Gå til innhold

Vurderer å operere løs hud på magen.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Etter tre graviditeter (13 år siden sist graviditet), føler jeg kroppen er helt ødelagt. Løst skinn på magen kjenner jeg plager meg mest. I tillegg har jeg splittede magemuskler. 

Redd for å ta opp dette med fastlegen, da jeg er redd det ikke er ille nok. Har likevel kommet til det punktet at jeg må gjøre noe.  Om så privat. Dette påvirker psyken, selvtillit og sexliv 

Hvilke erfaringer har dere med dette? Legger ved noen bilder slik at dere ser hvor ille det er. Nå er jeg forholdsvis godt trent, men magen er jo det samme og ser gravid ut. Jeg er litt overvektig. Når jeg har vært slankere har det vært helt ekstremt ille. Hva tenker dere? 

20241203_003436.thumb.jpg.ca3eebeefad98d35d6ef459dc8e64c2c.jpg20241203_003422.thumb.jpg.0248ee60bc49cb42db7babe5090cdeb2.jpg20241203_003500.thumb.jpg.84ff6b1e83501c84d70d47b1b60bcd1c.jpg

Anonymkode: e3b38...817

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke operer deg i Norge, folk kommer ut og ser ut som en gilde juleskinke. Ser groteske operasjoner på bukplastikk Norge på facebook.

Anonymkode: ec099...a11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt normalt, og jeg hadde ikke operert meg for det der. Bruk hold in når du har på kjole og til hverdags er du fin akkurat som du er 🥰

Anonymkode: b31bf...e05

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke bedre å snakke med legen din? Er det mindre flaut å legge ut bilder av deg selv på nettet? Du kan søke opp kriteriene for å få dette dekket. Faller du utenfor kan du bestille deg privat konsultasjon og få prisestimat. 

Anonymkode: 2a837...4c3

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket land anbefales da? Jeg tenker at jeg ønsker hovedsakelig offentlig, da jeg egentlig ikke har økonomi til å dekke dette selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvilket land anbefales da? Jeg tenker at jeg ønsker hovedsakelig offentlig, da jeg egentlig ikke har økonomi til å dekke dette selv. 

Kriteriene finner du her: https://www.legeforeningen.no/foreningsledd/fagmed/norsk-plastikkirurgisk-forening/fag/retningslinjer/Retningslinjer-for-plastikkirurgi-i-offentlig-regi/#Isolert rektusdiastase/bukveggsdistensjon*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva skjer med det siste bildet ts? De to øverste vil du ikke få operasjon for.

Anonymkode: b160e...375

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ser ut som hun trekker inn magen og holder pusten. Hun kan måle avstanden mellom magemusklene, og snakke med legen om det er nok til å få det dekket.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Retningslinjene er veiledende og ment som et grunnlag for vurderingen den enkelte pasient. I noen tilfeller vil det være nødvendig å bruke andre kriterier"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det blir de nederste når man går ned nok kg og blir eldre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg trekker ikke inn pusten. Jeg bøyer meg fremover. Da er det mer synlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lener seg forover. Ser ut som en del separation mellom msgemusklene - kun operasjon hjelper da. Hadde snakket med fastlegen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville dratt til utlandet, norske kirurger er bare slakteren. Du får ikke et fint resultat, de operere bare bort løshuden din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Retningslinjene er veiledende og ment som et grunnlag for vurderingen den enkelte pasient. I noen tilfeller vil det være nødvendig å bruke andre kriterier"

Ja. Nettopp derfor du snakker med legen din. Kun legen din kan veilede deg og hjelpe deg med om henvisning er aktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må du ta med legen. Hvis du går til privatklinikk så må du regne med at de synes du burde operere- og betale masse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også delte mage muskler. Det kan du gjøre en del med via trening. Forventet mye verre når jeg gikk inn på tråden. Syns du har flott mage jeg. Hadde ikke operert meg. Heller trent mer og gått ned i vekt 

Anonymkode: c4709...105

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huden blir sånn når dere blir eldre jenter, bare å innse det. Fre 40 år så blir den rynkete og mindre fin. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har også delte mage muskler. Det kan du gjøre en del med via trening. Forventet mye verre når jeg gikk inn på tråden. Syns du har flott mage jeg. Hadde ikke operert meg. Heller trent mer og gått ned i vekt 

Anonymkode: c4709...105

Hei! Ja, planen er å gå ned ca 10 kg i vekt. Erfaringsmessig blir ikke magen penere, men enda mer løst skinn. Jeg trener magemuskler jevnlig. Men opplever ikke bedring av delte magemuskler.

Og for dere som sier at sånn blir magen med årene. Magen min har vært slik siden jeg var 25 år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er tilnærmet beste utfall av å ha båret fram et barn. Jeg kunne få dette dekket via det offentlige, fjerne huden under navlen som hang over skambeinet. Jeg hadde mye plager med eksem og infeksjoner i folden. Du har ikke en gang heng. Ventetid i det offentlige var over ett år. Valgte å gjøre det privat, og angrer ikke. Magemusklene ble sydd sammen, det ble fjernet mye hud, og navlen ble flyttet til der den var fra starten. Tok 2.5 år før hevelsen og væskeansamlingen stabiliserte seg, bare for å ha nevnt det. Jeg blir fremdeles oppblåst, sliter med å trene opp magemusklene og kan ikke bære for tungt uten å se ut som jeg er dagsventende. Verst på kvelden.

Har også tatt brystløft med silikon under muskelen pga hengepupper som nesten subbet i gulvet. Det var vondt og hemmende etterpå, men hadde gjort det igjen 500 ganger før mageplastikk. 

Anonymkode: 709aa...e8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare legge til at jeg var slank og godt trent. 

Anonymkode: 709aa...e8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...