Gå til innhold

Kombinert vaskemaskin ødelegger klærne og tar mange timer. Hjelp

hedda75

Anbefalte innlegg

Mange kombi-maskiner er rett og slett dårlige. De kan hverken vaske skikkelig eller tørke og når de tørker klarer de ikke en full vask. Bruker sinnsykt langt tid og dårlig holdbarhet har de også ofte. 

Medmindre man virkelig har plassproblemer og hverken kan skvise inn tørketrommel eller en tørkestativ hadde jeg holdt meg langt unna kombi-vask og tørk. Bedre med en dedikert vaskemaskin og heller levd med å tørke alt på tørkestativ. 

Anonymkode: c2e77...822

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er en kjent sak, skjønner ikke at noen fremdeles kjøper de maskinene.

Anonymkode: 26011...c9b

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dette er en kjent sak, skjønner ikke at noen fremdeles kjøper de maskinene.

Anonymkode: 26011...c9b

Blir ny på meg i allefall. Ikke Hisense og ikke kombimaskin. 

Anonymkode: 182e3...098

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bakteirr forsvinner ikke ved 40 men greit nok. 

Anonymkode: 97e4d...9e3

Om det ikke er klær fra operasjoner, mengder av kroppslig veske eller slakting så er ikke det en bekymring du trenger å ha. Bakterier er det absolutt over alt, og de aller fleste gjør ingen skade. Når det er en kombinasjon av vann, maskinell bevegelse og såpe (slik vaskemaskinen opererer) så er dette en meget effektiv måte å fjerne bakterier og skitt også på lav temperatur. Du vasker vel ikke hendene så ofte på over 60 grader? 

Anonymkode: 90362...660

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Om det ikke er klær fra operasjoner, mengder av kroppslig veske eller slakting så er ikke det en bekymring du trenger å ha. Bakterier er det absolutt over alt, og de aller fleste gjør ingen skade. Når det er en kombinasjon av vann, maskinell bevegelse og såpe (slik vaskemaskinen opererer) så er dette en meget effektiv måte å fjerne bakterier og skitt også på lav temperatur. Du vasker vel ikke hendene så ofte på over 60 grader? 

Vesentlig forskjell på hud og klær, gitt.

Anonymkode: fb0f6...350

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Bakteirr forsvinner ikke ved 40 men greit nok. 

Anonymkode: 97e4d...9e3

Men du er kjent med at omtrent alt av klær ikke kan vaskes på mer enn 40 grader ifølge vaskeanvisningen, så hva er det du egentlig vil frem til?

Anonymkode: a95fd...132

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Ja hud er sånn sett verre en klær, huden gir bakterier fin temperatur, fukt , tilgang til næring og store ujevnheter som gir bedre levevilkår. De fleste bakterier trives og vokser mye bedre på hud enn på klær. 
Men til tross for det gir kombinasjonen tid, mekanisk vask og såpe også rene hender uten høy temperatur. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Ja hud er sånn sett verre en klær, huden gir bakterier fin temperatur, fukt , tilgang til næring og store ujevnheter som gir bedre levevilkår. De fleste bakterier trives og vokser mye bedre på hud enn på klær. 
Men til tross for det gir kombinasjonen tid, mekanisk vask og såpe også rene hender uten høy temperatur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker min Samsung kombi, men så kostet den flesk. Fire-fem timer vask og tørk av håndklær 60 grader.

Ikke noe problem med lo, men kjører et kvarter med kaldt vann i tom trommel etter tørk av helt nyinnkjøpte håndklær.

Anonymkode: bfc75...a53

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke kombimaskin men vanlig vaskemaskin. Den bruker og veldig lang tid på vanlig bomull 40 eller 60 grader, 2-3 timer. Men om jeg vrir til programmet som heter "Mix 40 grader" bruker den bare litt over en time. Jeg har også en "Speed"-knapp og om jeg trykker på den halverer den tiden programmet tar. Så sjekk om du har noe sånt :)

Anonymkode: a26c3...ca0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det høres hinsides ut at den bruker så lang tid. Har du dobbeltsjekket bruksanvisningen? 

Jepp, lest den inn og ut, finner ingenting om at man kan få programmene raskere. Den sparer vel på vann og energi 🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forundret.. skrev (7 timer siden):

Vanvittig lang tid! Er den innstilt på Eco ?

Finner ikke ut at det er noen innstillinger å velge mellom 😕 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det likt. Hos meg er det voldsomt med lo på tøyet fordi det ikke er lo-filter i maskinen. Opplever også at standardprogrammet er 3 timer og 45 minutter langt. Tøyet slites også veldig, jevnt over.

Jeg kan heldigvis øke/senke vasketiden som jeg vil.

Endret av Nuttery
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...