Gå til innhold

Vil flytte et sted med fødeavdeling i nærheten - forslag?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg må snart flytte og ønsker å flytte til et "billigere strøk". Bor på Østlandet. Men et kriterie som må bli møtt er at det er fødeavdeling i nærheten (mtp jobb, ønsker ikke å pendle langt). Oslo er svindyrt og er blitt helt uaktuelt. Riksen og Ullevål utgår altså. Ahus  området er  noe billigere , men ikke så billig at det er noe å rope hurra for. Jeg tenker kanskje å Kongsvinger? Drammen? Eller hva med Sarpsborg (i nærheten av Østfold Kalnes) . Sistnevnte er jo veldig billig. Jeg ønsker meg først og fremst et familievennlig og billig område. At det "skjer " så mye eller er veldig sentralt bryr meg ikke. Lei av å blakke meg helt bare i bokostnader. Lønna er ikke høy nok til det .. kan være villig å flytte så langt som til Gjøvik og for den saks skyld. Men vet liksom ikke noe om hvilke plasser som har gode skoler. 

Anonymkode: 34422...83a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg må snart flytte og ønsker å flytte til et "billigere strøk". Bor på Østlandet. Men et kriterie som må bli møtt er at det er fødeavdeling i nærheten (mtp jobb, ønsker ikke å pendle langt). Oslo er svindyrt og er blitt helt uaktuelt. Riksen og Ullevål utgår altså. Ahus  området er  noe billigere , men ikke så billig at det er noe å rope hurra for. Jeg tenker kanskje å Kongsvinger? Drammen? Eller hva med Sarpsborg (i nærheten av Østfold Kalnes) . Sistnevnte er jo veldig billig. Jeg ønsker meg først og fremst et familievennlig og billig område. At det "skjer " så mye eller er veldig sentralt bryr meg ikke. Lei av å blakke meg helt bare i bokostnader. Lønna er ikke høy nok til det .. kan være villig å flytte så langt som til Gjøvik og for den saks skyld. Men vet liksom ikke noe om hvilke plasser som har gode skoler. 

Kongsberg 👍🏼

Anonymkode: cab0b...ef9

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sarpsborg har en del ungdomsproblematikk hvis du har barn, sammed med indre østfold type askim, rakkestad osv, men det er superfint langs sjøen nedover hele veien mot og forbi fredrikstad og det er faktisk en hel del mindre snø der om vinteren:)
Jeg bor litt lenger nord, snøskillet går rundt moss, og jeg fødte på Kalnes og synes det var helt tipp topp der. Flinke jordmødre, veldig fint og nytt sykehus, god opplevelse:) Anbefaler det virkelig! Også er det et ålreit område å bo i, kort vei til sverige også hvis du likær å handle ille billig!

Anonymkode: fa6c7...483

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kongsberg 👍🏼

Anonymkode: cab0b...ef9

Det var tanken min også. Kongsberg har sykehus med fødeavdeling. Må man pendle så er ikke Drammen sykehus langt unna. 

Anonymkode: 78f28...680

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det var tanken min også. Kongsberg har sykehus med fødeavdeling. Må man pendle så er ikke Drammen sykehus langt unna. 

Anonymkode: 78f28...680

Ja Drammen er jo fint å ha i "bakhånd" sånn sett. De finner jo plutselig på å legge ned avdelinger ved for små sykehus støtt og stadig dessverre..  selv in kommunehelsetjenesten alltids er en mulighet isåfall.  Men med begrenset med stillinger innenfor det ift føden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...