AnonymBruker Skrevet 3. desember #21 Del Skrevet 3. desember Mange kombi-maskiner er rett og slett dårlige. De kan hverken vaske skikkelig eller tørke og når de tørker klarer de ikke en full vask. Bruker sinnsykt langt tid og dårlig holdbarhet har de også ofte. Medmindre man virkelig har plassproblemer og hverken kan skvise inn tørketrommel eller en tørkestativ hadde jeg holdt meg langt unna kombi-vask og tørk. Bedre med en dedikert vaskemaskin og heller levd med å tørke alt på tørkestativ. Anonymkode: c2e77...822 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember #22 Del Skrevet 3. desember Dette er en kjent sak, skjønner ikke at noen fremdeles kjøper de maskinene. Anonymkode: 26011...c9b 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember #23 Del Skrevet 3. desember AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dette er en kjent sak, skjønner ikke at noen fremdeles kjøper de maskinene. Anonymkode: 26011...c9b Blir ny på meg i allefall. Ikke Hisense og ikke kombimaskin. Anonymkode: 182e3...098 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember #24 Del Skrevet 3. desember AnonymBruker skrev (1 time siden): Bakteirr forsvinner ikke ved 40 men greit nok. Anonymkode: 97e4d...9e3 Om det ikke er klær fra operasjoner, mengder av kroppslig veske eller slakting så er ikke det en bekymring du trenger å ha. Bakterier er det absolutt over alt, og de aller fleste gjør ingen skade. Når det er en kombinasjon av vann, maskinell bevegelse og såpe (slik vaskemaskinen opererer) så er dette en meget effektiv måte å fjerne bakterier og skitt også på lav temperatur. Du vasker vel ikke hendene så ofte på over 60 grader? Anonymkode: 90362...660 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember #25 Del Skrevet 3. desember AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Om det ikke er klær fra operasjoner, mengder av kroppslig veske eller slakting så er ikke det en bekymring du trenger å ha. Bakterier er det absolutt over alt, og de aller fleste gjør ingen skade. Når det er en kombinasjon av vann, maskinell bevegelse og såpe (slik vaskemaskinen opererer) så er dette en meget effektiv måte å fjerne bakterier og skitt også på lav temperatur. Du vasker vel ikke hendene så ofte på over 60 grader? Anonymkode: 90362...660 Vesentlig forskjell på hud og klær, gitt. Anonymkode: fb0f6...350 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember #26 Del Skrevet 3. desember AnonymBruker skrev (3 timer siden): Bakteirr forsvinner ikke ved 40 men greit nok. Anonymkode: 97e4d...9e3 Men du er kjent med at omtrent alt av klær ikke kan vaskes på mer enn 40 grader ifølge vaskeanvisningen, så hva er det du egentlig vil frem til? Anonymkode: a95fd...132 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember #27 Del Skrevet 3. desember AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Vesentlig forskjell på hud og klær, gitt. Anonymkode: fb0f6...350 Ja hud er sånn sett verre en klær, huden gir bakterier fin temperatur, fukt , tilgang til næring og store ujevnheter som gir bedre levevilkår. De fleste bakterier trives og vokser mye bedre på hud enn på klær. Men til tross for det gir kombinasjonen tid, mekanisk vask og såpe også rene hender uten høy temperatur. Anonymkode: 90362...660 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember #28 Del Skrevet 3. desember AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Vesentlig forskjell på hud og klær, gitt. Anonymkode: fb0f6...350 Ja hud er sånn sett verre en klær, huden gir bakterier fin temperatur, fukt , tilgang til næring og store ujevnheter som gir bedre levevilkår. De fleste bakterier trives og vokser mye bedre på hud enn på klær. Men til tross for det gir kombinasjonen tid, mekanisk vask og såpe også rene hender uten høy temperatur. Anonymkode: 90362...660 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember #29 Del Skrevet 3. desember Elsker min Samsung kombi, men så kostet den flesk. Fire-fem timer vask og tørk av håndklær 60 grader. Ikke noe problem med lo, men kjører et kvarter med kaldt vann i tom trommel etter tørk av helt nyinnkjøpte håndklær. Anonymkode: bfc75...a53 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember #30 Del Skrevet 3. desember Jeg har ikke kombimaskin men vanlig vaskemaskin. Den bruker og veldig lang tid på vanlig bomull 40 eller 60 grader, 2-3 timer. Men om jeg vrir til programmet som heter "Mix 40 grader" bruker den bare litt over en time. Jeg har også en "Speed"-knapp og om jeg trykker på den halverer den tiden programmet tar. Så sjekk om du har noe sånt Anonymkode: a26c3...ca0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hedda75 Skrevet 3. desember Forfatter #31 Del Skrevet 3. desember AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det høres hinsides ut at den bruker så lang tid. Har du dobbeltsjekket bruksanvisningen? Anonymkode: 90362...660 Jepp, lest den inn og ut, finner ingenting om at man kan få programmene raskere. Den sparer vel på vann og energi 🙃 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hedda75 Skrevet 3. desember Forfatter #32 Del Skrevet 3. desember Forundret.. skrev (7 timer siden): Vanvittig lang tid! Er den innstilt på Eco ? Finner ikke ut at det er noen innstillinger å velge mellom 😕 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttery Skrevet 3. desember #33 Del Skrevet 3. desember (endret) Jeg har det likt. Hos meg er det voldsomt med lo på tøyet fordi det ikke er lo-filter i maskinen. Opplever også at standardprogrammet er 3 timer og 45 minutter langt. Tøyet slites også veldig, jevnt over. Jeg kan heldigvis øke/senke vasketiden som jeg vil. Endret 3. desember av Nuttery 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember #34 Del Skrevet 4. desember AnonymBruker skrev (På 3.12.2024 den 12.54): Elsker min Samsung kombi, men så kostet den flesk. Fire-fem timer vask og tørk av håndklær 60 grader. Ikke noe problem med lo, men kjører et kvarter med kaldt vann i tom trommel etter tørk av helt nyinnkjøpte håndklær. Anonymkode: bfc75...a53 Jeg har også en Samsung kombi, kjøpt i januar i år. Etter at vi fikk denne i hus har alle håndklærne våre begynt å loe noe helt forferdelig! Så ille at jeg har mest lyst til å lufttørke meg selv etter hver dusj, da jeg ender opp med lo over hele meg etter tørk med håndklær. Må stå å feie av meg etterpå, og dette fyker så rundt på badet. Må tørke av støv der hver dag. Noen som vet om det er mulig å «reversere» denne loingen? Anonymkode: 62ebe...b15 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hedda75 Skrevet 5. desember Forfatter #35 Del Skrevet 5. desember AnonymBruker skrev (På 3.12.2024 den 12.54): Elsker min Samsung kombi, men så kostet den flesk. Fire-fem timer vask og tørk av håndklær 60 grader. Ikke noe problem med lo, men kjører et kvarter med kaldt vann i tom trommel etter tørk av helt nyinnkjøpte håndklær. Anonymkode: bfc75...a53 Har den et filter eller kommer loen i maskinen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hedda75 Skrevet 5. desember Forfatter #36 Del Skrevet 5. desember AnonymBruker skrev (På 4.12.2024 den 22.00): Jeg har også en Samsung kombi, kjøpt i januar i år. Etter at vi fikk denne i hus har alle håndklærne våre begynt å loe noe helt forferdelig! Så ille at jeg har mest lyst til å lufttørke meg selv etter hver dusj, da jeg ender opp med lo over hele meg etter tørk med håndklær. Må stå å feie av meg etterpå, og dette fyker så rundt på badet. Må tørke av støv der hver dag. Noen som vet om det er mulig å «reversere» denne loingen? Anonymkode: 62ebe...b15 Akkurat samme her. Jeg har prøvd å ikke bruke tørketrommel, noen runder i vask, men de loer fortsatt skikkelig - og det blir fult av lo på meg og støv på badet fortsatt. Tror jeg bare må kjøpe nye og ikke bruke tørketrommel, og kanskje vaske på lavere temperatur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sydvesta Orkana Skrevet 5. desember #37 Del Skrevet 5. desember Teoretisk sett skrev (På 3.12.2024 den 1.07): Det meste av klær blir rent allerede på 30 grader, jeg bruker kokvask en gang i blandt for å holde pakningene i maskinen myke men da er det bare håndklær i maskinen. Begrens bruken av såpe, for mye skader både klær og hud. Tørketrommelen kan du bruke til dunjakker, dyner og slikt men ellers bør du bruke den så lite som mulig ..teoretisk sett ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember #38 Del Skrevet 5. desember AnonymBruker skrev (På 3.12.2024 den 1.18): 60 grader er for mye Anonymkode: 2ac46...768 Teoretisk sett skrev (På 3.12.2024 den 1.07): Det meste av klær blir rent allerede på 30 grader, jeg bruker kokvask en gang i blandt for å holde pakningene i maskinen myke men da er det bare håndklær i maskinen. Begrens bruken av såpe, for mye skader både klær og hud. Tørketrommelen kan du bruke til dunjakker, dyner og slikt men ellers bør du bruke den så lite som mulig For de av oss som bruker «filler» eller bomullskluter som vi vasker om igjen og om igjen til alt fra å tørke kyllingretter av kjøkkenbenken til å tørke av bleiebarn er nok 30 grader litt i underkant. Ja, det duger om du bruker engangs-produkter, men jeg tror miljøgevinsten da er helt borte fordi - engangsprodukter er ikke bra. Kokvask er en nødvendighet, om du ikke tenker å gå for gamlemetoden med en gryte på ovnen. Anonymkode: 9b3b1...11e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sydvesta Orkana Skrevet 5. desember #39 Del Skrevet 5. desember AnonymBruker skrev (På 3.12.2024 den 7.40): Det høres hinsides ut at den bruker så lang tid. Har du dobbeltsjekket bruksanvisningen? Anonymkode: 90362...660 Enig. Dersom det er aktivert noe à la eco/ øko på min maskin, så tar det omtrent dobbelt så lang tid som ellers. Har også diverse flekkfjerningsprogrammer der noen tar veldig lang tid- "skittne sokker"og "jord og sand" er programmer som tar 3,5 timer. Ikke at det trekker voldsomt mye mere strøm en et ordinært program, men klærne blir ligge lenge til bløt flere ganger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember #40 Del Skrevet 5. desember AnonymBruker skrev (På 3.12.2024 den 9.08): Mange kombi-maskiner er rett og slett dårlige. De kan hverken vaske skikkelig eller tørke og når de tørker klarer de ikke en full vask. Bruker sinnsykt langt tid og dårlig holdbarhet har de også ofte. Medmindre man virkelig har plassproblemer og hverken kan skvise inn tørketrommel eller en tørkestativ hadde jeg holdt meg langt unna kombi-vask og tørk. Bedre med en dedikert vaskemaskin og heller levd med å tørke alt på tørkestativ. Anonymkode: c2e77...822 Hvis du kjøper de billigste maskinene så stemmer nok uttalelsen din, men det er etter hvert blitt en del bra kombimaskiner. Jeg synes også at det beste er to maskiner, en vaskemaskin og en tørketrommel, og det hadde jeg tidligere når jeg hadde eget vaskerom. Nå bor jeg i leilighet, barn har flyttet ut, og jeg synes det er praktisk og lettvint med en maskin (må ha den på ene badet). Jeg har en Electrolux kombimaskin nå. Det er en dyr maskin, og den har blant annet et eget kammer for oppsamling av lo som jeg tømmer regelmessig. Har aldri hatt problem med masse lo inne i maskina. Dette kan også la seg løse ved at man tørker over inne i trommelen etter at klærne er fjernet. Så er den helt klar til neste vask. Maskina vasker absolutt tøyet rent, og den har stor kapasitet til å tørke (og tøyet blir helt tørt, bare å legge rett i skapet). Dette med tidsbruk på kombimaskinene har jeg sett mange nevne, og det varierer nok mye (jeg har ingen kjennskap til det merket TS har), men jeg tror mange ikke tenker over at det tar like lang tid å flytte over klær til tørketrommel etter vask, og så bruke tørketrommelen. Jeg synes ikke det er noen merkbar forskjell. Det brukes en god del tid på begge deler. Jeg hadde aldri orket å skulle tørke alt av klær, sengetøy osv. på tørkestativ. Noe så tungvint! Det eneste jeg tørker på tørkestativ er gensere og bukser, eller om det er noe spesielt jeg er redd for å putte i tørketrommelen. Anonymkode: c08d2...872 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå