Sefanja Skrevet i går, 18:31 #21 Del Skrevet i går, 18:31 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Var på julehandlel i dag og traff på en familie med to barn på 5-6 år. Dette var på et mindre kjøpesenter. Først brukte de 20 minutter på den ene butikken. Jenta får ikke det hun vil ha, hun hyler da i 10 minutter i strekk og legger seg ned foran hele køen med folk på gulvet og hyler. Foreldre lar henne ligge der ei god stund før de tar henne opp. Så går de videre til neste butikk, og showet går videre der. Har selv litt eldre barn og hadde bare tatt med barnet og gått, ikke latt barnet hyle i minutt etter minutt. Spesielt ikke når hun var så stor som 5-6 år. Ser flere og flere foreldre som venter lenge med å fjerne barnet fra situasjonen. Er dette en tendens i tiden, at barnet skal styre alt? Anonymkode: c8bde...9f1 Her setter jo foreldrene grenser ved å overse anfallet. Skulle de bare gitt etter? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #22 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (På 2.12.2024 den 20.24): Herregud, slutt med sånn meningsløs dømming av fremmede. Du er bedre forelder enn dem! Sånn, fornøyd? Du vet ingenting om disse menneskene bortsett fra denne lille stunden. Elendige foreldre? Foreldre som akkurat har fått beskjed om dødelig kreft hos ene barnet? Bli et bedre menneske ved å ikke skrive kritiske innlegg om andre foreldre Anonymkode: 45226...0c5 Sannsynligvis har vel ikke dette barnet nyoppdaget dødelig kreft, men trenger bare litt oppdragelse. Hva ER greia om dagen med å ikke blande seg fordi "det kan jo være en alvorlig diagnose".... De fleste har ikke diagnoser. Enormt mange flere er bare litt uoppdragne. Kan vi ikke bare anta det mest sannsynlige? De fleste har godt av en nabokjerring. It takes a village! Hadde blitt mye mer fornærmet om noen hviska om barnet mitt som klikka på butikken og antok at det hadde autisme eller kreft enn om de ba det tie stille og ta hensyn til de rundt seg... Samtidig, hvis folk antar slikt om barnet ditt så sier det kanskje noe om at man forelder ikke setter normale grenser. Anonymkode: fbd36...f4f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #23 Del Skrevet 15 timer siden Sefanja skrev (8 timer siden): Her setter jo foreldrene grenser ved å overse anfallet. Skulle de bare gitt etter? Overse kan man gjøre hjemme. Det er en lite sosialt oppegående taktikk å bruke under julehandelen på kjøpesenter når folk er varme og irriterte i utgangspunktet. Da er det bare rett ut uten noen mikkmakk. Ekstremt egoistisk å forvente at en hel butikk skal "overse" en seksåring som skriker på gulvet. Anonymkode: fbd36...f4f 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sitronterte Skrevet 15 timer siden #24 Del Skrevet 15 timer siden En SEKSÅRING som hyler på gulvet??? Vet du hva, det har jeg faktisk aldri opplevd. Jeg opplevde mine barn gjøre dette, når de var rundt 3 år gamle. Da min eldste gjorde dette, så satte jeg meg ned på en benk, hun skrek og hylte på bakken. Jeg tok meg en røyk, på den tiden og leste noe jeg hadde med meg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #25 Del Skrevet 15 timer siden Så bra foreldrene ikke lot henne bestemme. Så bra at foreldrene valgte å drite i stygge blikk og dømming fra andre voksne. Så bra at foreldrene valgte å oppdra barnet sitt, selv når andre ser på. Så bra at de ikke lot jenta "vinne" med en slik oppførsel. Så tøffe de er, som ikke gjemte seg i bilen og dro hjem.👏 Eneste gangene jeg har kritisert og uffet meg over noe slikt, var før jeg fikk barn selv. Empati er også lov. Anonymkode: c9429...30c 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #26 Del Skrevet 14 timer siden Det er ok at de hyler litt og legger seg ned. Men ikke rart ungen var lei om de var 20min i samme butikk. Er man to foreldre tar den ene med barnet ut. Anonymkode: c2ad7...864 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #27 Del Skrevet 5 timer siden Gikk du å fulgte etter de å så hva de gjorde? Regner med de skulle kjøpe noe i butikkene, skulle de tatt barnet og gått hadde de jo ikke fått gjort det de skulle. Uansett om barnet ikke får noe når det hyler så erfarer det jo at hyling ikke hjelper, dvs det fungerer også Anonymkode: 8fb3d...6b0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #28 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det er ok at de hyler litt og legger seg ned. Men ikke rart ungen var lei om de var 20min i samme butikk. Er man to foreldre tar den ene med barnet ut. Anonymkode: c2ad7...864 Det er jo litt det som er problemet, at hylingen ikke får noen konsekvenser. Foreldrene står der og ser kanskje litt brydd ut, men å sette grenser for avkommet eller ta hensyn til andre, det klarer de ikke. Anonymkode: 9b047...f2f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sefanja Skrevet 5 timer siden #29 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (10 timer siden): Overse kan man gjøre hjemme. Det er en lite sosialt oppegående taktikk å bruke under julehandelen på kjøpesenter når folk er varme og irriterte i utgangspunktet. Da er det bare rett ut uten noen mikkmakk. Ekstremt egoistisk å forvente at en hel butikk skal "overse" en seksåring som skriker på gulvet. Anonymkode: fbd36...f4f Man kan ikke forvirre barnet på den måten. Det er ikke egoistisk å sette grenser for egne barn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #30 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Det er jo litt det som er problemet, at hylingen ikke får noen konsekvenser. Foreldrene står der og ser kanskje litt brydd ut, men å sette grenser for avkommet eller ta hensyn til andre, det klarer de ikke. Anonymkode: 9b047...f2f Hva slags konsekvenser? Følelser er naturlige. Dette er ett eksempel på ett barn som er lei seg fordi foreldrene setter grenser. Anonymkode: a8f6b...394 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #31 Del Skrevet 5 timer siden Det er i tiden at barn skal få kjenne på følelsene sine og skuffelse. Det må skje med en gang skuffelsen skjer. Barna er 40 timer pluss i barnehagen, når tenker du foreldrene skal få rom til å oppdra barna sine? Og når jeg sier oppdra, så er autorativ oppdragelse vedtatt at er relativt ubrukelig og ikke ønskelig i dagens samfunn. Lik det eller ei. Alle besteforeldre som er blokkerte kan i stor grad takke den måten å skape «relasjoner» til dagens foreldregenerasjon på. Anonymkode: 0ceb7...e22 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #32 Del Skrevet 5 timer siden Sånne dømmende folk som deg er grunnen til at jeg ikke synes det er noe gøy å ta med barnet mitt, som utredes for autisme, noe sted. Ingen kan se alt det arbeidet vi legger i hverdagen vår for å lære barnet vårt hvordan man lever livet blant andre mennesker, men så skjærer det seg ute i offentligheten og man blir dømt og får stygge blikk og kommentarer fordi de tenker at barnet er uoppdragent.. Anonymkode: 3b1b7...9ff 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet 5 timer siden #33 Del Skrevet 5 timer siden Det kan fint være autisme involvert her. Noen er selvfølgelig uoppdragne drittunger, andre ganger kan det være underliggende årsaker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #34 Del Skrevet 5 timer siden Jeg tenker at dagens foreldre ikke helt vet sitt eget beste. Min 5 åring oppførte seg slik, og da dro vi hjem. Hun fikk beskjed om at det kun var barn som kunne oppføre seg som fikk gå i butikken, og at hun var for liten. Det er vel ingen vits å bruke travel shoppingssteder som en familieaktivitet? Det er jo helt grusomt for meg å være i et shoppingssenter, man blir stressa og overstimulert, og da skal man jo ikke drasse barn dit. Hva er vitsen med å la en 5 åring som allerede er overstimulert og stressa ligge og ha det verre??....og dessuten dra ungen inn i en ny butikk? Men du TS; du kan jo bare gå din vei. Du trenger jo ikke bevitne kaoset. Anonymkode: 9f348...e68 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #35 Del Skrevet 2 timer siden Sefanja skrev (3 timer siden): Man kan ikke forvirre barnet på den måten. Det er ikke egoistisk å sette grenser for egne barn. Det er ikke å forvirre barnet. Det er å utvikle arenakompetanse. Viktig, og ikke for tidlig for en seksåring. Å få hyle fra seg hjemme er noe helt annet enn å gjøre det på kjøpesenteret. Hjemme er mamma lei og lar deg hyle ferdig, det nytter ikke uansett. Ute tar vi hensyn til andre. Det er en seksåring, potensielt ansreklassing vi snakker om her, ikke en toåring. Anonymkode: fbd36...f4f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå