Gå til innhold

Vurderer å operere løs hud på magen.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Du har en normal mage uten heng, og kvalifiserer ikke til noe hudfjerning hos det offentlige. Men du kan få målt diastasen ig sjekket om det er noe du kan få sydd sammmen, den må være over 7cm for å få gjort det offentlig. 

Anonymkode: 53371...fc5

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Huden blir sånn når dere blir eldre jenter, bare å innse det. Fre 40 år så blir den rynkete og mindre fin. 

Anonymkode: ec099...a11

"Dere jenter"? Menn er da ofte like rynkete og blubbete rundt magen som kvinner i sine 40+ alder. Faktisk er menn eksperter på det vi kaller "ølvom" eller ølmage. Skinnet henger og slenger rundt magen på menn også når de blir eldre. 

Anonymkode: 99752...e83

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

"Dere jenter"? Menn er da ofte like rynkete og blubbete rundt magen som kvinner i sine 40+ alder. Faktisk er menn eksperter på det vi kaller "ølvom" eller ølmage. Skinnet henger og slenger rundt magen på menn også når de blir eldre. 

Og de popper nå ikke ut et par barn heller. 

Anonymkode: c4e97...a7a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette får du ikke dekket. Selv om de skal bruke skjønn, er det strenge krav. Bla heng. Og man har alltid mer når en bøyer seg.

Anonymkode: 78044...db0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror ikke det offentlige dekker dette. Om du har delte magemuskler så kan du få dette dekket om du har store nok plager med det. Vær da forberedt på å måtte kjempe for det, gjentatte legetimer, klage på store smerter i rygg osv på grunn av diastasen osv. Om du har utholdenhet nok til den kampen kommer du nok gjennom til slutt. Men tror ikke de kommer til å dekke hudfjerning. Ville uansett gått ned  rundt 10 kg, da blir diastasen mer fremtredende også, og kanskje kampen om operasjon blir lettere. Om du får sydd sammen musklene så er det kanskje enklere å skjule løshuden under hold-in med 10 kg mindre også. A

Anonymkode: 5eefb...5c3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde et lite heng som i seg selv ikke kvalifiserte til å få dekket operasjon. Men fikk store problemer med soppinfeksjon og sprukken hud under henget. Ble sendt til konsultasjon, og fikk dekket det pga plagene jeg hadde, pluss at magemusklene måtte sys sammen. Ble operert på Aleris, og er veldig fornøyd med resultatet. Det var veldig smertefullt i en ukes tid etterpå. Kunne ikke rette meg opp på lenge, ikke løfte osv. Men i ettertid er jeg glad for at jeg gjorde det. 

Anonymkode: deeb7...ca4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Nei, dette dekkes ikke. Du må ha heng når du står oppreist og det har du ikke. Dette sier jeg med 100% sikkerhet etter å ha vært på denne reisen selv. 

Jeg fikk godkjent operasjon til tross for at jeg ikke oppfylte kriteriene linket tidligere i tråden, men jeg hadde likevel vesentlig heng. Du kan se bilder og lese min reise hvis du søker på bukplastikk under treningsdagbok her inne.

Anonymkode: eac99...100

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hei! Ja, planen er å gå ned ca 10 kg i vekt. Erfaringsmessig blir ikke magen penere, men enda mer løst skinn. Jeg trener magemuskler jevnlig. Men opplever ikke bedring av delte magemuskler.

Og for dere som sier at sånn blir magen med årene. Magen min har vært slik siden jeg var 25 år. 

Anonymkode: e3b38...817

Trener du riktig da? Jeg har nesten ikke hatt separasjon av magemusklene gjennom 3 graviditeter, og STOR mage, så løs hud er det jo (litt som hos deg). Fokuset må være på transverse abdominis, hypopressiv trening og vacuums - alt dette forsterker korsettet av magemusklene og drar de sammen. I tillegg må man trene slik at musklene strammes fra høyre til venstre side, eller omvendt, ikke på langs med kroppen, for det drar magemusklene fra hverandre. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Når dette skjer så er det ofte pga testosteron synker, og hormonforsndringer gir ofte ganske store kroppsendringer. Eller så spiser de for mye. Noen få har også diastase.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hei! Etter tre graviditeter (13 år siden sist graviditet), føler jeg kroppen er helt ødelagt. Løst skinn på magen kjenner jeg plager meg mest. I tillegg har jeg splittede magemuskler. 

Redd for å ta opp dette med fastlegen, da jeg er redd det ikke er ille nok. Har likevel kommet til det punktet at jeg må gjøre noe.  Om så privat. Dette påvirker psyken, selvtillit og sexliv 

Hvilke erfaringer har dere med dette? Legger ved noen bilder slik at dere ser hvor ille det er. Nå er jeg forholdsvis godt trent, men magen er jo det samme og ser gravid ut. Jeg er litt overvektig. Når jeg har vært slankere har det vært helt ekstremt ille. Hva tenker dere? 

20241203_003436.thumb.jpg.ca3eebeefad98d35d6ef459dc8e64c2c.jpg20241203_003422.thumb.jpg.0248ee60bc49cb42db7babe5090cdeb2.jpg20241203_003500.thumb.jpg.84ff6b1e83501c84d70d47b1b60bcd1c.jpg

Hadde ikke operert meg for det der. De fleste har en liten bulk. Du har født 3 barn. Arret for operasjon blir verre.

Anonymkode: e3ab4...3f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Hei! Etter tre graviditeter (13 år siden sist graviditet), føler jeg kroppen er helt ødelagt. Løst skinn på magen kjenner jeg plager meg mest. I tillegg har jeg splittede magemuskler. 

Redd for å ta opp dette med fastlegen, da jeg er redd det ikke er ille nok. Har likevel kommet til det punktet at jeg må gjøre noe.  Om så privat. Dette påvirker psyken, selvtillit og sexliv 

Hvilke erfaringer har dere med dette? Legger ved noen bilder slik at dere ser hvor ille det er. Nå er jeg forholdsvis godt trent, men magen er jo det samme og ser gravid ut. Jeg er litt overvektig. Når jeg har vært slankere har det vært helt ekstremt ille. Hva tenker dere? 

20241203_003436.thumb.jpg.ca3eebeefad98d35d6ef459dc8e64c2c.jpg20241203_003422.thumb.jpg.0248ee60bc49cb42db7babe5090cdeb2.jpg20241203_003500.thumb.jpg.84ff6b1e83501c84d70d47b1b60bcd1c.jpg

Det der vil du få dekka. Du har mer enn 5cm diastase. Har du problemer med ryggen?

Jeg har tatt bukplastikk etter slankeoperasjon og to keisersnitt. Kjempefint resultat. Anbefaler det  

Anonymkode: 33081...c72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hadde ikke operert meg for det der. De fleste har en liten bulk. Du har født 3 barn. Arret for operasjon blir verre.

Anonymkode: e3ab4...3f0

Arret blir så vidt synlig. Jeg har en tynn, hvit strek rett over kjønnshårene. Det er 4 år siden jeg gjorde det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det der vil du få dekka. Du har mer enn 5cm diastase. Har du problemer med ryggen?

Jeg har tatt bukplastikk etter slankeoperasjon og to keisersnitt. Kjempefint resultat. Anbefaler det  

Hva menes med diastase? Beklager, litt ny i denne verden her🙈

Nei, aldri hatt ryggplager. 

Trådstarter 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg skriver at jeg er overvektig, det er kanskje litt feil. Jeg føler meg tidvis overvektig pga. magen som ser gravid ut pluss løsskinn. Har en BMI på 22, som tydeligvis er normalvekt. Men planlegger å gå ned 10 kg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...