa. Og det er det jeg har bedt deg om å verifisere, noe du ikke har gjort enda og du har hatt plenty av sjanser til å verifisere påstanden din. Jeg sa at bitterhet er noe som går igjen i historiene jeg har lest. Jeg kan godt dele flere av dem hvis du ikke tror det stemmer. Sitat Fra metastudien du linka til: Deres tolkning er at det er få. Når det er snakk om så alvorlige ting som å fjerne kjønnsorganer og stoppe naturlig pubertet osv, så synes jeg dette er altfor mange. Da mener jeg det er bedre å være mer føre var og restriktive med slik behandling. Med andre ord tror jeg Norge har hatt en bedre praksis på dette enn f.eks England. Men det er også her mange som ønsker at nåløyet skal bli veldig mye større. Sitat Ok, du innrømmer at kjønnsinkogruens eksisterer. Da må du også ta til deg at det er mulig å være født i feil kjønn. For det er det kjønnsinkongruensen signaliserer. I såfall signaliserer fenomenet transrase at det er mulig å være født i feil etnisitet. Hva tror du, går det an å være født i feil rase? Sitat Du sa det selv: Religion er private greier og skal ikke påtvinges andre. Enten så mener du med hele ditt hjerte og ingen forbehold, eller så må du gå tilbake på det. Ja, jeg mener religion er privat og ikke skal påtvinges andre. For eksempel har en prest ingen rett til å påtvinge meg sin religion. Jeg ser virkelig ikke hvorfor det skulle innebære at jeg ikke skal omtale ham ut fra hans yrkestittel, som han forøvrig har fått av staten, ikke Gud. Å omtale en prest som prest er ikke å ta stilling til om det presten tror på er sant. Sitat Enda en historie hvor helsevesenet ikke har vært involvert i at pasienten har tjuvstarta på hormoner utenfor sykehuset. Fikk tak i testo ulovlig. Så helsevesenet var restriktive, men pasient var utålmodig og nå angrer hun, for hun innså at det ikke trans hun var. Hva er greia med å legge skylda på et helsevesen som er restriktive og ikke går i gang med behandling med _en gang_ en pasient krever det, pasient er utålmodig og starter behandling selv ved å kjøpe testo ulovlig og når pasient angrer, så er det helsevesenet som får skylda? Det henger ikke på greip for meg, ass. Jeg har ikke lagt skylda på helsevesenet. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bålkaffe Skrevet 23. desember 2024 #93 Del Skrevet 23. desember 2024 linsejesus skrev (8 minutter siden): Jeg sa at bitterhet er noe som går igjen i historiene jeg har lest. Jeg kan godt dele flere av dem hvis du ikke tror det stemmer. Flott! Jeg har jo ikke bedt om akkurat disse historiene flere ganger, liksom.... linsejesus skrev (8 minutter siden): Deres tolkning er at det er få. Når det er snakk om så alvorlige ting som å fjerne kjønnsorganer og stoppe naturlig pubertet osv, så synes jeg dette er altfor mange. Da mener jeg det er bedre å være mer føre var og restriktive med slik behandling. Med andre ord tror jeg Norge har hatt en bedre praksis på dette enn f.eks England. Men det er også her mange som ønsker at nåløyet skal bli veldig mye større. Det _er_ få. Det er 1% og under 1% som angrer. linsejesus skrev (9 minutter siden): I såfall signaliserer fenomenet transrase at det er mulig å være født i feil etnisitet. Hva tror du, går det an å være født i feil rase? Det er ingenting som heter "transrase". linsejesus skrev (10 minutter siden): Ja, jeg mener religion er privat og ikke skal påtvinges andre. For eksempel har en prest ingen rett til å påtvinge meg sin religion. Jeg ser virkelig ikke hvorfor det skulle innebære at jeg ikke skal omtale ham ut fra hans yrkestittel, som han forøvrig har fått av staten, ikke Gud. Å omtale en prest som prest er ikke å ta stilling til om det presten tror på er sant. Han er prest fordi han tror på kristendommen og har gjort det til sitt kall. Ved å måtte kalle han for prest påtvinger han andre sin religion. linsejesus skrev (11 minutter siden): Jeg har ikke lagt skylda på helsevesenet. Det er jo det som har vært gjenklangen i innleggene dine: Helsevesenet er ikke restriktive nok og når jeg har spurt om eksempler på saker hvor helsevesenet ikke har vært restriktive nok, har du kommet med historier hvor helsevesenet _var_ restriktive og pasientene endte opp med å kjøpe testosteron ulovlig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linsejesus Skrevet 23. desember 2024 #94 Del Skrevet 23. desember 2024 (endret) Bålkaffe skrev (55 minutter siden): Flott! Jeg har jo ikke bedt om akkurat disse historiene flere ganger, liksom.... Her er fem-for-en: https://www.realityslaststand.com/p/detransitioners-respond-a-letter Sitat Det _er_ få. Det er 1% og under 1% som angrer. Det er få i prosent, men mange i absolutte tall. Og som sagt er det mer alvorlig dess større inngrepene er. Det er jo helt spinnvilt at det har skjedd mer enn én gang at folk har fått skåret av seg penisen på feil grunnlag. Sitat Det er ingenting som heter "transrase". Jo, og her er et eksempel på en transmørkhudet person https://en.wikipedia.org/wiki/Martina_Big Sitat Han er prest fordi han tror på kristendommen og har gjort det til sitt kall. Ved å måtte kalle han for prest påtvinger han andre sin religion. Med den logikken blir du påtvunget Arbeiderpartiets ideologi hvis du omtaler Gahr Støre som statsminister. Presten er prest fordi han har tatt en utdanning og avlagt eksamen og har fått stilling som prest. Han trenger strengt tatt ikke å tro på noe av det selv. Og det er forøvrig ingen som tvinger deg til å kalle noen noe som helst (kanskje bortsett fra i Forsvaret hvor du er pent nødt til å omtale offiserer med korrekt tittel osv). Sitat Det er jo det som har vært gjenklangen i innleggene dine: Helsevesenet er ikke restriktive nok og når jeg har spurt om eksempler på saker hvor helsevesenet ikke har vært restriktive nok, har du kommet med historier hvor helsevesenet _var_ restriktive og pasientene endte opp med å kjøpe testosteron ulovlig. Jeg har sagt flere ganger at jeg er glad helsevesenet her er mer restriktive enn i andre land. Det er ikke vårt helsevesen jeg kritiserer, men utviklingen som har vært i mange land, og de mange her i landet som ønsker at helsevesenet skal bli mindre restriktive. Historien om Anniken var ment som et eksempel på at det finnes folk som angrer. Endret 23. desember 2024 av linsejesus 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bålkaffe Skrevet 23. desember 2024 #95 Del Skrevet 23. desember 2024 linsejesus skrev (55 minutter siden): Her er fem-for-en: https://www.realityslaststand.com/p/detransitioners-respond-a-letter Jeg sjekka opp de som skrev under på det brevet der, de er alle med i den samme anti-trans organisasjonen og noen av dem er også med i andre anti-trans organisasjoner. Jeg ser at endel av dem faktisk var i både 20- og 30-årene når de transisjonerte, men forsøker å si at helsevesenet var de som feila dem. Men en av dem innrømmer tilogmed at hen bare løy til legene. Så jeg stiller meg veldig skeptisk til hva disse fem sier i ett brev når de selv sier i andre intervjuer at det var andre ting som skjedde enn at helsevesenet svikta de. Noen av de starta også opp med transisjon mot legenes ønsker. linsejesus skrev (58 minutter siden): Det er få i prosent, men mange i absolutte tall. Og som sagt er det mer alvorlig dess større inngrepene er. Det er jo helt spinnvilt at det har skjedd mer enn én gang at folk har fått skåret av seg penisen på feil grunnlag. Hvor mange er det da? I tall, ikke prosent. linsejesus skrev (58 minutter siden): Jo, og her er et eksempel på en transmørkhudet person https://en.wikipedia.org/wiki/Martina_Big Transrase er fremdeles ikke ett ord. linsejesus skrev (59 minutter siden): Med den logikken blir du påtvunget Arbeiderpartiets ideologi hvis du omtaler Gahr Støre som statsminister. Presten er prest fordi han har tatt en utdanning og avlagt eksamen og har fått stilling som prest. Han trenger strengt tatt ikke å tro på noe av det selv. Og det er forøvrig ingen som tvinger deg til å kalle noen noe som helst (kanskje bortsett fra i Forsvaret hvor du er pent nødt til å omtale offiserer med korrekt tittel osv). Religion og politikk er ikke det samme, så den sammenligningen går ikke. linsejesus skrev (59 minutter siden): Jeg har sagt flere ganger at jeg er glad helsevesenet her er mer restriktive enn i andre land. Det er ikke vårt helsevesen jeg kritiserer, men utviklingen som har vært i mange land, og de mange her i landet som ønsker at helsevesenet skal bli mindre restriktive. Historien om Anniken var ment som et eksempel på at det finnes folk som angrer. Men jeg etterspurte ikke historien til Anniken. Jeg etterspurte historier fra folk som du hadde lest hvor de var bitre på helsevesenet og de pårørende for at de ikke var restriktive nok. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2024 #96 Del Skrevet 24. desember 2024 Bob Moran treffer spikeren på hodet, som vanlig: Anonymkode: a53fc...ae5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linsejesus Skrevet 24. desember 2024 #97 Del Skrevet 24. desember 2024 (endret) Bålkaffe skrev (1 time siden): Jeg sjekka opp de som skrev under på det brevet der, de er alle med i den samme anti-trans organisasjonen og noen av dem er også med i andre anti-trans organisasjoner. Jeg ser at endel av dem faktisk var i både 20- og 30-årene når de transisjonerte, men forsøker å si at helsevesenet var de som feila dem. Men en av dem innrømmer tilogmed at hen bare løy til legene. Så jeg stiller meg veldig skeptisk til hva disse fem sier i ett brev når de selv sier i andre intervjuer at det var andre ting som skjedde enn at helsevesenet svikta de. Noen av de starta også opp med transisjon mot legenes ønsker. Og sluttsummen blir uansett at det har vært altfor lett for folk å både tro at de er født i feil kropp, og å få behandling for å endre kroppen, både i og utenfor helsevesenet. Sitat Hvor mange er det da? I tall, ikke prosent. Denne studien fant 77. Hvor mange det er som ikke har blitt identifisert i en studie vet vi naturlig nok ikke, men tallet er sannsynligvis ganske mye høyere enn 77. Igjen, dette er mennesker som i verste fall amputerer kjønnsorganer fordi de mener de er født i feil kropp. Sitat Transrase er fremdeles ikke ett ord. Det finnes kanskje ikke i norsk ordbok, men det er et reelt fenomen. Skal vi ta disse like seriøst som dem som sier de er født i feil kjønn? Hvis ikke: hvorfor? Sitat Religion og politikk er ikke det samme, så den sammenligningen går ikke. Jeg sier ikke at politikk og politisk ideologi er det samme, men at begge deler er personlige overbevisninger. Ditt argument var at hvis jeg anerkjenner at kjønnsinkongruens eksisterer, må jeg nødvendigvis også anerkjenne at personen har rett i at de er det motsatte kjønn. Det er selvsagt ikke sant. Jeg anerkjenner at det finnes folk med psykoser som tror de er Napoleon. Det betyr ikke at jeg anerkjenner at de faktisk ER Napoleon. Dette var mitt siste forsøk på å klargjøre akkurat denne delen av diskusjonen. Sitat Men jeg etterspurte ikke historien til Anniken. Jeg etterspurte historier fra folk som du hadde lest hvor de var bitre på helsevesenet og de pårørende for at de ikke var restriktive nok. Og det har du fått. Du kan sikkert få flere også. Men for å komme til saken: er du enig i at det finnes folk som angrer og som ikke burde ha gått gjennom transisjon? Endret 24. desember 2024 av linsejesus 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2024 #98 Del Skrevet 24. desember 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Bob Moran treffer spikeren på hodet, som vanlig: Anonymkode: a53fc...ae5 Nei. Det er ganske dårlig faktisk. Hva har det Ukrainske flagget der å gjøre, Z? Anonymkode: f703d...aa9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bålkaffe Skrevet 24. desember 2024 #99 Del Skrevet 24. desember 2024 linsejesus skrev (Akkurat nå): Og sluttsummen blir uansett at det har vært altfor lett for folk å både tro at de er født i feil kropp, og å få behandling for å endre kroppen, både i og utenfor helsevesenet. Nei. Du kan mer enn gjerne tro på det disse fem skrev, men det viser seg å ikke stemme. linsejesus skrev (Akkurat nå): Denne studien fant 77. Hvor mange det er som ikke har blitt identifisert i en studie vet vi naturlig nok ikke, men tallet er sannsynligvis ganske mye høyere enn 77. Igjen, dette er mennesker som i verste fall amputerer kjønnsorganer fordi de mener de er født i feil kropp. Så du veit egentlig ikke hvor mange det er, men sier allikevel at det er for mange? linsejesus skrev (2 minutter siden): Det finnes kanskje ikke i norsk ordbok, men det er et reelt fenomen. Skal vi ta disse like seriøst som dem som sier de er født i feil kjønn? Hvis ikke: hvorfor? Det finnes ikke. Punktum. linsejesus skrev (2 minutter siden): Jeg sier ikke at politikk og politisk ideologi er det samme, men at begge deler er personlige overbevisninger. Men for å gjenta meg selv: prest er en yrkestittel. Å kalle en prest for en prest innebærer selvsagt ikke at man tror på det samme som presten. Å være prest er et religiøst kall. linsejesus skrev (3 minutter siden): Og det har du fått. Du kan sikkert få flere også. Men for å komme til saken: er du enig i at det finnes folk som angrer og som ikke burde ha gått gjennom transisjon? Nei,jeg har jo faktisk ikke fått det, jmf innlegget mitt som du svarer på. Ja, det finnes folk som angrer og de angrer av forskjellige årsaker, som du kan lese om her: https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC8213007/ https://fenwayhealth.org/new-study-shows-discrimination-stigma-and-family-pressure-drive-detransition-among-transgender-people/ Du kan også få lese denne her, siden du har nevnt USA som et land som er for lite restriktive og som dermed fører til at altfor mange angrer: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/38685500/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2024 #100 Del Skrevet 24. desember 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Nei. Det er ganske dårlig faktisk. Hva har det Ukrainske flagget der å gjøre, Z? Anonymkode: f703d...aa9 Hvor mange andre flagg har folk postet som profilbilde i stor grad gjennom de konstante krigene de siste tiårene? Anonymkode: a53fc...ae5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå