Gå til innhold

Hvorfor selges det langt flere Tesla Model Y enn Nissan Ariya?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har noen teorier rundt det? Nissan A er jo en tøff bil og ser jo også bedre ut enn Tesla (Y), og det er vel også en rimeligere bil. 

Hvorfor selges det langt flere Tesla enn Nissan ? 

Anonymkode: 0e118...a37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lurer jeg også på. Hadde jeg fått valget mellom Tesla'n og Ariya'n, så hadde jeg helt klart valgt Nissan any day... 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nissan Ariya er en veldig stygg bil 🫣  Samtidig, for prisen som nærmer seg en tredjedel av prisen på Tesla Model Y, det blir nok noen som kjøper den. Men hvorfor er den så billig? Er det egentlig en veldig liten bil?

Anonymkode: fda40...f5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nissan Ariya er en veldig stygg bil 🫣  Samtidig, for prisen som nærmer seg en tredjedel av prisen på Tesla Model Y, det blir nok noen som kjøper den. Men hvorfor er den så billig? Er det egentlig en veldig liten bil?

Størrelsesmessig ikke så mye mindre tror jeg. Ser ikke slik ut i hvert fall. Pris så er den vel omtrent det samme som en Tesla Y, kanskje litt billigere.  Men har jo alltid tenkt at Nissan må være et bra merke, bare tenk Leaf for eksempel som har fått veldig gode tilbakemeldinger. 

ts

Anonymkode: 0e118...a37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Ariya'n er 100 penere enn noen av de bilene Tesla noen gang har produsert 😊 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fortsatt svært få elbiler som kan måle seg med Tesla. Rett og slett. Komfort, sikkerhet, kjørelengde, osv osv. Det er gode grunner til at Tesla råder markedet, forbrukere er ikke dumme.

Anonymkode: cae48...4e4

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ariya har vesentlig mindre bagasjeplass, noe som er ofte er viktigere en flere andre momenter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fatter ikke at noen tør kjøpe Tesla når en ser hvor mye problem dem har og den arogante selger.

Anonymkode: 5c8ab...8d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annet ladesystem på Nissan. Vanskeligere å hurtiglade på tur etc. 

Anonymkode: db366...53b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høy risiko å kjøpe et bilmerke som går mot konkurs med tanke på garantier, oppdatering av app`er og trøbbel med forsikring.

De fleste så vel hvordan det gikk med de norske kundene som kjøpte Fisker Ocean. 

https://www.nettavisen.no/okonomi/den-japanske-bilgiganten-nissan-ma-finne-investorer-hvis-ikke-kan-selskapet-kollapse/s/5-95-2155

https://boostedmagazine.no/nissan-erklaerer-seg-konkurs-kan-ga-konkurs-om-12-maneder/

P.S. Jeg har ikke Tesla, ville ikke sponset Musk med en krone etter at han ble bestevenn med Trumpegutt.

Endret av DittHåp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...